To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] eclipse pali się kontrolka check engine na gazie

hefasto - 06-02-2011, 18:15
Temat postu: [1G 90-94] eclipse pali się kontrolka check engine na gazie
Witam mam problem . samochód eclipse 1g 2.0 16v 150 km a mianowicie . gdy przełącze na gaz pali się kontrolka check engine oraz wariują obroty od 500 do 1500 czasami złapie i trzyma te 900 ale to żadko . jeszcze gdy gwałtownie porzyspieszam i wcisnę sprzęgło to obroty spadaja do 500 a jak nie utrzyma to gaśnie . co to może być za przyczyna??
reloop7 - 06-02-2011, 22:30

Według mnie to gaz chyba musi pojsc do wyregulowania i wymiany filtru ;) Jesli nie wyczułes ze gaz sie gdzies ulatnia w przewodach doprowadzajacych go do reduktora (o ile masz druga generacje) to regulacja wystarczy ;) Mozesz sprawdzic to samemu jesli wiesz gdzie masz regulacje dawki gazu, podkrecisz i pojedziesz sie przejechac a wtedy stwierdzisz czy jest okey ;) Da sie samemu na oko ustawic dawke ale lepiej jechac do kogos kto robił to tysiac razy ;)
A co do obrotów to wiele moze byc powodów, były juz tematy o tym pisane takze poszukaj a napewno znajdziesz cos ;)

zenek_bb - 07-02-2011, 01:32

falowanie może być spowodowane źle ustawioną instalacją
gaśnięcie może być powodem źle ustawionej przepustnicy lub niedziałającego krokowego, ma on też bardzo duży pływ na pracę na gazie, szczególnie źle wyregulowanym
kontrolką CE nie ma się co za bardzo przejmować jeżeli to instalacja 1-2gen, jeżeli to wtrysk sekwencyjny, należy zamontować emulator wtryskiwaczy benzynowych, w przypadku 1-2gen też można (powinno się) ale nie będzie to miało wpływu na poprawę pracy na gazie, natomiast w przypadku gazu na wtrysku powinno się gdyż błąd wtryskiwaczy może powodować wydłużenie czasów wtrysków co uniemożliwi poprawną regulację mapy gazowej

Mateusz_eclipse - 07-02-2011, 05:45

mialem ten sam problem mam gaz na gwarancji i zamontowali te emulatory i jest ok .
zenek_bb - 07-02-2011, 07:35

jeżeli nie zamontuje Ci gazownik, a chcesz to mieć to chodzi dokładnie o taki:
http://www.ac.com.pl/pl/produkt/301/stag-eu4

dostępny na alledrogo w tym momencie (trochę inna obudowa, ale to EU4 też):
http://allegro.pl/emulato...1410247962.html

generalnie najważniejsze jest żeby CE służyło do poinformowaniu Cię o błędzie ECU, a nie o tym, że jedziesz na gazie waląc w nocy po oczach ;p

hefasto - 07-02-2011, 07:53

ale panowie ja posiadam emulator jest takie coś u mnie . chciałem podkreślić że na benzynie działa lala

[ Dodano: 07-02-2011, 08:04 ]
a jescvze mam pytanie gdzie znjaduje się ten krokowy ?? ;] i czy da się go przeczyścić ?? a jak nie to ile kosztuje ?

zenek_bb - 07-02-2011, 09:38

masz std emulator na 100Ω, w ecli trzeba zastosować o większym oporze, od około 55Ω dopiero nie ma błędu, emu do ecli jak masz zewnętrzny ustawiasz na 50Ω lub 33Ω, jak masz standardowy wbudowany w centralę zostaje wymiana rezystorów emulatora wewnątrz, pisałem o tym na MEKP:

http://www.eclipse.net.pl...tora+wtrysk%F3w

hefasto - 07-02-2011, 12:20

Jestem w stanie samotnie to wymienić?? byłęm też u gazownika poitwierdził z tym emu . ale powiedział też że na gazie będzie gasł bo musze układ powietrza odwrócić ponieważ za dużo powietrza dostaje jak gwałtownie wcisnę sprzęgło i gaśnie dlatrego . odwrócę te kolanko w drugą stronę i zobaczymy
zenek_bb - 07-02-2011, 15:35

nie da się go odwrócić, niech sobie mózg odwróci, jak zamontował odwrotnie mixer to go w dupe kopnij! co to za brednie totalne...
hefasto - 07-02-2011, 23:33

czyli emu i bedzie grało ? jeszcze raz czy jestem w staniee san zamontować???
zenek_bb - 08-02-2011, 00:14

jeżeli się przyłożysz, masz lutownicę, poradzisz sobie, do emu są schematy na internecie, a jak kupisz nowy, dostaniesz w zestawie, ale skoro masz instalację na mixerze, nie musisz go montować
hefasto - 08-02-2011, 01:29

gazu nie mogę podłączyć do kompa bo to jakaś niby stara instalacja .. mam regulacje na parowniku i pokrętło na krokowym .; czy jakoś tak dawke zmniejszam ... i jak to wuregulować . bo ce pali mi sie jak postoi na wolnych a jak jady w trasie i włącze gaz bez postoju to sie nie pali ... więc co mam pierwszye zrobić żeby koszty zminimalizowwać bo mało zarabiami jeszcze go spłacam .... ;/ dałem z małą daweke na tym pokręte to mi muła miał . więc prosze o pomoc bo nie mam siły na niego już i funduszy ;/
zenek_bb - 08-02-2011, 10:53

CE nie zapali się podczas jazdy z prostego powodu, błąd wtrysków ujawnia się kiedy ECU "ma czas" na diagnozowanie obwodu (oporów) na liniach zasilania wtrysków - na wolnych obrotach, kiedy IPS robi zwarcie (jest puszczona przepustnica) tak zwany reset MAFa, dziwnie to opisane jest na rozpisce algorytmów ECU, ale tak jest i już. To normalne. Potwierdza tylko, że to na 100% błąd wtryskiwaczy :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group