[97-04]Galant EAxA/W - Duże problemy z elektroniką ... Galant 2,5 V6
coolluk - 02-02-2011, 18:26 Temat postu: Duże problemy z elektroniką ... Galant 2,5 V6 Witam wczoraj kupiłem mojego wymarzonego miśka Temat opisałem na ogólnym, ma wiele niedociągnięć ale zaakceptowałem to za taka kwote za jaka kupiłem. Mam spory problem odnośnie elektryki. Nie działa podświetlenie zegarów high-contrast. Wszystkie kontrolki i wskazania OK. Nie działa centralny zamek oraz elektrycznie sterowane lusterka, nie działa podświetlenie wnętrza żadna żarówka nie świeci chociaż mam podświetlony 1 przycisk od podnośnika szyby (wszystkie szyby elektryczne OK) oraz jest podświetlnie przycisków przeciwmgielnych i taka mała lampka w schowku za skrzynią też świeci. Podświetlenie tiptronica też OK oraz zaplniczki. Panel z klimatronika bez zarzutów. Wszystkie światła zewnętrzne OK. Nie działa lub i nie zapala sie na liczniku "cruise" od tempomatu a czytałem na forum jak włączyć tempomat... jest to powiązane jakims jeszcze bezpiecznikiem ? Tempomat na ta chwile uważam jako niesprawny choć może na desce nic nie widze bo nie mam podświetlenia. Zdążyłem wczoraj sprawdzić pare bezpieczników w tym tak mi sie wydaje od podświetlania zegarów (ikona takiego zegara ze wskazówką) i było OK wiecej z wielu emocji juz nie dałem sprawdzić. Mam takie ogólne pytanie co to może być bo aż dziwne że naraz tyle rzeczy nie działa w końcu to japońska elektronika
pepi - 02-02-2011, 19:08
czesc
to co opisałeś nie jest niczym dziwnym to jest dokładnie na tej wiązce wiec jak wywali np lusterka to reszta tez zgaśnie
bezpiecznik to środkowy w 1 rzędzie czerwona 10
on wyleci jako pierwszy potem jako 2 ten pod maska ( stojac przed maska to te po prawej stronie) nie pamiętam teraz z glowy dokladnie ktory
najpierw je sprawdź na 100 bedzie jakis wypalony
wymień i sprawdzaj po kolei
wlacz lusterka prawo lewi itd
pobaw sie zapalniczka
i lewymi drzwiami bo one tez se wpiete w ta wiazke
albo po kolei to co masz teraz wylaczone to sobie sprawdzaj wtedy bedziesz wiedzial co ci robi zwarcie
stawiam na przetarty kabel
powodzonka
fj_mike - 02-02-2011, 19:13
coolluk, proszę, używaj akapitów. Lub naciśnij "enter" po każdym zdaniu
coolluk napisał/a: | Nie działa podświetlenie zegarów high-contrast. |
coolluk napisał/a: | Tempomat na ta chwile uważam jako niesprawny choć może na desce nic nie widze bo nie mam podświetlenia |
coolluk napisał/a: | Wszystkie kontrolki i wskazania OK. |
Rozumiem, że kontrolki się świecą natomiast obrotomierz, prędkościomierz, paliwo i temp nie są podświetlone?
Sprawdziłeś bezpieczniki w kabinie i pod maską?
coolluk - 02-02-2011, 20:27
fj_mike napisał/a: | coolluk, proszę, używaj akapitów. Lub naciśnij "enter" po każdym zdaniu |
Przepraszam nastepnym razem sie poprawie
Tak zegary działają i kontrolki rownież jutro sprawdze wszystkie bezpieczniki
nawiasem mówiąc
czy w naszym miskach jest kontrolka swiatel mijania ?? bo zapala mi sie tylko od dlugich
gdzie moge znalezc schemat elektryczny do galanta kombi 2,5 V6
fj_mike - 02-02-2011, 20:53
coolluk napisał/a: | czy w naszym miskach jest kontrolka swiatel mijania ?? |
Nie ma.
Miałem niedawno problem z podświetleniem właśnie zegarów. W moim przypadku był za to odpowiedzialny bezpiecznik 9
Foto pożyczone z innego tematu
Sprawdź też nr 8
coolluk - 02-02-2011, 22:38
hehe miałem problem zdjąć tą żółtą osłonkę bo nie było odpowiednich narzędzi zakupiłem jeszcze dzisiaj bezpieczniki na stacji jutro bede działał pełen optymizmu. sciagnalem z faq piekny opis skrzynek bezpiecznikowych dzieki jutro napisze do czego doszedlem
m6riano - 02-02-2011, 22:46
Do tej żółtej "skrzyneczki" to dobrze mieć dwa małe płaskie śrubokręty.
