[92-96]Galant E5xA - Wysokie ssanie 2.0TD
weksel - 25-02-2011, 06:21 Temat postu: Wysokie ssanie 2.0TD Witam,
Opisze to krótko: Wczoraj przy -14stC miałem obroty na ssaniu 2600rph
Po południu jak wracałem z pracy przy -5 miałem 2100rph.
Dopiero po lekkim nagrzaniu silnika obroty spadają, co tam się stało że są tak wysokie obroty??
Owczar - 25-02-2011, 15:26
Spróbuj na początek:
http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
weksel - 25-02-2011, 18:46
ale ja mam jeszcze silnik bez kompa:) jeszcze starej generacji a ty już masz TDI z kompem.
Wszyc - 25-02-2011, 19:33
weksel dobrze gada Owczar u nas nie ma co programować
Za ssanie odpowiada taki tłoczek który masz za pompą wtryskową popycha on krzywkę od gazu nie pamiętam już czy jest on sterowany podciśnieniem czy wodą pójdę zaraz do piwnicy to zlukam lecz ciężko mi jest wytłumaczyć jak może za wysokie obroty to ustawiać tłoczek wysuwa się do określonej pozycji i nie więcej trochę dziwne żeby mogły być wyższe obroty... ssanie słyszałem że oscyluje koło 2,2tyś obrotów w E57A ale tak tylko słyszałem jak jest nie wiem gdyż u mnie ten tłoczek się zawiesza przez co w ogóle nie mam ssania tylko falują obroty puki się nie rozgrzeje
brzoza73 - 25-02-2011, 21:37
ja w moim galusiu odłączyłem to w ogóle,,, nie mam z tym kłopotu autko odpala normalnie z delikatnie wciśniętym pedałem gazu,,, tak jak Wszyc napisał przy pompie jest tłoczek termiczny sterowany temperaturą płynu chłodniczego,,, idą do niego dwa cienkie przewody wodne,,,
Wszyc - 26-02-2011, 09:56
Zauważyłem Twój podpis pod tym tematem: Wykańczanie silnika
O to raczej nie masz się co obawiać 2,6tyś obrotów na ssaniu nie widzę by miało jaki kol wiek negatywny wpływ na tą jednostkę napędową
jacek11 - 26-02-2011, 12:52
Wszyc napisał/a: | O to raczej nie masz się co obawiać 2,6tyś obrotów na ssaniu nie widzę by miało jaki kol wiek negatywny wpływ na tą jednostkę napędową |
na zimnym silniku? zdaje się,że ma
Wszyc - 26-02-2011, 16:54
Cytat: | na zimnym silniku? zdaje się,że ma |
Jak normalnie ssanie to 2,2tyś ?
jacek11 - 26-02-2011, 23:17
Wszyc napisał/a: | . ssanie słyszałem że oscyluje koło 2,2tyś obrotów w E57A ale tak tylko słyszałem jak jest nie wiem |
w Lancerze mojego Taty,po odpaleniu obroty nie przekraczają 1,6 tyś.obrotów.nie sądzę,żeby było inaczej w Galancie.
Nawet w moim benzyniaku tak jakoś trzyma obroty na ssaniu.
Owczar - 27-02-2011, 12:32
Te obroty są strasznie wysokie. W moim nie przekraczają 1k na zimnym.
Wszyc - 27-02-2011, 12:57
To ciekawa sprawa bo teoretycznie nie rozumiem jakim cudem ten mechanizm może podnosić obroty więcej niż powinien co najwyżej rozumiem że może nie chodzić bo się może np. zablokować się.. z tego co mi się wydaje tam jest bimetal który pod wpływem temperatury się kurczy (a raczej bardziej wygina w literę U) i zmniejsza obroty czyli wyłącza ssanie i jest sterowany po prostu temp. wody w układzie chłodzenia przy zimnym silniku jest ustawiony w pozycji najbardziej wysuniętej po prostu nie wiem chyba dziś pójdę i rozkręcę ten tłoczek i zobaczę co się w nim kryje by zweryfikować jak to działa i czemu ewentualnie obroty mogą być za wysokie jak nie zapomnę że mam to zrobić
nie wiem jak w EA ale w E5 normalnie pracuje rozgrzany przy 850-950 obrotach więc ssanie na poziomie 1tyś to raczej sygnał o nie pracującym prawidłowo ssaniu nie widziałem ssania które podnosi obroty o 100obr/min o tyle to czasem się linka gazu potrafi zawiesić
Owczar - 27-02-2011, 13:36
U mnie obroty na rozgrzanym są na poziomie 800/min.
Wszyc - 27-02-2011, 13:37
dobra weksel sprawa wygląda tak: wiesz gdzie dochodzi linka gazu? poniżej tej krzywki od gazu masz ten tłoczek od ssania w miejscu gdzie się wysuwa jest tak śrubka regulacyjna jej łepek jest od strony rozrządu (postaram się później zrobić zdjęcie) w zimny dzień odpal auto i się nią pobaw by obniżyć ssanie
weksel - 01-03-2011, 19:13
Wszyc, dzieki bardzo za info, jutro rano przed pracą zobaczę i postaram się wyregulować:)
Jeżeli ten tłoczek jest koło linki to nie ma żadnego problemu.
Wszyc - 01-03-2011, 21:15
Jest poniżej mam problemy z aparatem ciężko mi zrobić fotkę
|
|
|