[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] GAZ w fazie ciekłej - LPI
Anonymous - 22-02-2011, 14:36 Temat postu: [EAxx] GAZ w fazie ciekłej - LPI Witajcie.
Naczytałem się przeróżnych opinii, danych technicznych, wszelakich za i przeciw i podjąłem decyzję.
Jak już wiecie silnik u mnie w galu docelowo to v-ka więc do tego tematu chcę zapodać gaz.
Gaz wybrałem.
Rodzaj instalacji LPI
JTG ICOM.
Gaz działający na tańszych wtryskach siemens-a, które jako jedyne mogą zostać podpięte bezpośrednio pod ECU silnika i z nich brać napięcie
Lub
VIALLE
Droższa i niestety odrębne zasilanie, gdyż wtryski korzystają z większych prądów.
JTG już nie produkują, więc wchodzi w grę instalacja używana lub nowa leżąca np firmie.
Vialle tylko nowa.
Jednak.....Potrzebuję warsztat który montował już takie instalacje i znać koszt (przewidywalny ok 4500-7000)
Mam warsztat, który mi to zamontuje ale muszą zciągnąć matrycę do gala i koszt matrycy daje mi łączny koszt montażu rzędu 15000, co nie wchodzi w grę.
Zapomniałem dopisać.
W grę wchodzi oczywiście tylko system ratalny i zapytanie jest odnośnie firm które takie coś mi zapodają do auta.
Z informacji które posiadam, to podobno w warszawie takie coś montowali do gala.
Od razu zaznaczę że firma z Lublina nie ma matryc i to ona podała koszt rzędu 15000.
Proszę o kontakty do takich firm.
Przypuszczalny termin montażu:
koniec wiosny/Lato 2011 (na 100% przed zlotem)
mario mario - 24-02-2011, 06:22
Wiem, że pytasz o konkretne firmy, które zamontują ci konkretny podzespół. Piszesz, ze oczytałeś się i podjąłeś konkretną decyzję. Masz auto warte około 10 tys zł, prawdopodobnie zainwestujesz w instalację gazową skromnie 10 tys zł. Czy warto? Rozumiem sentyment do auta, sam tak mam, ale czy warto wydawać takie pieniądze na coś co i tak nie jest w takim stopniu dobre jak zasilanie Pb? Ja przed zagazowaniem swojego gala też czytałem kilka dobrych miesięcy, zwiedziłem kilka dobrych warsztatów w lubelskim, sprawdziłem kilka podobnych aut zagazowanych i też wypracowałem sobie decyzję co do rodzaju i jakości instalacji. Jeżeli oczytałeś się w kwestii wtrysku fazy ciekłej, to napewno wiesz, ze pompa gazu najlepszej firmy kosztuje 4000 zł i niestety nie jest to doskonałe urządzenie, napewno nie w takim stopniu jak pompa PB. LPI ludzie zakładają do nowych aut, którymi naprawdę dużo się jeździ. Za 5000 zł, będziesz miał super instalację sekwencyjną, ale o wtrysku fazy lotnej - rozprężonej gazu. Ja za komponenty ze średniej półki zapłaciłem 2500 i też popełniłem kilka błędów, bo na początku koszt był 2200, ale niektóre drobiazgi musiałem wymienić na lepsze. Za 5 kawałków to naprawdę można sobie skomponować to co się chce ładując w to najlepszy reduktor na rynku i najlepsze wtryskiwacze, reszta jest mniej ważna. No ale nie chce na siłę cię przekonywać i w sumie pisać nie na temat. Rozważ to jeszcze raz. Pozdrawiam.
coolluk - 26-02-2011, 20:41
tez nie chce zniechecac ale moze byc z tym wiecej problemow niz ze standartowa instalacja popieram mario mario warto sie zastanowic raz jeszcze zwlaszcza ze to juz spora inwestycja Pozdrawiam
Tomek - 26-02-2011, 21:38
raz, że problemy, a dwa to LPG/I zakłada się chyba tylko dla cięcia kosztów
żeby LPI się zwróciła w Galancie, to dobre pare lat musi upłynąć
mar111cin - 27-02-2011, 00:01
lpi przypadkiem nie stosuje się do silników GDI ? jeżeli tak to w zwykłym V6 sensu nie widzę. A na pewno nie jeśli chodzi o ekonomię.