Hugo - 03-02-2011, 08:01
m6riano napisał/a: | Do tej żółtej "skrzyneczki" to dobrze mieć dwa małe płaskie śrubokręty. | Żadne małe śrubokręciki tylko te białe szczypczyki do wyciagania bezpieczników zamocowane z tyłu schowka przy lewym kolanie kierowcy.
coolluk - 03-02-2011, 18:39
No i udało się co ciekawe wymieniłem teoretycznie wizualnie dobry bezpiecznik nr4 w komorze silnika na nowy, niestety nie miałem pod ręką miernika (zapomniałem z domu) żeby sprawdzić oporność starego.
Zegary pieknie świeca, działa zegar+oświetlenie wnętrza oraz elektryczne lusterka. Pozostał problem z kontrolką od otwartych drzwi. Z przodu wciskałem te czujniki na słupku i gasło podświetlenie w drzwiach więc OK. Z tyłu tak samo i gasły lampki wewnątrz samochodu. Widocznie gdzieś to nie wraca... wiecie może jakie to miejsce dzisiaj juz było późno a jutro rano niestety obowiązki.
Owczar - 03-02-2011, 19:15
Widocznie czujnik w klapie;
m6riano - 03-02-2011, 19:44
Hugo napisał/a: | m6riano napisał/a: | Do tej żółtej "skrzyneczki" to dobrze mieć dwa małe płaskie śrubokręty. | Żadne małe śrubokręciki tylko te białe szczypczyki do wyciagania bezpieczników zamocowane z tyłu schowka przy lewym kolanie kierowcy. |
prosze cie...wymieniałem juz nie raz te cholerne bezpieczniki i wiem co pisze...nigdy samymi szczypczykami mi sie nie udawało bo tam jest taka blokadka...zawsze trzeba było czymś podważyć, raz pensetką, raz nożyczkami..a ostatnio dwoma śrubokręcikami
Arturro-86 - 03-02-2011, 20:13
coolluk, widzę, że już trochę się uporałeś z problemami, co mnie cieszy
Jednak dalej masz pewne "problemy" - jako, że chciałbym jakoś pomóc, to mogę doradzić, żebyś sprawdził, czy radio jest dobrze podłączone U mnie właśnie przez źle podłączone radio (zamiast masy było "light") elektryka świrowała.
Także zobacz, czy u Ciebie wszystko gra... czasem pozornie trudne problemy mają prostą przyczynę
coolluk - 03-02-2011, 20:22
No i właśnie tu też jest problem bo radio nie działa bezpiecznik w komorze silnika i wewnatrz auta OK. Z tego co pamietam na oryginalnej wtyczce ISO jesli nie ma automatycznej anteny żółty przewód ma być podłączony do + (czerwony) ale tak zrobiłem i nadal bez rezultatu. Troche mam mało czasu dla miśka, teraz jeszcze remont w domu a tak korci żeby cos wiecej zrobic
tomrom - 03-02-2011, 20:47
Jeśli chodzi o radio to jest jeden kabelek w kostce ISO (bodajże czarny), który trzeba podłączyć do "budy" (czyt. do masy) i powinno być OK
Arturro-86 - 03-02-2011, 20:50
coolluk, zobacz sobie te tematy, może uda Ci się coś znaleźć
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
i
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=42896
coolluk napisał/a: | No i właśnie tu też jest problem bo radio nie działa bezpiecznik w komorze silnika i wewnatrz auta OK. Z tego co pamietam na oryginalnej wtyczce ISO jesli nie ma automatycznej anteny żółty przewód ma być podłączony do + (czerwony) ale tak zrobiłem i nadal bez rezultatu. Troche mam mało czasu dla miśka, teraz jeszcze remont w domu a tak korci żeby cos wiecej zrobic |
Z anteną to wolę nie doradzać, bo akurat nie mam większego pojęcia o tym... ja wiem, że u mnie było podłączone źle, więc musiałem kupić nową kostkę i podłaczyć ją dobrze Co dość dziwne - w seryjnej kostce EA (przynajmniej mojej) nie ma gdzie podłączyć masy z kostki ISO radia, dlatego podłączyłem ją do karoserii (dokładniej do stelaża, który znajduje się za radiem)
P.S. - napisałbym to szybciej, ale miałem chwilowo problem z połączeniem
|
|
|