To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Duże problemy z elektroniką ... Galant 2,5 V6

coolluk - 02-02-2011, 18:26
Temat postu: Duże problemy z elektroniką ... Galant 2,5 V6
Witam wczoraj kupiłem mojego wymarzonego miśka :) Temat opisałem na ogólnym, ma wiele niedociągnięć ale zaakceptowałem to za taka kwote za jaka kupiłem. Mam spory problem odnośnie elektryki. Nie działa podświetlenie zegarów high-contrast. Wszystkie kontrolki i wskazania OK. Nie działa centralny zamek oraz elektrycznie sterowane lusterka, nie działa podświetlenie wnętrza żadna żarówka nie świeci chociaż mam podświetlony 1 przycisk od podnośnika szyby (wszystkie szyby elektryczne OK) oraz jest podświetlnie przycisków przeciwmgielnych i taka mała lampka w schowku za skrzynią też świeci. Podświetlenie tiptronica też OK oraz zaplniczki. Panel z klimatronika bez zarzutów. Wszystkie światła zewnętrzne OK. Nie działa lub i nie zapala sie na liczniku "cruise" od tempomatu a czytałem na forum jak włączyć tempomat... jest to powiązane jakims jeszcze bezpiecznikiem ? Tempomat na ta chwile uważam jako niesprawny choć może na desce nic nie widze bo nie mam podświetlenia. Zdążyłem wczoraj sprawdzić pare bezpieczników w tym tak mi sie wydaje od podświetlania zegarów (ikona takiego zegara ze wskazówką) i było OK wiecej z wielu emocji juz nie dałem sprawdzić. Mam takie ogólne pytanie co to może być bo aż dziwne że naraz tyle rzeczy nie działa w końcu to japońska elektronika :)
pepi - 02-02-2011, 19:08

czesc
to co opisałeś nie jest niczym dziwnym to jest dokładnie na tej wiązce wiec jak wywali np lusterka to reszta tez zgaśnie
bezpiecznik to środkowy w 1 rzędzie czerwona 10
on wyleci jako pierwszy potem jako 2 ten pod maska ( stojac przed maska to te po prawej stronie) nie pamiętam teraz z glowy dokladnie ktory
najpierw je sprawdź na 100 bedzie jakis wypalony
wymień i sprawdzaj po kolei
wlacz lusterka prawo lewi itd
pobaw sie zapalniczka
i lewymi drzwiami bo one tez se wpiete w ta wiazke
albo po kolei to co masz teraz wylaczone to sobie sprawdzaj wtedy bedziesz wiedzial co ci robi zwarcie
stawiam na przetarty kabel :)
powodzonka

fj_mike - 02-02-2011, 19:13

coolluk, proszę, używaj akapitów. Lub naciśnij "enter" po każdym zdaniu :D

coolluk napisał/a:
Nie działa podświetlenie zegarów high-contrast.

coolluk napisał/a:
Tempomat na ta chwile uważam jako niesprawny choć może na desce nic nie widze bo nie mam podświetlenia

coolluk napisał/a:
Wszystkie kontrolki i wskazania OK.

Rozumiem, że kontrolki się świecą natomiast obrotomierz, prędkościomierz, paliwo i temp nie są podświetlone?

Sprawdziłeś bezpieczniki w kabinie i pod maską?

coolluk - 02-02-2011, 20:27

fj_mike napisał/a:
coolluk, proszę, używaj akapitów. Lub naciśnij "enter" po każdym zdaniu :D


Przepraszam nastepnym razem sie poprawie

Tak zegary działają i kontrolki rownież jutro sprawdze wszystkie bezpieczniki
nawiasem mówiąc

czy w naszym miskach jest kontrolka swiatel mijania ?? bo zapala mi sie tylko od dlugich
gdzie moge znalezc schemat elektryczny do galanta kombi 2,5 V6

fj_mike - 02-02-2011, 20:53

coolluk napisał/a:
czy w naszym miskach jest kontrolka swiatel mijania ??

Nie ma.

