To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] Wymiana oleju w P4 z DPF

RTW - 12-02-2011, 21:31
Temat postu: [3.2 DID] Wymiana oleju w P4 z DPF
Witam,
czy w P4 z DPF istnieje możliwość „poprawnej” wymiany oleju bez posiadania MUT-III, a konkretnie chodzi mi o procedurę „uczenia DPF” po wymianie oleju?

Pozdrawiam
RTW

Bartek81 - 13-02-2011, 10:27

przy wymianie oleju nic nie trzeba robic z dpf-em ani komputerem mut3. wystarczy poprostu wymienic olej zgodny z acea c1, c2 lub c3 zeby filtra dpf nie zapchalo.
RTW - 13-02-2011, 12:08

Bartek81 napisał/a:
ani komputerem mut3


Jesteś tego pewny?

W manual-u w opisie wymiany oleju znajduje się zapis:
"CAUTION

When the engine oil is replaced, use the M.U.T.-III to initialise the learning value (Refer to GROUP 00 - Precautions Before Service, Initialisation Procedure for Learning Value in DPF System ) <VEHICLES COMPLYING WITH EMISSION REGULATION STEP IV>."

Stąd moje pytanie.
Pozdrawiam
RTW

Anonymous - 13-02-2011, 12:15

Bartek81 napisał/a:
olej zgodny z acea c1, c2


Czy, aby na pewno te oleje się nadają? A nie tylko te z C3?

Bartek81 - 13-02-2011, 13:45

czesc, w instrukci napisano ze wszystkie oleje c1,2,3 nadaja się. co do wymiany i podłaczenia mut3 w moim pajero'2007 wymieniam olej sam od przebiegu 60kkm (obecnie jest 170kkm) i nigdy zadnych problemów z dpf-em. zreszta jak bylem w aso na wymianie po 7,5 tys km tez nie podłaczali do kompa.
RTW - 13-02-2011, 16:12

Bartek81 napisał/a:
wymieniam olej sam od przebiegu 60kkm


Byłoby super - jeszcze trochę informacji poszukam, bo może ten wynalazek z MUT-em dotyczy tylko mojego (model 200KM) ale mam nadzieję, że nie i opcja "w domu- w sobotę" zadziała.

Swoją drogą- to byłby dramat i szczyt naciągania klientów, gdyby do zakichanej wymiany oleju szukać MUT-a :cry:
Pozdrawiam
RTW

Bartek81 - 13-02-2011, 16:21

myslę że jakieś resetowanie dpf za pomocą kompa to taki zabieg, zebys nie zapomniał jak wygląda aso i troche kasy tam zostawił (w koncu wymiana w aso oleju to okolo 900zl, a poza aso filtr i potrzebny olej to jakies 500pln),przy okazji przeglądzik, itp. owszem zrobią ci to zerowanie dpf(albo i nie), ale pytanie po co
RTW - 13-02-2011, 16:29

Bartek81 napisał/a:
ale pytanie po co


Właśnie tego niewiem, możliwe, że to tylko pic na wodę i można spokojnie olać "MUT/DPF, ewentualnie wykonując jakieś "czary" można uzyskać podobny efekt.

Oczywiście jest też wariant pesymistyczny i wtedy albo szukamy MUT-a albo trzeba będzie "pozbyć się DPF"

Bartek81 - 13-02-2011, 20:08

to sobie wymień olej, a jak bedzie problem to pojedziesz do aso złożyć samokrytykę :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group