Pajero IV - [3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF
RTW - 13-02-2011, 16:49 Temat postu: [3.2 DID] Deaktywacja/ likwidacja DPF W jaki sposób skutecznie "wyłączyć" lub "zregenrować" DPF, kiedy kontrolki zaświecą się na desce, a "wypalanie" będzie bezskuteczne?
Patrzę na schemat DPF w P4 (200KM), widzę czujniki ciśnienia i temperatury.
W związku z tym zastanawiam się, czy demontaż DPF, jego rozwiercenie (oczywiście zgodnie z biegiem spalin) i ponowny montaż nie spowoduje, że czujniki ciśnienia przestaną rejestrować różnice ciśnienia, czyli dla ECU DPF będzie czysty i pomimo fizycznego braku wszystko "zadziała"?
Pozdrawiam
RTW
Anonymous - 13-02-2011, 18:11
Są specjalne warsztaty które mogą profesjonalnie wyciąć DPF. Można kombinować z oprogramowaniem silnika od wersji bez DPF'a, ale czy 200km były bez DPF'a?
Kombinowanie w szopie raczej nic tu nie da, bo sterownik zwariuje
RTW - 13-02-2011, 19:02
bartek2800 napisał/a: | Kombinowanie w szopie raczej nic tu nie da, bo sterownik zwariuje |
Ja tutaj raczej poszedłem w myśleniu od drugiej strony...
ECU dostaje sygnał, że DPF jest zatkany- ze schematu wynika, że jest tam czujnik temperatury (w DPF) i czujniki ciśnienia. Myślę, że są szanse iż ECU reaguje na różnice ciśnień (lub wzrost ciśnienia) jeżeli tak to rozwiercenie spowodowałoby "brak" istotnych różnic i w efekcie dla całej elektroniki DPF byłby sprawny (czyli ja chcę ewentualnie oszukać czujnik).
A siedząc w serwisie MITSU usłyszałem przypadkiem cenę DPF do Lancera coś około 18k PLN i jakoś mi się tak niewesoło zrobiło (tzn. jeszcze wesoło bo mam gwarancję ale dzień po jej zakończeniu..)
Pozdrawiam
RTW
Bartek81 - 13-02-2011, 20:14
do pajero kosztuje jakies 11tys., tylko nie rozumiem po co za wczasu kombinujesz z tym dpfem, u mnie poki co zero problemów przez 4 lata, mozwe u ciebie tez nie bedzie tak zle.zresztą nie słyszalem zeby ktos sie na filtr dpf w pajero skarzyl. bedzie problem to sie bedziesz martwił
co do rozwiercania filtra to slyszalem w aso ktore obsługuje tez suzuki, ze w vitarach filtr zapycha sie notorycznie i zeby nie doprowadzac klientow do histerii do po 2. lub 3.wypalaniu serwisowym filtra przewiercają go i jest spokój
pozdr
MAX-KRAKÓW - 04-04-2011, 19:34
Witam ,jestem tu nowy na tym forum i mysle ze tak jak na innych dowiem sie wiele ciekawych rzeczy od uzytkownikow tego forum . na poczatek chcialem sie odniesc do filtra DPF. moj MIsiek ma obecnie 46 tys.km. , wymieniam olej co 7-8 tys bo po tym przebiegu zaczyna go przybywac ,jezdze w 80% po Krakowie wiec korki ,korki , spalanie w miescie srednio 13 l, od nowosci juz 3 razy wlaczyla mi sie kontrolka DPF , raz bylem w warsztacie na gwarancji ,przepalili , poza tym przelecialem sie po tzw. autostradzie i sam przepalilem go . Rozmawialem juz z wieloma warsztatami o usunieciu DPF ale nikt na rzaie nei chce sie tego podjac aby to bylo sensownei zrobione , fachowiec stwierdzil ze dlatego bo program w komputerku jest po japonsku . moze byc . czy ktos slyszal moze o takim specu co usuwaPDF i przeprogramuje jednoczesnie komputer ,( nie emulator zalozy ) ? Co do tego zapachu w zimie to tez to mialem .
junan - 25-04-2011, 13:18
I tu pojawia się pytanie: czy były P-IV 200 KM bez DPF? A może dealerzy nas kiwają, wyprzedając 170 KM jako 200 KM - w nadziei, że to nie wyjdzie?
RTW - 29-04-2011, 12:19
junan napisał/a: | może dealerzy nas kiwają, wyprzedając 170 KM jako 200 KM - w nadziei, że to nie wyjdzie |
bardzo mało prawdopodobne bo rozkodowanie numerków samochodu pozwala na określenie silnika.
Pozdrawiam
RTW
zbyszekm2 - 29-04-2011, 12:55
RTW napisał/a: | junan napisał/a: | może dealerzy nas kiwają, wyprzedając 170 KM jako 200 KM - w nadziei, że to nie wyjdzie |
bardzo mało prawdopodobne bo rozkodowanie numerków samochodu pozwala na określenie silnika.
Pozdrawiam
RTW |
Silnik jest ten sam, tylko moc zwiększona jest przez soft i zmianę urządzenia które odpowiada z ciśnienie w listwie.
RTW - 29-04-2011, 13:00
zbyszekm2 napisał/a: | Silnik jest ten sam, tylko moc zwiększona jest przez soft i zmianę urządzenia które odpowiada z ciśnienie w listwie. |
OK ale te wszystkie ustawienia wychodzą z fabryki i raczej łatwo sprawdzić, czy samochód został wyprodukowany jako 170 czy 200KM.
Dlatego uważam, że "sprzedaż" przez dealera 170KM Pajero jako 200KM jest mało prawdopodobna (i łatwa do wykrycia)
Pozdrawiam
RTW
adasm - 29-01-2013, 10:17
Wyrzucenie DPFa w Pajero wiąże się z zainstalowaniem dwóch emulatorów.
Robi firma w Węgrzcach k/Krakowa.
Koszt ok 3000zł.
pati2373 - 20-09-2013, 17:34
Proszę o pomoc! W moim misiu 2007 did 3.2 170 kM dwa tygodnie temu zapalił się DPF i błąd silnika, auto pojechało do serwisu na lawecie , wypalili DPF i wyczyszczono błąd. W drodze powrotnej , po przejechaniu 80 km na trasie znowu DPF. Auto ponownie wróciło do serwisu, wyczyszczony przepalony, dziś to samo po ok 80 km znów DPF, auto wraca do serwisu. Co robić,ratujcie. Wyrzucić DPF? a co z programem?
zbyszekm2 - 20-09-2013, 19:41
Trzeba sprawdzić czujniki przed DPF i za DPF, jaka jest wartość?
micpyt - 12-10-2013, 10:15
ja mam wyjęty DPF już jakieś 4 miesiące temu, zainwestowałem zaraz po zakupie auta. oprogramowanie komputera jest na 100% zmieniane - przed wyjęciem komputer diagnozował DPF po przekręceniu zapłonu teraz nie diagnozuje - kontrolka się nie zapala. jak do tej pory żadnych skutków ubocznych nie stwierdziłem.
Patriko - 12-10-2013, 16:26
micpyt, a gdzie robiłeś DPF i ile to kosztuje?
micpyt - 14-10-2013, 08:30
Patriko napisał/a: | micpyt, a gdzie robiłeś DPF i ile to kosztuje? |
ja robiłem pod Warszawą, okolice Rembertowa "kreator mocy" - tak się nazywa firma. Zapłaciłem 2500 zł za wyjęcie DPF i podniesienie mocy + dodatkowe pre złotych za rzeczy które trzeba było zrobić przy aucie.
|
|
|