To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Wymarzony misiek juz pod domem !!! :)

coolluk - 02-02-2011, 18:16
Temat postu: Wymarzony misiek juz pod domem !!! :)
Witam wszystkich forumowiczów,

Jestem tutaj nowy aczkolwiek z samochodami mam do czynienia od dawna. Wczoraj nabyłem wymarzonego miśka kombi 2,5 V6 z jedyną dla mnie słuszną alternatywą skrzynią tiptronic :) jest niesamowity jednkaże przypomina troche mojego pluszaka z dzieciństwa był wyraźnie eksploatowany i ma wiele niedociągnięć nie mówiąc już o blacharce jest troszke porysowany delikatna rdza na nadkolach ale jest mój wymarzony !. Jest to rocznik 1999 teoretycznie juz po liftingu ale tyle co od wczoraj zdązyłem przeczytać były wersje pseudopoliftingowe. Jeśli ktoś bedzie tak uprzejmy podam VIN w celu odszyfrowaniu wiekszej liczby informacji VIN: JMBLREA5WXZ000515 autko ma juz zegary high contrast oraz białe kierunki jak bede miał chwilke dokleje zdjęcia :) Niestety bardzo trzymała mnie maksymalna kwota jaka mogłem wydac w tej chwili na samochód ale skusiła mnie wersja z pięknymi zegarami silnikiem itd. Wiele rzeczy potrafię zrobić sam również blacharką, malowaniem i mechaniką jednak czeka mnie sporo pracy. Autko kosztowało 5000 zł +opłaty. Pozdrawiam Wszystkich !

robertdg - 02-02-2011, 18:46

Kod VIN: JMBLREA5WXZ000515
Tytuł: GALANT Station Wagon (EUR)
Model: 2500/2WD [EA5W]
Klasyfikacja: V6-1924 (MPI), 4FA / T (CENTRAL-EU/D3) LHD [LRGEDL6C]
Opcje: U61
Kolor zewnętrzny: A71B
Inner Kolor: 83J
Okres rejestracji: 01.03.1999
Region: Europa

TN6 : AIR BAG + OTHER OPTION

TPA : AIR BAG + OTHER OPTION
TYF : AIR BAG + OTHER OPTION

TN6 : AIR BAG + OTHER OPTION
TPA : AIR BAG + OTHER OPTION

TYF : AIR BAG + OTHER OPTION
N22 : SUNROOF

N22 : SUNROOF
K31 : SEAT HEATER

SFR : SEAT HEATER + FR POWER(LEATHER)SEAT + AIR BAG
J52 : SPEAKER

J52 : SPEAKER
X09 : GERMANY SPEC

X09 : GERMANY SPEC
K67 : FR POWER SEAT (LEATHER)

F08 : SPECIAL BRAND STEERING WHEEL
VC2 : AIR BAG (DRIVER,PASSENGER,SIDE)

VC2 : AIR BAG (DRIVER,PASSENGER,SIDE)

coolluk - 02-02-2011, 20:14

N22 : SUNROOF - ciekawe bo ja nie mam szyberdachu :)
robertdg - 02-02-2011, 23:57

Nie zawsze informacje potwierdzaja sie w 100%
coolluk - 03-02-2011, 18:41

a szkoda bo solar dach to super sprawa, no cóż nie można mieć wszystkiego. Moj misiek ma juz nagonione 240 000 km wiem ze V6 jest żywotna mam nadzieje ze jeszcze troche pojeździ
Jogurt - 03-02-2011, 18:51

coolluk, dodaj jakieś fotki żebym wiedział za kim patrzeć. też się będę do gala w najbliższym czasie przymierzał to wpadnę pooglądać nowy nabytek bo nie umię zdecydować czy chce sedana czy kombi.
Arturro-86 - 03-02-2011, 20:02

coolluk, tanio dałeś, mam nadzieję, że pomimo tego misiek będzie dobrze służył :wink:
Pytanie - będziesz LPG zakładał może (bo to popularne jednak - nie ma się co dziwić) :?:
I tak jak Jogurt pisał - fotki by się przydały, żebym wiedział komu "mrugać" na mieście :twisted:

Jogurt napisał/a:
coolluk, dodaj jakieś fotki żebym wiedział za kim patrzeć. też się będę do gala w najbliższym czasie przymierzał to wpadnę pooglądać nowy nabytek bo nie umię zdecydować czy chce sedana czy kombi.

