Carisma - Techniczne - [GDI] Zimny szarpie, rozgrzany leciutko przerywa
Budrys - 03-02-2011, 19:34 Temat postu: [GDI] Zimny szarpie, rozgrzany leciutko przerywa Witam. Następujący kłopot mam. Po odpaleniu silnika od razu ruszam. Na prostej drodze i trzecim biegu przy minimalnym nacisku na pedał gazu (ok. 1800rpm wszak silnik ledwo co odpalony) zaczyna mocno szarpać i zwalniać, mocniejsze naciśnięcie pedału przywraca jednostajne przyśpieszenie. Po rozgrzaniu sytuacja jest nieco inna otóż przy minimalnym nacisku zaczyna minimalnie zwalniać i przyśpieszać, nie ma płynnej jazdy. Błędów brak, Kłopoty z baterią w laptopie nie pozwalają mi zebrać nieco danych za pomocą evoscana. Przepustnica była czyszczona niedawno, cały dolot ok 7000km temu. Od czego zacząć szukanie ?
kozaR - 03-02-2011, 19:45
a ssanie działa w samochodzie ?? fajkocewki ?? pompa wc sprawdzona ??
Budrys - 03-02-2011, 20:19
| kozaR napisał/a: | | a ssanie działa w samochodzie ?? fajkocewki ?? pompa wc sprawdzona ?? |
Cześć. Fajkocewki...są... Sanie działa, minuta dwie i mam 750 obrotów. Ciśnienie w miarę stabilne między 4.9 a 5.3. Powyżej temperatury ujemnej nie zauważyłem takich problemów.
rysiul - 06-02-2011, 15:35
Polecam sprawdzenie fajko-cewek i przy okazji stanu świec zapłonowych
Budrys - 07-02-2011, 09:57
Ustawiłem położenie śruby przepustnicy fixed sas według instrukcji (1 i 1/4 obrotu). Tej drugiej nie ruszam bo zaślepiona, tps ustawiony na 0.666V. Na razie samochód odzyskał płynność jazdy, zobaczymy. Trochę martwi mnie throttle position na 13.3% a zawsze miałem 12.5%.
aren195612 - 07-02-2011, 17:06
| Budrys napisał/a: | | Trochę martwi mnie throttle position na 13.3% |
Mówimy o pomiarze Evoscanem.
Throttle Position i napięcie z TPS wywodzi się z tego samego requestu.
Formuły obliczeniowe są inne. I tak:
0,62 Volt to 12,4%
0,624 Volt to 12,5%
0,64 Volt to 12,8%
0,666 Volt to 13,3%
Czyli między twoim poprzednim a aktualnym ustawieniem masz różnicę 0,042 Volta.
Ciekawe, że taka w sumie niewielka zmiana spowodowała istotny w sumie skutek.
Wychodzi na to że nastawa tego parametru jest bardziej krytyczna jak myślałem....
Rosjanie twierdzą 0,64 Volt i tyle….. Wychodzi na to że raczej 0,64 Volt z ewentualnym małym plusem.
Mowa tu oczywiście o przepustnicy z linką. Potestuj, daj znać czy usterka odeszła "na zawsze".
Pozdrawiam
Budrys - 07-02-2011, 19:25
| aren195612 napisał/a: | | Budrys napisał/a: | | Trochę martwi mnie throttle position na 13.3% |
Mówimy o pomiarze Evoscanem.
Throttle Position i napięcie z TPS wywodzi się z tego samego requestu.
Formuły obliczeniowe są inne. I tak:
0,62 Volt to 12,4%
0,624 Volt to 12,5%
0,64 Volt to 12,8%
0,666 Volt to 13,3%
Czyli między twoim poprzednim a aktualnym ustawieniem masz różnicę 0,042 Volta.
Ciekawe, że taka w sumie niewielka zmiana spowodowała istotny w sumie skutek.
Wychodzi na to że nastawa tego parametru jest bardziej krytyczna jak myślałem....
Rosjanie twierdzą 0,64 Volt i tyle….. Wychodzi na to że raczej 0,64 Volt z ewentualnym małym plusem.
Mowa tu oczywiście o przepustnicy z linką. Potestuj, daj znać czy usterka odeszła "na zawsze".
Pozdrawiam |
Witaj ! Jak mówiłem problem występował w czasie ujemnych temperatur a ostatnio było nieco cieplej. Przez pierwsze kilometry obroty według Evoscana były wyższe niż zwykle (781-812) Przez weekend podłącze się do komputera i najwyżej lekko popuszczę śrubkę jak by obroty nie były 750. Patrzyłem teraz na stare logi i miałem tp 12,549%
[ Dodano: 10-02-2011, 17:09 ]
Dziś ustawiłem TP na 12,9% i oczywiście auto na zimnym zaczęło szarpać. Niestety nie mam szans podłączyć w czasie jazdy evoscana by sie przekonać dlaczego zamula. Ustawienie czym prędzej wróciło na 13.3%...
|
|
|