Anonymous - 28-02-2011, 18:50
Dziękuję za wyczerpujące wypowiedzi kolegów.
mario mario, pewnie masz rację. choć ja z gala długo jeszcze się nie przesiądę, bo auto zeszło na boczny tor. Nie będę się również rozpisywał na temat opinii, bo te są podzielone przez sympatyków jak i przeciwników. Instalacja LPI z tytułu swojej konstrukcji uniemożliwia samodzielne wymiany filtrów czy uzupełniania oleju w pompie i ludzi tego nie robią/nie robili i stąd sprawy kosztów i ich wad.
Sekwencja za 5000 będzie tak samo wadliwa jak LPI za np 6000 bo to kwestia dbania i serwisowania.
Mimo wszystko dziękuję. Przemyślę wasze opinie.
mario mario - 28-02-2011, 19:35
Cytat: | Sekwencja za 5000 będzie tak samo wadliwa jak LPI za np 6000 bo to kwestia dbania i serwisowania. |
Nie zgodzę się z tą opinią. Mam za 2500, przejeździłem prawie rok i jak bym nie wiedział ze siedzi tam instalka gazowa to bym się nie gapnął. 5000 i masz wszystko z najwyższej półki, łącznie z 2 letnią gwarancją na cała instalację, ale wybór należy do ciebie. Pozdrawiam
robertdg - 01-03-2011, 09:12
Mój kuzyn w swoim aucie ma LPI, nie pamietam jaki dokładnie model, ale wiem, że ten rodzaj instalacji montowała tylko jedna firma w Polsce, a dokładniej w Łodzi, po czym, dystrybucja w Polsce umarła i teraz montaz tego typu instalacji jaka on ma można wykonać jedynie w Niemczech (najbliżej), instalacja kosztowała ~7tyś zł, jeździł na tej instalacji bezawaryjnie 4.5roku, po czym zepsuły się w niej 2 rzeczy, jakiś zawór i jakiś czujnik, koszt części z wymianą przekroczył wartość dobrej sekwencyjnej instalacji a i tak nie chodzi ta instalacja jak powinna od tamtego czasu.
Dodam, że jest to przy silniku V6, w dodatku nie jest łatwo o sprytnego fachowca który chciałby to naprawić, głownie ze względu na części, oraz popularność sekwencji 4gen.
gigant87 - 01-03-2011, 09:36
Forest_Taft, skąd bierzesz ceny sekwencji?
Do R4 2200zł stag300
Do V6 3000zł stag300
Chcesz- dam Ci namiar na znanego już gazownika z okolic Kępna.
bongo_22 - 01-03-2011, 10:27
Forest_Taft, popytaj o LPI w AUTOWISIE . Mają autoryzację na montaż i serwis Vialle. Ja w swoim galu 2.0 mam Vialle od nowości (12 lat). Poprzedni właściciel i ja nigdy nie mieliśmy z nią problemu a samochód zrobił już ponad 200000 km. Czytałem gdzieś, że przy sekwencyjnym wtrysku gazu ciekłego, silnik efektywniej spala mieszankę paliwa i osiągi ma nawet lepsze niż na zwykłej bezołowiowej. I wg mnie na gazie lepiej jedzie niż na benzynie Mój po mieście pali ok 13 l LPG ale instalacja ma już swoje lata. Przy V6 w 15 l powinieneś się zmieścić. O ceny montażu niestety musisz się zapytać u źródła.
siwek - 01-03-2011, 11:25
bongo_22 napisał/a: | Forest_Taft, popytaj o LPI w AUTOWISIE . | możesz do nich podjechać. Robia takie rzeczy, co prawda ja po wizycie u niech nie byłem zodowolony bo nie potrafili znaleźć przyczyny złej pracy na gazie ale zamontować nową może potrafia (obwinili za złą prace pompę i zrobili regenerację a okazał się walnięty wtryskiwacz i czujnik ciśnienia). Koszt szacuję na ok. 8 tyś.
Anonymous - 04-03-2011, 21:01
bongo_22, Dzięki. tego mi było trzeba.
DAREX2006 - 07-03-2011, 21:07
Witam ,a ja proponuje LPG I + BLOS moim zdaniem najlepsze rozwiązanie jeśli ktoś nie ma na sekwencje
Tomek - 08-03-2011, 10:05
wydaje mi sie, że jesli Forest mysli o LPI, to raczej na brak funduszy nie narzeka
plecho1 - 08-03-2011, 11:26
A może instalacja JTG...
|
|
|