Daleko nie masz, ja mam sedana, coolluk ma kombiaka :mrgreen: Także problem oględzin masz chyba w miarę załatwiony (przynajmniej z mojej strony) :biggrin:

coolluk - 03-02-2011, 20:27

Jak najbardziej poogladac mozna choc jeszcze nie prezentuje sie tak jak na to zasługuje :) ja wybrałem kombi bo mam juz rodzine itd. wiadomo w kazdym innym przypadku wzialbym sedana hehe :D . Oczywiście mam zamiar założyć LPG bo po zakupie zatankowałem do pełna weszło 60l i 300 zł na drystybutorze :( . Może polecicie mi dobrą instalację i warsztat w Tychach w którym można założyć a może gdzieś indziej taniej na śląsku. Fotki postaram sie dorzucić w weekend Pozdrawiam :) !!!
Arturro-86 - 03-02-2011, 20:34

coolluk napisał/a:
Jak najbardziej poogladac mozna choc jeszcze nie prezentuje sie tak jak na to zasługuje :) ja wybrałem kombi bo mam juz rodzine itd. wiadomo w kazdym innym przypadku wzialbym sedana hehe :D . Oczywiście mam zamiar założyć LPG bo po zakupie zatankowałem do pełna weszło 60l i 300 zł na drystybutorze :( . Może polecicie mi dobrą instalację i warsztat w Tychach w którym można założyć a może gdzieś indziej taniej na śląsku. Fotki postaram sie dorzucić w weekend Pozdrawiam :) !!!

W dziale LPG znajdziesz polecane warsztaty LPG... ja w sumie montowałem LPG do 2 Galantów - najpierw w zakładzie na Czułowie, firma "Górnik" - było trochę problemów na początku, bo świeciło się słynne "Check Engine" na LPG, ale i ten problem udało się rozwiązać.

Do EA2A zamontowałem instalacje z poprzedniego Galanta (przełożona poprostu)... tym razem montowałem w firmie "Gazmobil" na os. F.
Gazownik obczaja temat LPG, zresztą z tego co wiem, to już za niedługo jego warsztat będzie jednym z sieci autoryzowanych serwisów firmy AC Gaz, więc to dobrze o nim świadczy :P
W dodatku - sam miał Galanta EA5W, także zna ten silnik :wink:
Jakbyś miał jakieś pytania, to pisz :mrgreen:

coolluk - 03-02-2011, 20:46

Tak tak Pan Jacek Poterałowicz :) pamietam jak zagazowywał BMW e39 540i V8 :) hehe mam jeszcze znajomego gazownika licze ze zaloze instalacje za około 2000 zł oczywiście w grę wchodzi jedynie sekwencja ?... Prosze napiszcie mi tylko co ile sie wymienia rozrząd oraz olej w automacie bo mam koloru lekko brązowego i na zimnym wyłączonym silniku pokazuje na bagnecie troche ponad minimum... na zakresie COLD(jest jakiś korek spustowy na skrzyni pod autem ? i wiem ze jest filtr podobny do normalnego olejowego i któredy wlewać olej do skrzyni wg manuala ktrory sciagnałem wchodzi 7,8l. ?? czy to prawda)wiem ze to nie pytanie w tym temacie ale tyle sie juz naczytałem mam pełną głowę i nie znalazłem :/ dzieki
Arturro-86 - 03-02-2011, 21:03

coolluk napisał/a:
Tak tak Pan Jacek Poterałowicz :) pamietam jak zagazowywał BMW e39 540i V8 :)

Z jego warsztatu wyjechało już kilka "potężnych" konstrukcji :P
coolluk napisał/a:
hehe mam jeszcze znajomego gazownika licze ze zaloze instalacje za około 2000 zł oczywiście w grę wchodzi jedynie sekwencja ?...


Nie liczyłbym na to - Ty masz w dodatku silnik V6. Co najmniej 3 tys. bym liczył. Jeszcze zależy jak bardzo "znajomy" ten Twój gazownik jest... ale jednak same części też kosztują. Radzę nie oszczędzać na samej instalacji. Jak się zainwestuje na poczatku to później można jeździć długo bezawaryjnie i co najważniejsze - tanio i bez większych różnic w mocy z benzyną :wink: [/quote]

coolluk napisał/a:
Prosze napiszcie mi tylko co ile sie wymienia rozrząd

Na oryginalnych częściach (Mitsuboshi, Koyo itp.) przyjęło się, że jest to 90 tys. km

coolluk napisał/a:
oraz olej w automacie bo mam koloru lekko brązowego i na zimnym wyłączonym silniku pokazuje na bagnecie troche ponad minimum... na zakresie COLD(jest jakiś korek spustowy na skrzyni pod autem ? i wiem ze jest filtr podobny do normalnego olejowego i któredy wlewać olej do skrzyni wg manuala ktrory sciagnałem wchodzi 7,8l. ?? czy to prawda)wiem ze to nie pytanie w tym temacie ale tyle sie juz naczytałem mam pełną głowę i nie znalazłem :/ dzieki

