To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Problem z odpaleniem

Grzeniu - 05-02-2011, 16:47
Temat postu: Problem z odpaleniem
Witam, mam lancera GLXi 1.6 1993 r. Mam z nim dwa problemy:
1. Jakiś czas temu zaczęły się problemy z wolnymi obrotami. Kiedy silnik był zimny, wrzuciłem na luz auto gasło, gdy silnik się nagrzał lancer nie gasł, ale obroty strasznie spadały i auto się trzęsło. Podłączyłem diodę i wskazało mi błąd silniczka krokowego i teraz go przeczyszczę. Jednak większy problem jest taki:

2. Bez problemu odpalałem go czy to w lato czy na początku zimy. Problemy zaczęły się gdy temperatura spadła do około -5. Wtedy nie dało się go odpalić. Myślałem, że słaby akumulator więc odpaliłem go na hol. Jednak w następne dni też nie chciał palić, a gdy temperatury spadły poniżej -15 to i nawet na hol nie dało się go odpalić. Rozrusznik kręci, akumulator jest naładowany, paliwo jest, iskra jest więc co może być nie tak? Podejrzewam moduł zapłonowy, ale nie mam pewności.

tomekk - 06-02-2011, 21:26

moim zdaniem powinieneś, a na pewno nie zaszkodzi, poczyścić dolot, ustawić obroty i luz zaworowy http://mitsubishifan.webpark.pl/
naucz go wolnych obrotów, i postaraj się nie uruchamiać zbyt często auta na pych...
Grzeniu napisał/a:
iskra jest więc co może być nie tak? Podejrzewam moduł zapłonowy
jedno wyklucza drugie, ogólnie Ty go eksploatujesz i powinieneś przeczuwać, co mu może dolegać. Może filtr paliwa, a może powietrza, a może już dawno nie zmieniałeś świec/przewodów a może aparat zapłonowy źle ustawiony...
poczytaj trochę starych postów, popatrz też w dziale z coltami - w końcu mają ten sam silniczek, a tematów jest znacznie więcej
daj znać, jak coś zrobisz, pozdrawiam;)

Grzeniu - 12-02-2011, 12:39

Jeśli chodzi o gaśnięcie to pomogło czyszczenie silnika krokowego i reset ECU.
Co do nie odpalania na mrozie to dopiero zacznę eliminować, każdą ewentualność, ale ciężko teraz będzie to sprawdzić skoro nie ma mrozów i wszystko działa jak należy.

To, że jest iskra nie wyklucza problemu z modułem, bo iskra może być np. za słaba. Pytałem u siebie w mieście mechanika i powiedział mi, że nie ma żadnej możliwości sprawdzenia czy moduł jest sprawny. To prawda czy jednak jest sposób na sprawdzenie modułu zapłonowego?

tomekk - 12-02-2011, 19:05

można, nie ma chyba na forum opisu dla 4g92 ale jest dla innego, można pobadać;)
http://forum.mitsumaniaki...wdzi%E6+modu%B3
jeżeli iskra jest słaba, to wg mnie wina cewki/kopułki/kabli wn/świec. Może to też być wina pt, ale mi wydaje się to być mało prawdopodobne.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group