Carisma - Techniczne - Dzwiny problem z chłodzeniem silnika
ERRR - 11-02-2011, 15:27 Temat postu: Dzwiny problem z chłodzeniem silnika Witam. Mam Carisme z 98 roku wersja GLX, od kupna- sprowadzenia jej z Holandi występował pewien problem.
Nie załącza się wentylator, trzeba jezdzić na klimie (ECO), auto kiedyś było u elektryka i nie stwierdził że to wina czujnika, termostat sie otwiera, wiatraki chodzą (ale przy włączonej klimie) wskaznik też działa może ktoś ma jakiś pomysł? W lecie widziałem że coś podkapuje płyn gdzieś w okolicy rozrządu , z racji że nie jest to moje auto to sie zbytnio tym nie interesowałem lecz ostatnio dość często je użytkuję i ten problem strasznie jest dręczący Nie ufać elektrykowi i zacząć od wymiany czujnika? jeszcze pytanie gdzie on jest...
robertdg - 11-02-2011, 16:16
Więcej danych, jak kapie spod rozrżadu to pompa wody do wymiany, włacznik wentylatora da sie sprawdzić, nie koniecznie on musi być wadliwy, przekaźnik też może być uszkodzony
ERRR - 11-02-2011, 21:37
A jak ten włącznik można sprawdzić i napiszę jeszcze raz w którym jest miejscu ? teraz ciągle mokro i nie mam jak sprawdzić czy kapie czy też nie, niestety kanału też brak.. tak czy siak czy to miało by wpływ na wentylator ? chyba nie bo jak auto było kupione to nic nie kapało a już wtedy nie działał
SHARK1979 - 12-02-2011, 18:38
ERRR napisał/a: | Nie załącza się wentylator, trzeba jezdzić na klimie (ECO) |
Powiem Ci że wiatrak w Cari tak bez klimy to bardzo rzadko się załączy u siebie raczej nigdy nie spotkałem by się kręcił nawet jak dostał jak miałem Colta też tak było, jeśli tem nie skacze za wysoko to chyba oki tak
ERRR - 14-02-2011, 16:17
eh to nie to, dowiem się od was w końcu gdzie ten czujnik jest czy każdy będzie mi odpisywał nie na to o co pytam gdzie znajduje sie ten czujnik lub przekaznik to sam sprawdzę co jest nie tak i nie będę musiał klepać postów niepotrzebnie , auto grzeje sie też na włączonej klimie, termostat musi puszczać bo rura jest strasznie gorąca,na początek chce zobaczyć czemu sie wentylator nie załącza potem będę szukał reszty ustrek więc gdzie ten czujnik sie znajduje, na dole chłodnicy gdzieś?? i przekaznik jeśli ktoś był by tak miły mi to powiedzieć
plecho1 - 14-02-2011, 17:24
Nie wiem jak dokładnie jest u ciebie ale z tym czujnikiem to mogą być dwie wersje.
Albo jest wkręcony gdzieś w chłodnicę, najczęściej na dole z jednego boku i wtedy podaje on sygnał na przekaźnik który załącza wentylator. Aby sprawdzić czy to wina tego czujnika-włącznika najlepiej na włączonym zapłonie zmostkować przewody które do niego idą, wtedy wentylator powinien się kręcić. Jeśli działa to wina czujnika, jeśli nie to może przekaźnik lub nie dochodzi do niego napięcie lub brak masy na wentylatorze.
Druga wersja. Jeśli nie ma go w chłodnicy to wentylatorem a dokładnie jego przekaźnikiem steruje komputer auta biorąc sygnał z czujnika temperatury zamontowanego gdzieś niedaleko termostatu (w aucie są 2 czujniki temperatury, jeden od zegara na desce a drug podaje sygnał dla komputera i właśnie o ten chodzi). Często zamontowany jest w głowicy niedaleko termostatu a jeśli termostat jest w gumowym przewodzie to czujnik też jest w przewodzie.
i9i - 14-02-2011, 17:43
i jeszcze spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia, skoro coś tam pokapuje to może mieć powietrze w chłodnicy albo syf przy czujniku i też będzie szwankować, przeważnie jest w chłodnicy ma dole po przeciwnej stronie kranika, jak piecho1 napisał: odnajdż kabel podczepiony do chłodnicy i go zewrzyj, jak zakręci szukaj w czujniku lub chłodnicy, jak nie to w elektryce
Saqu - 14-02-2011, 17:53
i9i napisał/a: | jeszcze spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia |
Układ sam się odpowietrza, uzupełniając braki płynu ze zbiorniczka wyrównawczego
i9i - 14-02-2011, 18:44
Saqu napisał/a: | i9i napisał/a: | jeszcze spróbuj odpowietrzyć układ chłodzenia |
Układ sam się odpowietrza, uzupełniając braki płynu ze zbiorniczka wyrównawczego |
z tym się zgodzę: teoretycznie, gdyż w praktyce zdarzają się wyjątki
Edit: Póki kolega nie sprawdzi co jest nie tak nie ma co gdybać, zawsze można sobie włożyć termometr do otwartej chłodnicy i zostawić auto na wolnych obrotach
|
|
|