Miałem niedawno problem z podświetleniem właśnie zegarów. W moim przypadku był za to odpowiedzialny bezpiecznik 9

Foto pożyczone z innego tematu ;)

Sprawdź też nr 8

coolluk - 02-02-2011, 22:38

hehe miałem problem zdjąć tą żółtą osłonkę bo nie było odpowiednich narzędzi zakupiłem jeszcze dzisiaj bezpieczniki na stacji jutro bede działał pełen optymizmu. :biggrin: sciagnalem z faq piekny opis skrzynek bezpiecznikowych dzieki :) jutro napisze do czego doszedlem
m6riano - 02-02-2011, 22:46

Do tej żółtej "skrzyneczki" to dobrze mieć dwa małe płaskie śrubokręty.
Hugo - 03-02-2011, 08:01

m6riano napisał/a:
Do tej żółtej "skrzyneczki" to dobrze mieć dwa małe płaskie śrubokręty.
Żadne małe śrubokręciki tylko te białe szczypczyki do wyciagania bezpieczników zamocowane z tyłu schowka przy lewym kolanie kierowcy.
coolluk - 03-02-2011, 18:39

No i udało się :) co ciekawe wymieniłem teoretycznie wizualnie dobry bezpiecznik nr4 w komorze silnika na nowy, niestety nie miałem pod ręką miernika (zapomniałem z domu) żeby sprawdzić oporność starego.
Zegary pieknie świeca, działa zegar+oświetlenie wnętrza oraz elektryczne lusterka. Pozostał problem z kontrolką od otwartych drzwi. Z przodu wciskałem te czujniki na słupku i gasło podświetlenie w drzwiach więc OK. Z tyłu tak samo i gasły lampki wewnątrz samochodu. Widocznie gdzieś to nie wraca... wiecie może jakie to miejsce dzisiaj juz było późno a jutro rano niestety obowiązki.

Owczar - 03-02-2011, 19:15

Widocznie czujnik w klapie;
m6riano - 03-02-2011, 19:44

Hugo napisał/a:
m6riano napisał/a:
Do tej żółtej "skrzyneczki" to dobrze mieć dwa małe płaskie śrubokręty.
Żadne małe śrubokręciki tylko te białe szczypczyki do wyciagania bezpieczników zamocowane z tyłu schowka przy lewym kolanie kierowcy.


prosze cie...wymieniałem juz nie raz te cholerne bezpieczniki i wiem co pisze...nigdy samymi szczypczykami mi sie nie udawało bo tam jest taka blokadka...zawsze trzeba było czymś podważyć, raz pensetką, raz nożyczkami..a ostatnio dwoma śrubokręcikami

Arturro-86 - 03-02-2011, 20:13

coolluk, widzę, że już trochę się uporałeś z problemami, co mnie cieszy :wink:
Jednak dalej masz pewne "problemy" - jako, że chciałbym jakoś pomóc, to mogę doradzić, żebyś sprawdził, czy radio jest dobrze podłączone :mrgreen: U mnie właśnie przez źle podłączone radio (zamiast masy było "light") elektryka świrowała.
Także zobacz, czy u Ciebie wszystko gra... czasem pozornie trudne problemy mają prostą przyczynę :biggrin:

coolluk - 03-02-2011, 20:22

No i właśnie tu też jest problem bo radio nie działa bezpiecznik w komorze silnika i wewnatrz auta OK. Z tego co pamietam na oryginalnej wtyczce ISO jesli nie ma automatycznej anteny żółty przewód ma być podłączony do + (czerwony) ale tak zrobiłem i nadal bez rezultatu. Troche mam mało czasu dla miśka, teraz jeszcze remont w domu a tak korci :) żeby cos wiecej zrobic
tomrom - 03-02-2011, 20:47

Jeśli chodzi o radio to jest jeden kabelek w kostce ISO (bodajże czarny), który trzeba podłączyć do "budy" (czyt. do masy) i powinno być OK
Arturro-86 - 03-02-2011, 20:50

coolluk, zobacz sobie te tematy, może uda Ci się coś znaleźć :wink:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
i
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=42896

coolluk napisał/a:
No i właśnie tu też jest problem bo radio nie działa bezpiecznik w komorze silnika i wewnatrz auta OK. Z tego co pamietam na oryginalnej wtyczce ISO jesli nie ma automatycznej anteny żółty przewód ma być podłączony do + (czerwony) ale tak zrobiłem i nadal bez rezultatu. Troche mam mało czasu dla miśka, teraz jeszcze remont w domu a tak korci żeby cos wiecej zrobic

Z anteną to wolę nie doradzać, bo akurat nie mam większego pojęcia o tym... ja wiem, że u mnie było podłączone źle, więc musiałem kupić nową kostkę i podłaczyć ją dobrze :p Co dość dziwne - w seryjnej kostce EA (przynajmniej mojej) nie ma gdzie podłączyć masy z kostki ISO radia, dlatego podłączyłem ją do karoserii (dokładniej do stelaża, który znajduje się za radiem) :biggrin:

P.S. - napisałbym to szybciej, ale miałem chwilowo problem z połączeniem :|



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group