To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Problem z EGR em

Wokerek90 - 28-02-2011, 19:51
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Problem z EGR em
Witam. Byłem ostatnio na komputerze odczytać błędy i wyskoczył mi błąd 180C Sygnalizator regulacji spalin - Za niski sygnał i zbyt wysokie Ciśnienie doładowania ale ciśnienie doładowania zmalało i jest teraz w normie po wymianie zaworu N75 po czym sprawdzałem jeszcze raz i błędu z ciśnieniem nie było tylko został ten z recyrkulacją spalin i samochód jest mułowaty i ciężko się wkręca na obroty jakby połowę koni uciekło :D dopiero powyżej 2500 obrotów zaczyna iść ale wraz słabiej niż przedtem. Może to być EGR że sie nie pomyka bądź nie otwiera do końca? czy może coś innego?
przemekx303 - 28-02-2011, 23:05

na wstępie napisze że nigdy nie widziałem na oczy DID więc mogę napisać głupoty ale postaram coś podpowiedzieć względem vw tdi może się uda :idea:
zobacz przewód cisnieniowy może jest luźno założony lub jest nie szczelny , od tego bym zaczą , jeśli masz n75 to pewnie ( bynajmniej tak jest w TDI) steruje on gruszką turbiny która porusza sztangą zaworu upustowego(ew. łopatkami turbiny) . Czy po wymianie n75 sztanga rusza się ? jeśli nie to spr. czy ręką da się ruszyć sztange , jeżeli lekko chodzi to może membrana w gruszce puściła.

robertdg - 01-03-2011, 08:38

Wyciągnij EGR i sprawdź jak wygląda, ewentualnie przygotuj się na jego wymiane, jeżeli ieżdzi tam od nowości
pawelsonx - 01-03-2011, 16:59

przemekx303, w did turbina jest sterowana podciśnieniem z pompy vacuum


co do egr dopóki się nie wyciągnie to nie wiadomo czy hula.

przemekx303 - 01-03-2011, 20:38

a jednak troche głupot napisałem :badgrin:
Wokerek90 - 09-03-2011, 22:53

wszystko dobrze z ciśnieniem a na komputerze żadnego innego błędu nie ma tylko Za Niski Sygnał z EGRu i mechanik powiedział że na 90% procent jest to przepływomierz, dodam też ze N75 wymieniony i EGR na nówkę PIERBURG i dalej auto do 2000 obrotów na niutkach ciągnie a później do 3k ponad muł i dopiero trochę żwawiej ciągnie od ponad 3k do 3.8k a później jest Check Engine i tryb awaryjny czasem na 5 biegu a ostatnio na 4 się zapalił po ponad 2k obrotów i nie chciał zgasnąć przez dobre 2 minuty. Może to być że przepływomierz się zacina?
pawelsonx - 09-03-2011, 23:01

no to kolo tysiaka taki przepływomierz. Odepnij wtyczkę z egr i pojeźdź trochę żeby go wykluczyć .
Wokerek90 - 09-03-2011, 23:48

nie jest tak strasznie używke za 3 paki kupi, a EGR jak wymieniony na nówke to zły może być?
pawelsonx - 10-03-2011, 11:03

W czasie masówek wszystko może się zdarzyć.
Wokerek90 - 12-03-2011, 12:13

ja już nie rozumiem, zawór N75 zmieniłem na stary swój i auto idzie jak burza tylko pomiedzy zmianami biegów turbina ciężko wkreca na obroty silnik i taka przerwa w przyśpieszaniu jest oraz po przeciągnięciu na 3-4 biegu do 3.5k obrótów check się zaświeca, dodam też ze na uzywanym N75 od kolegi z samochodu samochód nie chciał isc do 3k dopiero powyzej 3k coś ciągnał
pawelsonx - 12-03-2011, 14:33


przemekx303 - 12-03-2011, 18:17

a może pompa już nie daje tyle ciśnienia przy wysokich obrotach i wtedy check się zapala, jaki tam masz osprzęt jeśli delphi to wszystko możliwe , jakaś tam krzywka się wyciera czy coś i zbierają się opiłki metalu
Wokerek90 - 12-03-2011, 20:47

sprawdzę ten czujnik ciśnienia, a o jakiej pompie mowa i gdzie ona się znajduje? a może być walnięta i zbyt wysokie ciśnienie dawać? bo tak na kompie wyszło że zbyt wysokie jest
przemekx303 - 12-03-2011, 22:30

chodzi mi o pompę wysokiego ciśnienia. Nie dawno byłem u Wolińskiego i robili hyundaia z silnikiem CRDI , miał podobne objawy , najpierw wymienili jeden pompowtrysk , chwilę pojeździł do póki nie przekroczył 3,5 tyś. obr. , potem podmienili jakiś czujnik na pompie i nic to nie dało , aż w końcu stwierdzili że pompa do regeneracji bo padła sekcja odpowiedzialna za ciśnienie paliwa
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=di-d

pawelsonx - 12-03-2011, 22:38

przemekx303 napisał/a:
najpierw wymienili jeden pompowtrysk

pompo wtryski to są w szmelcwagenach a silnik CRDI to silnik CR z pompą WC

[ Dodano: 12-03-2011, 22:43 ]
w did pompa WC jest boscha



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group