To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Sprzęgło, sprzęgło....po raz kolejny...

bojrob - 14-02-2011, 09:03
Temat postu: [2.5 TD] Sprzęgło, sprzęgło....po raz kolejny...
Panowie i panie....

Od niedawna mam mały problem ze sprzęgłem w swoim miśku.
Polega on na tym, że gdy silnik i skrzynia biegów jest zimna , to na biegach 3,4 i 5 powyżej 2 tys. obrotów silnika i po gwałtownym dodaniu gazu ślizga mi się sprzęgło.

Jak pojeżdżę autem około 30 minut i więcej (czyli wszystko jest już rozgrzane) sprzęgło się nie ślizga...

Co może być przyczyną?

Prawdę mówiąc, to jeszcze z takim czymś się nie spotkałem. Bo najczęściej jest tak, że sprzęgło albo się ślizga, albo nie, a u mnie po rozgrzaniu silnika i skrzyni przestaje się ślizgać...

Macie jakieś pomysły?

zbyszekm2 - 14-02-2011, 09:40

Tarcza sprzęgła.
bojrob - 14-02-2011, 11:26

@zbyszekm2:

Przyczyną ślizgania się zimnego sprzęgła jest tarcza?
....podejrzewałem zapowietrzenie układu sprzęgła.... no trudno.

Teraz kolejne pytanie:

Pewnie tarczę najlepiej wymienić z dociskiem i łożyskiem...

Jeśli ktoś to robił, to proszę o podpowiedź: Czy łatwiej i szybciej żeby dostać się do sprzęgła - wymontować silnik, czy skrzynię biegów?

Jeszcze przy okazji chciałem sprawdzić/wymienić na nowy simering wału korbowego od strony sprzęgła, stąd moje pytanie, którą część zdemontować?

rezon - 14-02-2011, 12:50

bojrob napisał/a:
Polega on na tym, że gdy silnik i skrzynia biegów jest zimna , to na biegach 3,4 i 5 powyżej 2 tys. obrotów silnika i po gwałtownym dodaniu gazu ślizga mi się sprzęgło.
Niestety
zbyszekm2 napisał/a:
Tarcza sprzęgła.
. Dwa tygodnie temu robiłem w Outlanderze przy zaledwie 92kkm :shock: Łatwiej jest wymontować skrzynię biegów niż silnik, nie wiem jak u Ciebie z tym siemeringiem - z której strony można się dostać do niego, ale zazwyczaj to z zewnątrz są. Oprócz docisku i łożyska to u mnie po demontażu okazało się, że należy wymienić również koło dwumasowe - miało luzy i rant 1,5-2mm. Dwumasa była niestety główną pozycją kosztową, sprzęgło kupowałem w Niemczech wzmocnione http://www.verstaerkte-ku...1_36_1176_1629. Dwumasa niestety ori - droga i mało trwała.
lukas 78 - 14-02-2011, 12:52

skrzynia na bok i do dzieła , raczej nie ma nic to wspólnego z zapowietrzonym układem sterowania. Przy uszkodzonej pompie czy wysprzegliku miałbys miekki pedał i problemy ze zmiana biegów. Podejrzewam ,że wyciekający olej mógł ci załatwić tarczę. Wymiana tylko w całym zestawie sprzegło tarcza i docisk. Gdzieś na forum było nawet chyba jakieś fotostory. I nie kupuj w żadnych sklepach 4x4 bo zapłacisz jak za mokre zboże. Wycieczka do intercarsu najlepiej z kimś kto ma dobry upust na części :wink:
zbyszekm2 - 14-02-2011, 13:19

lukas 78 napisał/a:
skrzynia na bok i do dzieła , raczej nie ma nic to wspólnego z zapowietrzonym układem sterowania. Przy uszkodzonej pompie czy wysprzegliku miałbys miekki pedał i problemy ze zmiana biegów. Podejrzewam ,że wyciekający olej mógł ci załatwić tarczę. Wymiana tylko w całym zestawie sprzegło tarcza i docisk. Gdzieś na forum było nawet chyba jakieś fotostory. I nie kupuj w żadnych sklepach 4x4 bo zapłacisz jak za mokre zboże. Wycieczka do intercarsu najlepiej z kimś kto ma dobry upust na części :wink:

Przy okazji wymień uszczelniacz tylny wału korbowego. I ne prawda jest ze w sklepach 4x4 przepłacisz, A w Intercarsie zaproponują ci NKK, który już w pudełku jest do wyrzucenia.
Załóż oryginał, nie kosztuje majątku 739 zł brutto, albo zamiennik koszt do 480 zł

lukas 78 - 14-02-2011, 13:31

sachs lub luk w intercarsie po upuście na firmę wychodzi 600 zł i będzie latał jak trzeba
kiedyś valeo miało w miarę dobre sprzęgła ale teraz piszą o nich kiepsko

[ Dodano: 14-02-2011, 16:12 ]
dobrze mówią też o aisinach
nie miałem nie zakładałem ale cena dobra około 350-400 zł :)

bojrob - 15-02-2011, 10:52

No to czeka mnie trochę roboty....

Jednak muszę z tym poczekać trochę, bo naprawa będzie "pod chmurką", w garażu trochę za mało miejsca, żeby miśka naprawiać. Na razie da się jeździć, ale bez szaleństw.

Chyba jednak zdecyduję się na wyjęcie skrzyni, wydaje mi się, że mniej roboty niż z silnikiem.

Dzięki wszystkim za informację :wink:


Dziwna sprawa.....

Po uszczelnieniu pokrywy zaworów - konkretnie to sączył mi się olej spod małej gumki pod pokrywą znajdującą się z tyłu silnika (od strony koła zamachowego) sprzęgło przestało się ślizgać..... Teraz nawet jak odpalę silnik i jeszcze na zimnym jadę, to nawet na piątym biegu mi się sprzęgło nie ślizga.....

Co o tym myśleć?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group