[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Trzeszczenie w przednim zawieszeniu, układzie
Kowal - 17-02-2011, 18:54 Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Trzeszczenie w przednim zawieszeniu, układzie Witam Mitsumaniaków:-) Od dłuższego czasu podczas jazdy pojawia się dziwne trzeszczenie wydobywajace się albo z zawieszenia albo z układu kierowniczego. Jeden z warsztatów wymieniał mi końcówkę drążka kierowniczego i drążek kierowniczy z drugiej strony. Od tego momentu pojawiały się ww. trzeszczenia. Za namową kolegów zregenerowałem przekładnię kierowniczą, wymieniłem drugi drążek kierowniczy i końcówkę drążka. Podczas jazdy na prostej nawierzchni nic się nie dzieje, ale gdy pojawiają się wyboje lub skręcam w jedną czy druga stronę pojawia się trzeszczenie, tak jakby cos o siebie tarło. Układ kierowniczy cały zregenerowany także na 90% go wykluczam. Czy to cos w zawieszeniu czy coś dalej siedzi w układzie kierowniczym? Najbardziej trzeszczy przy manewrach. Gdy auto jest podniesione czyli nie jest obciążone skręcanie i w jedną i w drugą stronę nie powoduje trzasków. Co moze być przyczyną? Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
robertdg - 17-02-2011, 18:58
Jeżeli trzeszczenie "gumowe" to tulejki stabilizatora, oberwany silentblock, etc
Jeżeli "metaliczne" przytarty sworzeń wahacza
Wowik - 17-02-2011, 19:15
Kolego miałem trzeszczenie przy ruszaniu kierownicą /lewo-prawo/ i delikatnych nierównościach drogi. Zlokalizowałem to przy pomocy kolegów na kanale była to tuleja na prostym wahaczu łączenie z "widełkami". Dodam, że nie było luzu na tulei, wyczyściłem przesmarowałem grafitem i ucichło. Fakt po jakimś czasie powtórzyłem cały zabieg. Przy dużych mrozach odezwało się ponownie ale samo ucichło po postoju samochodu w garażu. Oczywiście kupiłem nowy wahacz i czeka on grzecznie w garażu. Cała robocizna to 15 min.
pozd.
Kowal - 17-02-2011, 21:36
Serdeczne dzięki za podpowiedzi, ruszę w stronę wymiany prostych wahaczy. Mam nadzieję że to pomoże, bo ciągłe trzeszczenie podczas jazdy bywa męczące, zwłaszcza gdy sie jeździ po Wrocku.
Pozdrawiam
[ Dodano: 20-02-2011, 10:58 ]
Witam, zasugerowałem się podpowiedzią Wowika i wymieniłem wachacze dolne proste i przy okazji sworznie wahacza górnego. Tulejki były wyrobione, i nie znajdowały się centrycznie w otworze. Trzeszczenie ucichło i wszystko jest w jak najlepszym porządku. Dzięki za podpowiedź
|
|
|