To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [3G 00-04 ] Układ wydechowy oraz dolotowy 3.0 V6

ABi - 02-02-2011, 23:28
Temat postu: [3G 00-04 ] Układ wydechowy oraz dolotowy 3.0 V6
Witam wszystkich to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość, jakbym zadawał dziwne pytania :)

Przeszukałem forum, aby znaleźć odpowiedź na moje pytanie i niestety nie znalazłem, dlatego postanowiłem utworzyć nowy temat.

A mianowicie!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Eclipsa 3G z 99 roku w wersji 3.0 v6 LPG od kilku dni. I tak mnie zastanawia jedna rzecz co możecie powiedzieć mi o podkreśleniu tego pięknego brzmienia V6 w tym aucie jak go poprawić wyostrzyć ale znowu nie zepsuć, nie zrobić wiochy, co będzie buczeć, zależy mi na optymalnym układzie wydechowym a także jeśli jest potrzeba dolotowym Stożek??

Proszę o sugestie i opinie jak to u was wygląda:)


P.S.
Pytanie przy okazji jaka jest prawidłowa temperatura silnika na wskaźniku przy kierownicy? Ja mam tak w okolicach prawie polowy martwi mnie to bo miałem już 2 japonczyki i one zawsze w granicach 3/4 skali :) Bo ponoć są to silniki które pracują w dużych temperaturach. Nie wiem jak to z tym silnikiem, może termostat padł?

zenek_bb - 03-02-2011, 00:59

Siema, nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że temp. masz w zupełnej normie, japończyk a japończyk... w Mitsu 1G i 2G połowa skali to 90°C i jest to temp optymalna dla wszystkich silników, i diesla i benzynowych na świecie, nawet Vankla, chodzi o materiały użyte do budowy.

Co do wydechu, myślę, że takie pytanie zadać najlepiej w miejscu gdzie wydechy projektuje się do konkretnego samochodu, udać się do firmy która wykonuje układy wydechowe. Oni doradzą, pomogą i wysłuchają, a doświadczenie pomoże im złożyć taki układ który nie zmniejszy mocy Twojego silnika za to zwiększy radość Twojej jazdy dźwiękami jakie chcesz usłyszeć.

Co do dolotu, ingerencja w ori dolot wiąże się, tak samo jak w przypadku wydechu, przeróbek z głową. W 3G tak jak w 2G 420A nie ma przepływomierza, tylko MAP-Sensor, więc masz sprawę ułatwioną, jednak tak jak mówię, rura ściekowa zamiast dolotu spowoduje spadek mocy. Układ dolotowy powinien mieć tą samą pojemność całkowitą jak ori, może być szerszy ale w tedy musi być odrobinę krótszy, w przypadku wywalenia puszki i zastąpienia jej stożkiem trzeba pamiętać alby nie miał on możliwości zassania gorącego powietrza z komory silnika. Bez puchy na stożku, silnik będzie słyszalny z okolic filtra, chyba tego chciałeś :) Jeżeli będzie to dolot z rur metalowych, zadbaj by miały elastyczny łącznik w takim miejscu by przemieszczający się silnik nie spowodował jego uszkodzenia lub ocierania o inne elementy.

A tu proszę manual do 3G jeżeli byś potrzebował :) :

Pierwsza część archiwum
Druga część archiwum
Hasło potrzebne do rozpakowania to "pdftown.com"

kamil4711 - 03-02-2011, 06:53

ABi, jak się nie mylę to masz w wydechu dwie sądy , jeżeli zależy ci tylko na dźwięku to zainwestuj w dobry końcowy tłumik , oczywiście nie taki ze średnicą 10 cm na końcówce , dłubanie od kolektora za katalizator + wywalenie kata wiąże się z utratą mocy i świecącym CE , wywali ci błąd 2 sondy , co do dolotu to można zrobić jak pisał zenek_bb , pamiętaj żeby dobrać stożek do mocy auta i odseparować go od ciepłego powietrza , a także dobrze naoliwić , inaczej możesz spodziewać się nierównych i falujących obrotów .
Oczywiście mogę się mylić , opisuje ze swoich doświadczeń i z tego co widziałem w tych modelach .

zenek_bb - 03-02-2011, 13:11

Naoliwienie filtra jest ważne żeby pył krzemionkowy nie dostał się do układu dolotowego/komory gdyż działa jak papier ścierny, a co do filtra, to im ma większą powierzchnię filtracyjną tym lepiej.

Co do wydechu, to np. w ulterze mają emulatory sondy za katami, po montażu kompletnego układu wydechowego ze strumienicą montują emulator, zresztą można taki samemu zbudować na prostym układzie generatora funkcyjnego lub generatorze monostabilnym NE555 i kosztuje to 10-20zł. Bardziej martwił bym się o koszta wydechu, niestety żeby wydobyć z japońskiego V6 to co najlepsze, trzeba pomyśleć o czymś więcej niż same końcówki... ;/

ABi - 03-02-2011, 14:35

Ooo dzieki Zenek tego wlasnie tez szukalem :) )

swietne filniki na YT :)
BTW dobrze wiedziec ze w Bielsku znajde MitsuManiaka;]

Kamil tez dzieki za wskazowki :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group