Eclipse - Techniczne - [2G 95-99] Ogromne spalanie lambda ? katalizator ?
Dziumek - 01-03-2011, 17:52 Temat postu: [2G 95-99] Ogromne spalanie lambda ? katalizator ? Witam otóż mam wielki problem tzn wielkie spalanie stało sie to po ostatnim tankowaniu zatankowałem 25 l bp zrobiłem na tym 40 km i rezerwa hmn wszystko by było ok gdyby mi jeszcze komputer wywalil ce ale nic nie ma żadnego błędu na stacji diagnostycznej mi powiedział że spalin nawet nie sprawdza bo zanieczyszczam srodowisko ogromnie ( i to czuć ) i to wszystko tak nagle 1 miesiąc temu robiłem 100 km na 9ciu litrach w trasie . silniczek 420a czy to może być sonda czy też coś innego prosze o pomoc ps wycieków zadnych nie mam z baku czy też z przewodów .
zenek_bb - 02-03-2011, 01:57
nie zauważyłeś spadku mocy? pracuje równo? nie miałeś jakiś przygód typu puszczenie sprzęgła na biegu przy pracującym silniku na parkingu myśląc że masz luz (gwałtowne zatrzymanie wału)? przypałowałeś go okropnie? cokolwiek?
Dziumek - 02-03-2011, 11:24
No trochę go zamula to fakt , z obrotami to mialem problem od samego początku i nadal sie z tym nie uporałem no ale wczesniej nie było tego problemu ze spalaniem . Nic z tych zeczy o których piszesz nie było .poprostu wyjechalem z pod domu i widzziałem jak mi skazówka od paliwa opada wróciłem do domu i rezerwa przejechałem 41 km dokładnie jazda po miescie przeciętna tzn do 3500 obr/min
[ Dodano: 02-03-2011, 15:16 ]
Dziś zaświeciło mi się ce jak zczytam błędy to może sie okaże co to
zenek_bb - 02-03-2011, 18:37
może map sensor? z tego co słyszałem często odmawiają posłuszeństwa w 420a, ale na codzień nie siedzę w tych silnikach i obawiam się, że nie pomogę więcej
ważną rzeczą będzie podpięcie się pod diagnostykę i sprawdzenia jak funkcjonują poszczególne czujniki silnika, co na to lambdy i zapłon, na 99% da odpowiedź, a na pewno pomoże w jej znalezieniu
kamil4711 - 04-03-2011, 07:26
Nie zawsze diagnostyka wykaże błąd , jeżeli MAP by padł to by falowały obroty w zakresie od 800-1500 , możliwe że pada lambda , któryś z czujników , a możliwe że coś z egr-em nie tak , ciężko coś stwierdzić w ciemno . Najlepiej to podpiąć do OBD2 .
zenek_bb - 04-03-2011, 11:27
nie koniecznie chodzi o odczytanie błędu, odczyt bezpośrednio parametrów czujnika pokaże czy działa prawidłowo np lambda, zanim wyskoczy błąd sondy to minie hoho czasu, prędzej oglądając jej przebiegi można stwierdzić że pada, widać to też po fuel trimach
Dziumek - 04-03-2011, 13:55
no panowie sąda padła calkiem dlatego dopiero teraz wywaliło błąd , aha i apropo obd2 bo w 2 g taki kabelek podchodzi podobo , można kupic takiego z oprogramowaniem z allegro podejdzie czy trzeba kupic kabelek i oprogramowanie znalesc jakies na nece ? pytanie do kamil4711 podeslesz mi jakis link z pasujacym do 2 g kabelkiem ?
kamil4711 - 04-03-2011, 21:56
Sonda , ale która wiesz ? Tylko NGK/NTK lub DENSO , OBD2 podłączysz bez problemu lecz w standardzie z kabelkiem jakieś tam demo programu dostajesz , trzeba poszukać całej wersji , gdześ coś tam miałem , zaraz pw .
zenek_bb - 05-03-2011, 00:16
Na MEKP jest temat obszerny podłączenia się przez OBD do 2G, Goldi dużo info podaje, nie mogę skopiować czyiś wypowiedzi, więc mówię tylko, gdzie można szukać jak coś
Dziumek - 05-03-2011, 10:04
poszła pierwsza sonda przed kat tam był już włożony zamiennik ngk zamówiłem już nowa ,aha do zenek_bb dzieki za linka na pw
zenek_bb - 05-03-2011, 11:44
proszę
rafux - 14-03-2011, 21:28
ja tez mam ten problem. Pali mi jakies 16-17l/100km w miescie, spatku mocy nie odczulem, mam nierowne obroty i gasnie mi silnik tak jak w moim temacie pisalem...
zenek_bb - 14-03-2011, 23:39
spotkaj się z kimś wyposażonym w kabelek do laptopa i program, wyślijcie mi loga powiemy co Cię boli oprócz masakrycznie spieprzonej przepustnicy
|
|
|