To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] Uszczelka - spalanie

Faraonix - 19-02-2011, 18:26
Temat postu: [2.8 TD] Uszczelka - spalanie
Po wymianie uszczelki pod glowica wydaje mi sie ze auto zaczelo wiecej palic.
Zalozylem grubsza uszczelke niz ta ktora byla. Nic innego nie ruszalem ani nie regulowalem. Wydaje mi sie je moze jest odrobinke slabszy choc niewiele. Moze to zludzenie. Wynik 400km trasa + 250 km miasto - 13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100. Tempreratura na dworze to +2 do +11 stopni.

zbyszekm2 - 19-02-2011, 19:25
Temat postu: Re: Uszczelka - spalanie
Faraonix napisał/a:
Po wymianie uszczelki pod glowica wydaje mi sie ze auto zaczelo wiecej palic.
Zalozylem grubsza uszczelke niz ta ktora byla. Nic innego nie ruszalem ani nie regulowalem. Wydaje mi sie je moze jest odrobinke slabszy choc niewiele. Moze to zludzenie. Wynik 400km trasa + 250 km miasto - 13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100. Tempreratura na dworze to +2 do +11 stopni.

Jest teraz większa komora spalania, i mniejszy stopień sprężania.

gołąb - 19-02-2011, 21:43

Faraonix napisał/a:
13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100

:drunken: chciałbym mieć takie wyniki

Faraonix - 20-02-2011, 00:36
Temat postu: Re: Uszczelka - spalanie
zbyszekm2 napisał/a:
Faraonix napisał/a:
Po wymianie uszczelki pod glowica wydaje mi sie ze auto zaczelo wiecej palic.
Zalozylem grubsza uszczelke niz ta ktora byla. Nic innego nie ruszalem ani nie regulowalem. Wydaje mi sie je moze jest odrobinke slabszy choc niewiele. Moze to zludzenie. Wynik 400km trasa + 250 km miasto - 13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100. Tempreratura na dworze to +2 do +11 stopni.

Jest teraz większa komora spalania, i mniejszy stopień sprężania.


0.25mm daje taka wielka roznice ?
ciekawe jak to wplywa na zywotnosc silnika ... niby mniejsze obciazenie jak sadze

kupilem ta
pisze ze ma grubosc 1.65mm oryginal mial 2 wyciecia

[ Dodano: 20-02-2011, 00:44 ]
gołąb napisał/a:
Faraonix napisał/a:
13l/100km teraz tylko miasto 13.9/100

:drunken: chciałbym mieć takie wyniki


przedtem mialem okolo: 12 trasa, i 13-13.6 miasto - skrzynia automat i delikatna jazda oczywiscie

zbyszekm2 - 20-02-2011, 07:35

Uwierz mi, że nie jest tak z tymi wycięciami jak mówią niektórzy. 4 karby to nominał. Remontuje dużo silników i tak jest w 2,5, 2,8 i 3,2, ja ściągam głowice i w silniku nie rozbieranym zawsze jest uszczelka 4 karby i takie zakładam nowe. Bzdura tez jest, ze po planowaniu głowicy trzeba założyć grubszą uszczelek. grubszą uszczelkę zakłada sie po planowaniu bloku.
Faraonix - 20-02-2011, 11:09

W moim byla uszczelka z 2 wycieciami, auto kupilem z przebiegiem 58tys. - import z japoni i raczej nikt tam nie grzebal. Wg. instrukcji (pdf 4M40) na stronie 53 jest napisane ze taka uszczelka ma 1.4mm a z jednym wycieciem ma 1.35mm, z czterema 1.5mm. Ja zalozylem jeszcze grubsza nic przewiduje prodecent - trudno, zmieniac raczej nie bede, nic nie cieknie - porzednie uszczelki mi przeciekaly. Chyba ze kiedys bede musial zmienic to wtedy zmienie na ciensza.
hajmanek - 20-02-2011, 13:49

