Space Star Techniczne - WIECEJ MOCY
davo - 12-02-2011, 22:03 Temat postu: WIECEJ MOCY Witam
Czy jest jakiś sposób bezpieczny dla silnika na podniesienie mocy??Autko to MSS 1,8 GDI ewentualnie czy ktoś próbował wkładać jakiś większy silnik z innego Mitsu??
RaVciO - 23-02-2011, 08:35
Kiedyś czytałem o czymś co nazywało się bodajże Turbo Soft, koszt koło 9000zł (cena chyba bez montażu) i teoretycznie można to zamontować do każdego auta, bez modyfikacji silnika.
Chętnie bym to wypróbował, ale koszty jak na moją kieszeń za wysokie.
kaczy-ol - 22-03-2011, 20:57
Witam!
Niestety sporo firm unika modyfikacji silnika GDI ponieważ jest on strasznie niewdzięczny do przerabiania.
Ja zacząłem od sportowego układu wydechowego i sportowego wkładu filtra powietrza Pipercros'a. Zastanawiam się jeszcze nad chipowaniem ale nie wiem czy efekty będą zadowalające. W przyszłym tygodniu planuje pojawić się na hamowni i sprawdzic faktyczną moc i moment
aren195612 - 22-03-2011, 22:06
Kiedyś takie coś znalazłem: link
[img]
499 Euro, i podobno 12 KW więcej. Wygląda na to że w GDI moc podnieść można.
Czy warto, sprawa dyskusyjna.
Pozdrawiam
Anonymous - 22-03-2011, 22:23
Swap 6a13 z Galanta EA jest "kumatym" i dość tanim pomysłem.
RaVciO - 22-03-2011, 22:36
Aren195612 W sumie słaba ta oferta. Podnoszą moc i moment, ale maksymalną wartość osiągają na wyższych obrotach niż seryjnie, a to chyba nie o to chodzi?
kaczy-ol - 23-03-2011, 22:30
kuzi nie wiesz czy ktoś się już takich swapów podejmował ? Znalazłem stronę gdzie jest opis ew. prostych możliwości usprawnienia tego silnika w oparciu o Protona
http://www.rpw.com.au/sho...d=159&Itemid=51
W przypadku GDI wszystko chyba musi być customowe. Trzeba będzie pokombinować z wtryskiem benzyny i całą resztą
Anonymous - 23-03-2011, 23:42
kaczy-ol napisał/a: | kuzi nie wiesz czy ktoś się już takich swapów podejmował ? Znalazłem stronę gdzie jest opis ew. prostych możliwości usprawnienia tego silnika w oparciu o Protona
http://www.rpw.com.au/sho...d=159&Itemid=51
W przypadku GDI wszystko chyba musi być customowe. Trzeba będzie pokombinować z wtryskiem benzyny i całą resztą |
Bartek (admin MM) swapował w Space Wagonie z 2.4GDI do 2.5V6.
W przypadku 1.8 GDI odpada Ci przekładanie skrzyni - pasuje plug and play do 2.5V6. Wystarczy silnik z osprzętem i ECU.
Półośki też powinny pasować, jeżeli nie - te z E5 będą pasować pod płytę Carismy i Space Stara.
kaczy-ol - 24-03-2011, 12:45
Cytat: | Bartek (admin MM) swapował w Space Wagonie z 2.4GDI do 2.5V6.
W przypadku 1.8 GDI odpada Ci przekładanie skrzyni - pasuje plug and play do 2.5V6. Wystarczy silnik z osprzętem i ECU.
Półośki też powinny pasować, jeżeli nie - te z E5 będą pasować pod płytę Carismy i Space Stara. |
Może to głupio zabrzmi ale czy ta V6stka zmieści się do SS'a? Wagon jest większy. Poza tym 2,5 V6 to ciężki silnik. Zastanawiałem się czy nie poekperymentować np z 1,8 MPI + turbina z DID'a
Nie wiecie czy wtryskiwacze z 2,4GDI pasują do 1,8GDI ??
cns80 - 24-03-2011, 12:48
kaczy-ol napisał/a: | Może to głupio zabrzmi ale czy ta V6stka zmieści się do SS'a? | Przez to że V-ka to mniejszy. Bartek już mnie namawiał na przekładkę, ale w DiDzie za dużo roboty (dochodzi zmiana skrzyni) i nie mam gdzie butli z gazem upchnąć
kaczy-ol - 24-03-2011, 14:03
No tak ceny benzyny szybują.... Ale biorąc pod uwagę teraz kombinowanie z GDI, wymianę szklanek i koszty to SWAP wydaje się bardziej racjonalny
plecho1 - 24-03-2011, 15:00
Kolega pepi w tym temacie opisał ciekawą modyfikacje tylko że w Galancie ale twierdzi że jak by miał ecu od Carismy to pewnie też dało by się coś zrobić.
futrzany - 24-03-2011, 20:39
Panowie zejdźcie na ziemie te wasze wymiany to są w cenie auta ; tak dla przypomnienia
rzecz jest wykonalna ale czy opłacalna wg mnie to nie bo; nie pasują mocowania poduszek silnika, nie pasuje skrzynia , nie pasują półosie napędowe, dalej potrzebna jest cała instalacja elektryczna w komorze silnika i w do środka auta , więcej cały komplet do odpalenia czyli komputer,immobilaizer ,stacyjka itd,dalej belka pod silnik z poduszkami , wszelkie rurki do płynów chłodzących oraz klimatyzacji ,itd, a ceny to około za dobry motor 4g18 czli 1,6 z to około 1500zł, a 4g 13 około 800zł , skrzynia dobra renault 1000-1300zł, komplet istalacji elektrycznej około 500zł , komputer następne 500zł , półosie napędowe następne 500zł, i reszta jakiś gratów tez pewnie z 500zł lub więcej, a jeszcze obudowa filtra powietrza z 250zł , teraz przespawanie mocowań kwota to nie wiem, lakierowanie potem tez nie wiem , czyli sumując jak zamkniesz się kwotą 5000zł to będzie dobrze a jeszcze nie policzyłem kogoś kto to zrobi , więc odpowiedz Sobie Sam czy ma to sens
_________________
[ Dodano: 24-03-2011, 20:41 ]
A było w temacie wymianę GDI na jakikolwiek MPI
|
|
|