Z tego co wiem na temat automata w Galancie, to poziom oleju w skrzyni sprawdza się na odpalonym i ciepłym silniku... Więc to może być różnica, jeśli sprawdzasz na zimnym i wyłączonym silniku.
Tak, wchodzi 7,8l do skrzyni.
Którędy wlewać niestety teraz nie doradzę (zresztą ja mam manuala :mrgreen: ), ale na forum na pewno jest... znalazłem 8) Poczytaj
Polecam poczytać FAQ - znajdziesz tu wiele odpowiedzi na pytania :p

coolluk - 03-02-2011, 21:22

hehe dzieki zaczalem czytac ten watek wczoraj ale nie dotrwałem do 17 strony niestety bardzo wczesnie trzeba wstac do pracy... jeszcze jedno pytanko odnosnie silnika nie wiem jaki jest tam olej... i co teraz wlac przebieg 245 000 syntetyk czy półsyntetyk może polecicie jakis konkretny i jakiej firmy :)
Arturro-86 - 03-02-2011, 21:38

coolluk napisał/a:
hehe dzieki zaczalem czytac ten watek wczoraj ale nie dotrwałem do 17 strony niestety bardzo wczesnie trzeba wstac do pracy... jeszcze jedno pytanko odnosnie silnika nie wiem jaki jest tam olej... i co teraz wlac przebieg 245 000 syntetyk czy półsyntetyk może polecicie jakis konkretny i jakiej firmy :)

Wiesz, wszystko zależy od stanu w jakim jest Twój silnik :P Każdy patrzy na to inaczej - mój silnik wydaje (i wydawał się) dość zdrowy, suchy... więc ja zalałem syntetyk 5W40 Valvoline MaxLife. Póki co zrobione ok. 1500km od wymiany i nie widać na bagnecie, żeby się coś ruszyło, więc myślę, że wyszło mu to na dobre :wink:
Powiedz, czy głośno słychać u Ciebie popychacze :?: Na pewno syntetyk będzie lepszy dla Twojego silnika, ale jest on rzadszy. Przed wymianą na syntetyk zaleca się płukankę :) Ja zrobiłem... powiem, że dużo syfu z silnika wypłynęło, więc raczej się przydało :P
Co do marki - dużo osób poleca Valvoline MaxLife, Motula X-cess 8100, Mobila, Elfa... ale najlepszy jest chyba Amsoli... jednak to już wysoka cena. Ale czego się nie robi dla dobra miśka :mrgreen:

coolluk - 03-02-2011, 22:13

Silnik pracuje moim zdaniem bardzo ładnie odnośnie odgłosu popychaczy nie słysze niepokojacych dźwięków silnik też ogólnie jest suchy tylko przy korku wlewu oleju jest troche nagaru ale słyszałem że to norma bo korek troche puszcza. Czytałem równiez na forum ze ktos wlał półsyntetyk i właśnie zaczął silnik głośniej chodzić ... to jaka najlepsza klasa lepkości tego syntetyka ?? I jeszcze jedno pytanie jak wykonać prawidłowo taką płukanke ?
Arturro-86 - 03-02-2011, 22:26

coolluk napisał/a:
Silnik pracuje moim zdaniem bardzo ładnie odnośnie odgłosu popychaczy nie słysze niepokojacych dźwięków silnik też ogólnie jest suchy tylko przy korku wlewu oleju jest troche nagaru ale słyszałem że to norma bo korek troche puszcza. Czytałem równiez na forum ze ktos wlał półsyntetyk i właśnie zaczął silnik głośniej chodzić ... to jaka najlepsza klasa lepkości tego syntetyka ?? I jeszcze jedno pytanie jak wykonać prawidłowo taką płukanke ?

Coś apropos wymiany oleju w skrzyni biegów... myślę, że nie będzie po tym żadnych problemów :)
Sprawdziłbym jeszcze, jak wygląda obecny olej w silniku i ile go jest, czy po odpaleniu nie leci jakiś niebieski dymek z wydechu :p W sumie to przydałoby się olej jak najszybciej zmienić, ale ja bym się wolał przekonać, czy sobie go nie ubywa, co zaobserwować można raczej przy pokonaniu więcej niż kilku kilometrów :idea:
Co do płukanki :arrow: w miarę prosto i przejrzyście... mam to już za sobą, także jak coś to możesz się skontaktować ze mną :P Olej będziesz wymieniał samodzielnie? Czy do jakiegoś warsztatu dajesz :D

EDIT:
Myślę, że to Ci się może przydać, jeśli chodzi o specyfikacje oleju. Jednak nie patrzyłbym na to tak dokładnie, że do naszego klimatu według tabelki najbardziej pasuje 10W40... 5W40 jakby nie patrzeć, zawsze będzie miało lepsze właściwości w niskich temperaturach. Nie wiem jak Ty, ale ja auto mam na dworze, a ta zima pokazała już "zęby" - może być u nas zimno :doubt:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group