Ja zalozylem ostatnio nowa glowice i zalozylem uszczelke gdzie nie bylo zadnego karbu, wg manuala mitsubishi bez karbu to ta sama co z jednym. I prawda jest co mowi Zbyszekm2, grubsza uszczelke zaklada sie tylko w przypadku planowania bloku, zupelnie nie mam pojecia z kad ci wszyscy mechanicy biora takie bzdury ze po planowaniu glowicy nalezy zalozyc grubsza.
Co do twojego spalania to mi sie rowniez powiekszylo, ale mysle ze powinienem ustawic pozadnie zaplon, moze rowniez wymienic wtryski na nowe. Mam tez wrazenie ze jest troche slabszy, turbo pompuje ok bo przy 3 tys jest okolo 10PSI. Cisnienie oleju rowniez mam ok bo na nagrzanym silniku przy wolnych obrotach jest 20PSI a przy wysokich na obciazeniu jest 80 i wiecej, choc nie wiem czy to dobrze bo przy okolo 80 powinien mi zadzialac baypas (moze mam cos nie tak z reduktorem cisnienia? sam nie wiem musze sie chyba temu przyjrzec)

lukas 78 - 20-02-2011, 16:32

z tego co wiem to jest tak jak mówisz faraonix
czyli im wiecej wycięć tym grubsza uszczelka
i tak jest w każdym aucie pajero nie jest tu wyjątkiem
zaleca się stosować grubszą po każdym planowaniu głowicy :wink:

zbyszekm2 - 20-02-2011, 17:14

lukas 78 napisał/a:

zaleca się stosować grubszą po każdym planowaniu głowicy :wink:

W jakim celu?

lukas 78 - 20-02-2011, 18:04

każdy ze znanych mi mechaników i znajomych zakładał po planowaniu grubszą uszczelkę
a dlaczego :
-planowanie głowicy szczególnie w dieslu wpływa na komorę spalania a w szczegolności
cytuję " kiedy
w trakcie remontu głowica zostanie zbyt mocno splanowana. Żeby uniknąć zderzenia zaworów z tłokami, stosuje się specjalne, grubsze (nawet do 3 mm) uszczelki"
-grubsza uszczelka łatwiej dopasowuje się do płaszczyzny głowica-blok( czyli tak jak zrobił faraonix)

tu jest o tym trochę http://www.auto-swiat.pl/...ietypowaych-aut
nawa głowica- nominalna uszczelka
po planowaniu -grubsza

[ Dodano: 20-02-2011, 18:16 ]
faraonix możliwe ,że stąd masz większe spalanie i mniejszą moc -zmieniła się komora spalania, jest większa co za tym idzie spalanie następuje przy mniejszym ciśnieniu a to diesel liczą się ułamki :wink:

hajmanek - 20-02-2011, 18:18

A czy widziales kiedys na wlasne oczy glowice do silnika wysokopreznego i zwrociles uwage jak wyglada ta "komora spalania" :?:
lukas 78 - 20-02-2011, 18:27

komora spalania-przestrzeń miedzy tłokiem a głowicą=ciśnieniu , które jest potrzebne do samozapłonu w dieslu a głowic kilka widziałem w gazecie :)
ja tam się na niczym nie znam a te auta , które naprawiałem to tak tylko na niby :lol:

hajmanek - 20-02-2011, 18:32

Tutaj masz przyklad glowicy do 4M40 przygotowanej do montazu
http://www.fotosik.pl/pok...4d286a27d0.html
Ja nie widze tu zadnej komory spalania, jezeli glowica zostanie splanowana nawet 3mm czego nie powinno sie robic bo nadaje sie w tym momencie tylko do smietnika, zawory nadal nie sa w pozycji kolizyjnej, tloki w maksymalnym swoim polozeniu dochodza do samej glowicy, im ta odleglosc tloka od glowicy jest mniejsz tym lepsza kompresja a co za tym idzie skuteczniejszy samozaplon. :!:
Twoj przyklad z Autoswiata dotyczy chyba silnikow benzynowych

[ Dodano: 20-02-2011, 17:34 ]
lukas 78 napisał/a:
komora spalania-przestrzeń miedzy tłokiem a głowicą=ciśnieniu , które jest potrzebne do samozapłonu w dieslu a głowic kilka widziałem w gazecie :)
ja tam się na niczym nie znam a te auta , które naprawiałem to tak tylko na niby :lol:


Zauwaz ze wtrysk w tych silnikach jest posredni czyli przez komore zawirowania a nie przez zawor dolotowy

lukas 78 - 20-02-2011, 18:35

poczytaj dokładnie temat
faraonix załozył grubszą uszczelkę na oryginalną nieplanowaną głowicę i pisze ,ze mu gorzej jeździ i to jest przyczyna

hajmanek - 20-02-2011, 18:40

Bardzo dobrze wiem co zrobil Faraonix, znam temat i sam mam podobnie pomimo tego ze zalozylem najciensza uszczelke. Tak jak pisalem przyzyna moze tkwic w ustawieniach zaplonu. Teoretycznie nic sie nie zmienilo ale warto to sprawdzic


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group