Sigma/Diamante Techniczne - Uszczelnienie pompy wspomagania
wojtas - 10-02-2011, 20:11 Temat postu: Uszczelnienie pompy wspomagania Jak w temacie przerabiał ktoś ten temat chodzi mi o simering (wymiary) uszczelniający wałek koła pasowego:
Z góry dzięki za pomoc.
[ Dodano: 10-02-2011, 20:19 ]
Pociekło i nie ukrywam że, bardzo mnie to irytuje.
Slaw - 12-02-2011, 08:24
Chyba prościej kupić drugą,bo nawet rozebranie może być problemowe
wojtas - 12-02-2011, 16:42
Też tak pomyślałem, i teraz czekam za przesyłką z dobrą pompą. Co ciekawe CAPS pokazuje dwa rodzaje pompy Typ A i B. Typ B stosowany do lipca 94' i A od lipca 94' do końca produkcji. Cały myk polega na tym że, Typ A w zestawie uszczelek posiada simering wałka, a w typie B go niema. Przez co można wywnioskować że, typ B jest nie rozbieralny. Ale żeby to zweryfikować do końca, muszę poczekać na sekcję zwłok starej pompy.
painkiller - 15-02-2011, 07:56
Żeby nie otwierać nowego tematu zapytam tutaj: o co chodzi? A mianowicie jak dzisiaj odpaliłem spod maski doszły przerażające dźwięki od strony pompy od wspomagania, otworzyłem maskę i widzę/słyszę że strasznie hałasuje. Po chwili z tego czarnego zbiorniczka zaczął wypływać spieniony płyn. Wyłączyłem silnik, uprzątnąłem bajzel, zastanowiłem się, włączyłem silnik i wszystko chodziło jak trzeba. Co to się dzieje z tym wspomaganiem?
wojtas - 15-02-2011, 14:22
Kiedy ostatni raz wymieniałeś olej w układzie? (możliwe że przymarzło)
painkiller - 16-02-2011, 07:19
Zdaje się że był wymieniany razem z rozrządem czyli jakieś 12 tys km temu. Wtedy facio niby wymienił wszystkie płyny, paski
wojtas - 16-02-2011, 07:38
Radził bym to zweryfikować z tym faciem czy faktycznie wymienił olej w układzie wspomagania, podobne objawy w tym temacie: co to za hałas?
Możliwe że nalał płynu hamulcowego, jak w tym temacie : WSPOMAGANIE
painkiller - 16-02-2011, 12:30
Dzięki wojtas021180, do tego "facia" więcej nie pojadę bo typ jest skrajnie niepoważny. Poszukam jakiegoś sprawdzonego warsztatu u siebie i pojadę wymienić olej od wspomagania
BartekWu - 16-02-2011, 14:18
wojtas021180 napisał/a: | Też tak pomyślałem, i teraz czekam za przesyłką z dobrą pompą. Co ciekawe CAPS pokazuje dwa rodzaje pompy Typ A i B. Typ B stosowany do lipca 94' i A od lipca 94' do końca produkcji. Cały myk polega na tym że, Typ A w zestawie uszczelek posiada simering wałka, a w typie B go niema. Przez co można wywnioskować że, typ B jest nie rozbieralny. Ale żeby to zweryfikować do końca, muszę poczekać na sekcję zwłok starej pompy. |
A ciekawy jestem ile stoi nowa pompa ? Moja "przepuszczała" troche jak nagrzał sie olej i oddałem do renowacji do gości którzy zajmuja sie tylko i wyłącznie renowacją pomp. Od tego czasu jest ok.
wojtas - 17-02-2011, 15:50
No ceny nowych pomp to kosmos, w IC jak by była na stanie to koszt 800 zł. U dilera części w stanach niecałe 600 doclów . Ceny dobrych używek wahają się od 100 do 200 zł.
Więc próbując ułożyć informacje z CAPSA w sensowną całość wychodzi na to że, w 3.0 SOHC były montowane dwa rodzaje pompy, w dwóch różnych typach (o czym pisałem wcześniej) Pierwszy rodzaj pompy był montowany w Europie zarówno w sedanie jak i kombi, kolejno w Japonii(tylko Diamante sedan) oraz w Stanach ( w Stanach do Stycznia 92' tylko Diamante sedan),pod nr końcowym :MR 272491. Oraz drugi rodzaj pompy montowany, Japonia (Diamante kombi) w Stanach po Styczniu 92' (Diamante sedan i kombi) oraz w kombi produkowanym na Anglię, o nr końcowym: MR 272490. No i to by było na tyle co można wyczytać z CAPSA.
Wracając do uszczelnienia pompy, okazuje się że nie taki straszny diabeł jak go malują. Pompę typu B można jednak rozebrać:
Co dziwne żaden CAPS nie opisuje że, jest ceger zabezpieczający łożysko, który widać na schemacie z hyundaia Sonaty :
A i dla potrzebujących, nr simeringu: AE0997K
Wymiary: średnica zewnętrzna – 35 mm/ średnica wewnętrzna – 20mm/ grubość -8mm
[ Dodano: 17-02-2011, 16:21 ]
PS Podziękaowania dla lukasza12 za konsultacje i Virman-a za pompę na podmiankę.
slawekdr - 22-03-2011, 18:46 Temat postu: Uszczelnienie pompy wspomagania Cześć,
tym razem ja się dorzucę do temtu. Pojawił mi się wyciek - w sumie mała sprawa ale postanowiłem go usunąć.
[IMG=http://img39.imagesh...7153.jpg][/IMG]
I tu pytanie - są 2 uszczelki - dolna od pompy - w zasadzie specyficzna - w formie kołnierza (w czerwonej ramce), druga o przekroju prostokątnym (w zielonej ramce).
Zamierzam je wymienić na o-ringi. Macie jakieś ZA i PRZECIW?
Uploaded with ImageShack.us
wojtas - 22-03-2011, 21:22
slawekdr napisał/a: | Macie jakieś ZA i PRZECIW |
Ja jestem za, sam tak zrobiłem. Poza tym wydaje się że te uszczelki o których piszesz to właśnie o-ringi które podczas dokręcania odkształcają się w ten sposób.
slawekdr - 23-03-2011, 08:17
Wojtas,
dzięki - przespałem się z tematem i dzisiaj jeszcze raz to obejrzałem. Zgadzam się, że 16 lat temu musiały to być O-Ringi;) Jak dopasuję to podam wymiary coby dla potomności zostało;)
S.
[ Dodano: 23-03-2011, 09:46 ]
Podaje wymiary (średnica wewnętrzna x średnica o-ringu) (przybliżone oczywiście):
Dolny: 12 x 2
Górny: 10 x 2
Pozdrawiam
S.
|
|
|