To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [3.0] Wymiana silnika 3.0 V6 prośba o POMOC

graffix - 20-02-2011, 09:12
Temat postu: [3.0] Wymiana silnika 3.0 V6 prośba o POMOC
Cześć,

Mam wielką prośbę o pomoc, czy ktoś orientuje się czy do Pajero I będzie pasował bez przeróbek silnik 3.0V6 150KM z Pajero II. Prawdopodobnie w moim poszły panewki i trza będzie go wymienić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

zbyszekm2 - 20-02-2011, 15:33
Temat postu: Re: Wymiana silnika 3.0 V6 prośba o POMOC
graffix napisał/a:
Cześć,

Mam wielką prośbę o pomoc, czy ktoś orientuje się czy do Pajero I będzie pasował bez przeróbek silnik 3.0V6 150KM z Pajero II. Prawdopodobnie w moim poszły panewki i trza będzie go wymienić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Będzie pasował, jeśli jest 1 2zaworyoway. Ten 150KM wydaje się być ten co na pewno będzie pasował

graffix - 20-02-2011, 18:38

Dzięki za pomoc, będę szukał takiego, zawsze te 10 kucy więcej:P
1405 - 20-02-2011, 20:05
Temat postu: Re: Wymiana silnika 3.0 V6 prośba o POMOC
graffix napisał/a:
Cześć,

Mam wielką prośbę o pomoc, czy ktoś orientuje się czy do Pajero I będzie pasował bez przeróbek silnik 3.0V6 150KM z Pajero II. Prawdopodobnie w moim poszły panewki i trza będzie go wymienić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Skąd wiesz ze poszły panewki...Co się dzieje z silnikiem?
Z tą zmianą tak się nie spiesz bo skąd będziesz wiedział że ten używany będzie lepszy od Twojego. :arrow:

graffix - 20-02-2011, 21:35

Wiem, wiem, jutro wybieram się do mechaniora i się wszystko okaże jutro/pojutrze. Zastanawiam się nad naprawą ewentualnie, wszystko zależy co będzie nie tak.
Problem jest taki że spada strzasznie ciśnienie oleju po rozgrzaniu silnika, tak z 3-4 do prawie 0. Przy 3000/min nie przekracza 2, mam nadzieję że to może wadliwy czujnik, może jakby mu gęstszy olej wlać to pomoże (jeżdże zgodnie z zaleceniami na 10w40), chyba kwestię wadliwego filtra wyklucza prawidłowe ciśnienie przy zimnym silniku. Poza tym wydaje mi się że silnik nie pracuje do końca jedwabiście, jakby drobne stałe stukanie dochodziło ze spodu silnika. Ale cały czas trzymam za niego kciuki bo mam perełkę z udokumentowanym przebiegiem od nowości, wszystkimi wpisami w książce serwisowej (brakło kartek więc jest kilka doczepionych:P) i z idealnym nadwoziem bez grama rdzy i zdrowiutką, nienaprawianą ramą. Dam znać jak będę coś więcej wiedział.
Pozdrawiam

zbyszekm2 - 20-02-2011, 21:51

To rzeczywiście mogą być panewki i powód stukania i spadku ciśnienia.
Może wystarczy wymienić panewki? Przy okazji warto sprawdzić pompę oleju. Ona może być przyczyna słabego smarowania.

1405 - 20-02-2011, 22:20

zbyszekm2 napisał/a:
To rzeczywiście mogą być panewki i powód stukania i spadku ciśnienia.
Może wystarczy wymienić panewki? Przy okazji warto sprawdzić pompę oleju. Ona może być przyczyna słabego smarowania.
Dokładnie...jak wał okaże się w porządku to prawdopodobnie wymiana panewek załatwi sprawę. Na ciśnienie ma też wpływ filtr i jakość oraz gęstość oleju. Jeżeli chodzi o gęstość to nie przeginaj z tą gęstością warto trzymać się zaleceń producenta. Dochodzi jeszcze rozrzadzenie oleju niespalonym paliwem które przedostaje się do silnika za sprawą nieprawidłowego spalania- taka "woda" nie będzie trzymała ciśnienia.
Jeszcze jedna rzecz. Stukanie w silniku to nie zawsze wina panewki bo równie ciekawie będzie walić jeżeli silnik z powodu zalewania nie pali na wszystkie cylindry. To też trzeba wziąć pod uwagę :arrow:

graffix - 21-02-2011, 13:27

Wydaje mi sie ze Pali na wszystkie Bo chodzi rowniutko I generalnie w porzadku, tylko take jakby powiedzmy cykanie bardzo rownomierne dochodzi. Czy prawidlowe cisnienie na zimnym silniku nie wyklucza problemu z pompa? dam znac jak cos bede wiedzial, mam nadzieje ze wal bedzie nieruszony.
pozdrawiam

burgman - 28-04-2011, 10:44

Witam, chciałbym zmienić tylny most w swojm niuniuśu na most od 2 z blokadą.
Z tego co się zorjentowałem to pasuje tylko nie wiem jak sprawdzić przełożenia.
Pozdrawiam

1405 - 28-04-2011, 21:03

burgman napisał/a:
Witam, chciałbym zmienić tylny most w swojm niuniuśu na most od 2 z blokadą.
Z tego co się zorjentowałem to pasuje tylko nie wiem jak sprawdzić przełożenia.
Pozdrawiam
No to kręć wałkiem atakującym tyle razy aby półośka wykonała pełny obrót i to właśnie jest przełożenie( np 1/1, 1/3 czy choćby 1/10). Dla złapania bardziej złożonych przełożeń być może trzeba będzie pokręcić kilkanaście razy aby na ośce naliczyć np 10 pełnych obrotów. Robota czysto zegarmistrzowska :lol:
To tak najprościej... chyba że chce Ci się rozebrać most to wtedy policz liczbę zębów na wałku atakującym i na kole zębatym napędzanym otrzymane wyniki trzeba podzielić i masz przełożenie ...Powodzenia :arrow:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group