To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - poziom oleju w autom. skrzyni

moj.skarb - 01-03-2011, 17:35
Temat postu: poziom oleju w autom. skrzyni
no i kolejne pytanie, wyczytałem na tym forum że olej w automatycznej skrzyni sprawdza się na rozgrzanym silniku i wajcha w pozycji N, w takich warunkach olej wydaje się być na poziomie HOT, natomiast na zimnym silniku wskazanie na bagnacie jest dużo ponad HOT około 5 cm wyżej. Jest tam jeszcze napis COLD na bagnecie , czy nie na tym poziomie powinien być olej na zimnym silniku?
jawaldek - 01-03-2011, 17:50

Masz dwa zaznaczenia na bagnecie 1) poziom oleju przy gorącym silniku i 2) przy zimnym silniku. Odnośnie sprawdzania poziomu oleju przy pracującym silniku to podchodził bym do tego z rezerwą gdyż olej jest "rozbryzgiwany" czyli też pomiar będzie mało miarodajny czyli sprawdź na zimnym ale niech bieglejsi nie teoretycy w temacie się wypowiedzą :mrgreen: I jeszcze sprawa bagnetów==>> nie masz 100%% pewności że nie został bagnet podmieniony no chyba że masz od nowości samochód. Jeśli skrzynia pracuje bez zrywów i spokojnie to bym pozostawił taki poziom jaki jest.
rico.1 - 01-03-2011, 20:30

moj.skarb napisał/a:
i wajcha w pozycji N

ale przed tym trzeba jeszcze zalać cały układ w skrzyni, czyli parę razy na kilka sekund ustawić dźwignię w każde położenie biegów - od R do L.
Według mnie poziom płynu wtedy będzie OK. :biggrin:

moj.skarb - 01-03-2011, 21:12

jawaldek napisał/a:
Jeśli skrzynia pracuje bez zrywów i spokojnie to bym pozostawił taki poziom jaki jest.

nawet jeśli na zimnym stan jest 5 cm powyżej napisu HOT ,dodam że napis COLD jest poniżej napisu HOT?
co to znaczy skrzynia pracuje be zrywów?

po cholere ktoś miałby podmieniać bagnety? wygląda na oryginalny

jawaldek - 02-03-2011, 18:17

moj.skarb napisał/a:
co to znaczy skrzynia pracuje be zrywów?
płynnie zmieniają się biegi ale skoro pytasz to jest wszystko ??? OK
Cytat:
po cholere ktoś miałby podmieniać bagnety?
ba ot i pytanie ale były takie przypadki.
moj.skarb - 02-03-2011, 18:27

jawaldek
widze że też masz automat , skrzynia trochę mi wyje przy prędkości 80-100 km/h ale gdy jadę wolniej lub szybciej jest ok, czy to niepokojący objaw?

czy jak włączasz z p na R lub D masz lekkie szrpnięcia i skaczą obroty silnika ? ja mam takie objawy i nie wiem czy mieści się to w granicach normy

Faraonix - 02-03-2011, 21:57

Szarpniecia sa normalne, to samo jak z przelaczasz z N na D lub R. Wycie niekoniecznie.
jawaldek - 02-03-2011, 21:58

moj.skarb napisał/a:
skrzynia trochę mi wyje przy prędkości 80-100 km/h ale gdy jadę wolniej lub szybciej jest ok
czy aby na pewno jest to skrzynia????
moj.skarb napisał/a:

czy jak włączasz z p na R lub D masz lekkie szrpnięcia i skaczą obroty silnika ? ja mam takie objawy i nie wiem czy mieści się to w granicach normy
nie nie jest to normalne i raczej jest to niepokojące zjawisko. U mnie jak przełączam na cokolwiek jest bez szarpnięcia i bez skaczących obrotów. Podjedź do jakiegoś skrzyniowca automatycznego niech sprawdzi ewentualne błędy w skrzyni=>>> jest coś nie tak. Możesz spróbować zresetować skrzynię zdejmując na kilkadziesiąt sekund przewód prądowy z akumulatora a na pewno będziesz musiał zmienić olej w skrzyni=>>. jakiego jest koloru==>> powinien być czerwony.Olej zmieniaj w pewnym warsztacie aby nie zdubczyli skrzyni warto też wyczyścić filtr który jest w skrzyni==>> metalowa siateczka.
Faraonix - 02-03-2011, 22:08

U mnie czuc zawsze lekkie szarpniecie jak przerzucam z P na R i pozniej na D. Skrzynia zaczyna ciagnac auto. Jak masz na N i bez wciskania hamulca przerzucisz na D to szarpnie i auto zaczyna jechac. Obroty chyba nie faluja. Bylem w warsztacie ktory zajmuje sie automatami zmieniac olej i nic nie mowili ze cos dziala nie normalnie.
jawaldek - 02-03-2011, 22:16

Lekkie szarpnięcia przy wolnej jeździe ale lekkie to OK przy gaz do dechy zero szarpnięć płynne przechodzenie. Nauczono mnie aby przy przełączaniu z P na D trzymać samochód na hamulcu ==>> nic nie szarpie a samochód jedzie jak puszczę hamulec==>>> czyli różne techniki jazdy :mrgreen:
moj.skarb - 02-03-2011, 22:50

w 2,8 diesel i 3,5 benzyna sa chyba takie same skrzynie. Ile tam wchodzi oleju , jaki olej jaki koszt? widze że bez fachowca się nie obejdzie, nigdy nie jeździłem w automacie,
Faraonix - 02-03-2011, 22:57

ja wlewalem chyba dextron III, za zmiane oleju placilem 100 euro + olej. Nastepnym razem chyba wymienie z ich olejem. Powiedzieli mi 200 euro za wymiane z olejem + filtr

Oleju wchodzi cos kolo 8 - 9 litrow. Spuszczajac normalnie podobno da sie polowe wymienic. Najlepiej ponoc wymieniac metoda dynamiczna ale wtedy trzeba zuzyc kolo 12l

u157 - 02-03-2011, 23:00

Poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów powinno się sprawdzać przy pracującym silniku, na pozycji N , ale wcześniej wybierakiem przejść przez wszystkie tryby pracy.
Przy zimnym oleju i wyłączonym silniku, poziom oleju w skrzyni będzie ok. 1 cm ponad stan.

Faraonix - 02-03-2011, 23:06

Ja czasami w korkach zamiast machac nogami i trzymac noge na hamulcu, stojac daje N i zaciagam reczny. Jak autka przepelzna 5m to wrzucam D, spuszczam reczny i podjezdzam. Kiedys wrzucilem reduktor i toczylem sie na reduktorze, ten za mna chyba sie wkurzal bo jadac na jalowych obrotach musial hamowac :D
moj.skarb - 02-03-2011, 23:17

u157 napisał/a:
Przy zimnym oleju i wyłączonym silniku, poziom oleju w skrzyni będzie ok. 1 cm ponad stan.

na bagnecie od skrzyni są napisy COLD i HOT co odpowiada mniej więcej ZIMNY i CIEPŁY, rozumiem że chodzi temp. oleju , silnika etc. Napis COLD znajduje się poniżej HOT , dlaczego więc stan oleju na zimnym i wyłączonym silniku ma być 1 cm ponad stan jak rozumiem HOT????????????????????????????????????



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group