To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - problem ze silnikiem 1.9 TD

pawel91D3 - 05-02-2011, 19:09
Temat postu: problem ze silnikiem 1.9 TD
Witam mam cari 1.9 TD 90 KM 96r.problem jest taki ze jak zapale auto jak jest zimny silnik to mi szarpie silnikem i mi dymi na białawy kolor(nie bieże nic oleju)co może być przyczyna?.Wtryski sprawdzałem jeden lał to go wymieniłem (po wymianie dalej mi szarpie i dymi).powiedziano mi ze może sie wieszać jakiś wtrysk jak jest zimny, bo jak jest silnik rozgrzany to nie dymi i równo chodzi.czy to na 100% może byc przyczyna ten wieszajacy sie wtrysk?
pawelsonx - 06-02-2011, 13:07

przyczyn może być wiele od świec do systemu regulacji i kontroli wyprzedzenia kąta wtrysku.
Sprawdź każdą świece z osobna omomierzem wartość w granicy 0,5 ohma.
Potem w dziale faq jest opis jak diagnozować nasze miski wy mrugaj błędy według tego opisu.
Sprawdź czy na pompie cyka ci zawór w czasie grzania świec. wypadało by też sprawdzić czy zaciąga ci mieszek do podbicia wolnych obrotów wtedy kiedy wartość obrotów spadnie poniżej normy.
A i w tytule wypadało by zaznaczyć o jaki silnik chodzi tak jak to robi większość użytkowników forum.

pawel91D3 - 06-02-2011, 13:16

Swiece sa nowe nie dawno wymienione,w czasie grzania swiec cyka.zapłon był sprawdzony i jest dobrze ustawiony.
pawelsonx - 06-02-2011, 13:54

że są nowe to nieznaczny że sprawne. Znam przypadki gdzie w komplecie 2 były niesprawne a klient co je kupił wydał ponad tysiak na różne niepotrzebne naprawy włącznie ze sprawdzaniem uszczelki pod głowicą robieniem zaworów itp i regeneracja pompy.
To że zaplon jest wyregulowany to nie znaczy że czujnik wzniosu iglicy we wtrysku sterującym lub czujnik położenia wału lub np czujnik temperatury pracuje poprawnie i ecu dobrze wysteruje kąt wtrysku.
Dlatego prosiłem o wy mruganie błędów

pawel91D3 - 07-02-2011, 14:25

nie ma żadnych błedów było sprawdzane,świece tez były sprawdzane
Anonymous - 07-02-2011, 21:57

sprawdź luzy zaworowe....ssące lubia się wbijać w głowicę.
pawelsonx - 08-02-2011, 18:11

jak nie ma błędów kąt ustawiony poprawnie to może końcówki wtrysków
pawel91D3 - 08-02-2011, 19:39

luzy zaworowe też były sprawdzane i są bobre.no własnie w wtrysku steryjacym była wymieniana końcówka wtrysku bo lała,a pozostałe nie bo dobrze rozpylały, prądy też były sprawdzane.To mam wymienic 3 pozostałe końcówki wtrysków,czy da sie jakoś zczaić który zawiesza sie na zimnym silniku? i wymienic tylko jedna.
Cieślik - 08-02-2011, 19:56

Witam wszystkich!
Po wymianie paska alternatora i koła pasowego (zaraz przed naprawą – wraz z kontrolką akumulatora - po raz pierwszy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka check engine) moja Carisma jeździ znacznie gorzej. Od czasu do czasu pali się kontrolka check engine i szczególnie na niskich obrotach samochód dławi się. Ponadto huczy jak traktor. Mechanik podpiął do komputera i okazało się, że to problem czujnika przepustnicy (który prawdopodobnie zjawił w tym samym czasie co ukręcone koło pasowe). Jak często zdarza mi się, mechanik kazał mi szukać innego fachowca, bo Carisma to japoński samochód i oni się na tym nie znają (typowa reakcja). Czy znacie taniego elektryka/mechanika na terenie Trójmiasta, który mógłby naprawić tę usterkę i nie boi się samochodów innych niż VW?
Z góry dziękuję za pomoc

pawelsonx - 08-02-2011, 20:53

Cieślik napisał/a:
Mechanik podpiął do komputera i okazało się, że to problem czujnika przepustnicy

prawdopodobnie chodzi o czujnik polożenia dzwigni zrub to co w linku http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Cytat:
innego fachowca, bo Carisma to japoński samochód i oni się na tym nie znają
to jest europejski samochód produkowany z volvo. dodatkowo silnik i skrzynia renault to co w megane itp

[ Dodano: 08-02-2011, 20:56 ]
pawel91D3 napisał/a:
To mam wymienic 3 pozostałe końcówki wtrysków
nie ma potrzeby jak są dobre. A swoja drogą mieszek zaciąga ci dźwignie podbicia obrotów. Biały dym to oznaka niedopalenia mieszanki czyli albo temperatura albo kąt wtrysku albo za wolne obroty
pawel91D3 - 09-02-2011, 17:09

jest tak zapale ,kilka sekund(max10s) pochodzi normalnie i puzniej zaczyna mi szarpać silnikiem jak szarpnie silnikiem to obroty spadaja o duzo nawet tak do 500 i wtedy mi zaczyna dymic.jak sie silnik zagrzeje to nie szarpie i nie dymi




ale podobno może sie jakis wieszac z tych 3 wtryskiwaczy jak jest zimny silnik



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group