To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Uszczelnienie pompy wspomagania

wojtas - 10-02-2011, 20:11
Temat postu: Uszczelnienie pompy wspomagania
Jak w temacie przerabiał ktoś ten temat chodzi mi o simering (wymiary) uszczelniający wałek koła pasowego:



Z góry dzięki za pomoc.

[ Dodano: 10-02-2011, 20:19 ]
Pociekło i nie ukrywam że, bardzo mnie to irytuje. :doubt:

Slaw - 12-02-2011, 08:24

Chyba prościej kupić drugą,bo nawet rozebranie może być problemowe
wojtas - 12-02-2011, 16:42

Też tak pomyślałem, i teraz czekam za przesyłką z dobrą pompą. Co ciekawe CAPS pokazuje dwa rodzaje pompy Typ A i B. Typ B stosowany do lipca 94' i A od lipca 94' do końca produkcji. Cały myk polega na tym że, Typ A w zestawie uszczelek posiada simering wałka, a w typie B go niema. Przez co można wywnioskować że, typ B jest nie rozbieralny. Ale żeby to zweryfikować do końca, muszę poczekać na sekcję zwłok starej pompy.
painkiller - 15-02-2011, 07:56

Żeby nie otwierać nowego tematu zapytam tutaj: o co chodzi? A mianowicie jak dzisiaj odpaliłem spod maski doszły przerażające dźwięki od strony pompy od wspomagania, otworzyłem maskę i widzę/słyszę że strasznie hałasuje. Po chwili z tego czarnego zbiorniczka zaczął wypływać spieniony płyn. Wyłączyłem silnik, uprzątnąłem bajzel, zastanowiłem się, włączyłem silnik i wszystko chodziło jak trzeba. Co to się dzieje z tym wspomaganiem?
wojtas - 15-02-2011, 14:22

Kiedy ostatni raz wymieniałeś olej w układzie? (możliwe że przymarzło)
painkiller - 16-02-2011, 07:19

Zdaje się że był wymieniany razem z rozrządem czyli jakieś 12 tys km temu. Wtedy facio niby wymienił wszystkie płyny, paski
wojtas - 16-02-2011, 07:38

Radził bym to zweryfikować z tym faciem czy faktycznie wymienił olej w układzie wspomagania, podobne objawy w tym temacie: co to za hałas?
Możliwe że nalał płynu hamulcowego, jak w tym temacie : WSPOMAGANIE

painkiller - 16-02-2011, 12:30

Dzięki wojtas021180, do tego "facia" więcej nie pojadę bo typ jest skrajnie niepoważny. Poszukam jakiegoś sprawdzonego warsztatu u siebie i pojadę wymienić olej od wspomagania
BartekWu - 16-02-2011, 14:18

wojtas021180 napisał/a:
Też tak pomyślałem, i teraz czekam za przesyłką z dobrą pompą. Co ciekawe CAPS pokazuje dwa rodzaje pompy Typ A i B. Typ B stosowany do lipca 94' i A od lipca 94' do końca produkcji. Cały myk polega na tym że, Typ A w zestawie uszczelek posiada simering wałka, a w typie B go niema. Przez co można wywnioskować że, typ B jest nie rozbieralny. Ale żeby to zweryfikować do końca, muszę poczekać na sekcję zwłok starej pompy.

A ciekawy jestem ile stoi nowa pompa ? Moja "przepuszczała" troche jak nagrzał sie olej i oddałem do renowacji do gości którzy zajmuja sie tylko i wyłącznie renowacją pomp. Od tego czasu jest ok.

wojtas - 17-02-2011, 15:50

No ceny nowych pomp to kosmos, w IC jak by była na stanie to koszt 800 zł. U dilera części w stanach niecałe 600 doclów :) . Ceny dobrych używek wahają się od 100 do 200 zł.
Więc próbując ułożyć informacje z CAPSA w sensowną całość wychodzi na to że, w 3.0 SOHC były montowane dwa rodzaje pompy, w dwóch różnych typach (o czym pisałem wcześniej) Pierwszy rodzaj pompy był montowany w Europie zarówno w sedanie jak i kombi, kolejno w Japonii(tylko Diamante sedan) oraz w Stanach ( w Stanach do Stycznia 92' tylko Diamante sedan),pod nr końcowym :MR 272491. Oraz drugi rodzaj pompy montowany, Japonia (Diamante kombi) w Stanach po Styczniu 92' (Diamante sedan i kombi) oraz w kombi produkowanym na Anglię, o nr końcowym: MR 272490. No i to by było na tyle co można wyczytać z CAPSA.
Wracając do uszczelnienia pompy, okazuje się że nie taki straszny diabeł jak go malują. Pompę typu B można jednak rozebrać:



Co dziwne żaden CAPS nie opisuje że, jest ceger zabezpieczający łożysko, który widać na schemacie z hyundaia Sonaty :




A i dla potrzebujących, nr simeringu: AE0997K
Wymiary: średnica zewnętrzna – 35 mm/ średnica wewnętrzna – 20mm/ grubość -8mm

[ Dodano: 17-02-2011, 16:21 ]
PS Podziękaowania dla lukasza12 za konsultacje i Virman-a za pompę na podmiankę. :)

slawekdr - 22-03-2011, 18:46
Temat postu: Uszczelnienie pompy wspomagania
Cześć,
tym razem ja się dorzucę do temtu. Pojawił mi się wyciek - w sumie mała sprawa ale postanowiłem go usunąć.

[IMG=http://img39.imagesh...7153.jpg][/IMG]

I tu pytanie - są 2 uszczelki - dolna od pompy - w zasadzie specyficzna - w formie kołnierza (w czerwonej ramce), druga o przekroju prostokątnym (w zielonej ramce).

Zamierzam je wymienić na o-ringi. Macie jakieś ZA i PRZECIW?


Uploaded with ImageShack.us

wojtas - 22-03-2011, 21:22

slawekdr napisał/a:
Macie jakieś ZA i PRZECIW


Ja jestem za, sam tak zrobiłem. :) Poza tym wydaje się że te uszczelki o których piszesz to właśnie o-ringi które podczas dokręcania odkształcają się w ten sposób.

slawekdr - 23-03-2011, 08:17

Wojtas,
dzięki - przespałem się z tematem i dzisiaj jeszcze raz to obejrzałem. Zgadzam się, że 16 lat temu musiały to być O-Ringi;) Jak dopasuję to podam wymiary coby dla potomności zostało;)

S.

[ Dodano: 23-03-2011, 09:46 ]
Podaje wymiary (średnica wewnętrzna x średnica o-ringu) (przybliżone oczywiście):

Dolny: 12 x 2
Górny: 10 x 2

Pozdrawiam
S.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group