To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Throtle Solenoid Valve System

milo - 02-03-2011, 15:33
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Throtle Solenoid Valve System
galant 2.0 td 2001 r zapala sie kontrolka silnika błąd wymrugany - 41 wymieniony został elektrozaworek oporność zgodna z manualem błąd wykasowany przez odłączonie klemy minusowej na 30 sek ,3 dni spokoju i znowu ta kontrolka się zapala i tak w kółko ,dodam że auto śmiga nawet z tą kontrolką i nic się nie dzieje, dodam że w jednym serwisie KTS-nie mógł się połączyć z autem w drugim łączył się tylko błędu nie mógł wykasować po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła tylko na 3- dni i dalej to samo, może ktoś poradzi :roll:
Owczar - 02-03-2011, 16:58

Jaki elektrozaworek wymieniłeś?

Prawdopodobnie masz uszkodzony przewód podciśnienia sterujący przepustnicą w kolektorze dolotowym. Przy takim kolanku w kolektorze jest zawór podciśnieniowy. Steruje on tą przepustnicą. Na rozgrzanym silniku zawór się przytyka na wolnych obrotach by wyeliminować drgania. Sprawdź czy gazując i puszczając gaz, zawór pracuje. Jeśli nie, to sprawdź przewód podciśnienia między sterownikiem EGR, a tym zaworem. Ewentualnie zdejmij ten przewód i sprawdź czy po przytkaniu go palcem czujesz podciśnienie. Jeśli podciśnienie jest, a zawór się nie porusza tzn, że się zakleszczył. Wpuść WD40 i poruszaj nim ręką.

Pamiętaj by robić to na rozgrzanym silniku. Na zimnym zawór stoi w miejscu.

milo - 02-03-2011, 17:18

dzięki za szybką odpowiedz przepustnica na dolocie otwiera się jak powinna egr też, na wolnych obrotach jak rozgrzeje się silnik otwiera sie egr i zamyka się przpustnica na dolocie po dodaniu gazu egr zamyka sie i przepustnica otwiera sie czyli działa tylko ta kontrolka i błąd 41
Owczar - 02-03-2011, 18:01

Posprawdzaj ten zawór. U mnie błąd 41 wystąpił, gdy odpiąłem ten zawór podciśnieniowy i zaślepiłem przewód. Przy przewodzie EGR nic takiego się nie działo, tutaj natomiast wykrywał nieprawidłowe działanie.
milo - 02-03-2011, 20:10

ten błąd 41 co u ciebie wystąpił powraca i czy masz zaślepiony egr. Na jakiej podstawie ecu wykrywa zaślepienie egr jak i tak męmbrana chodzi ,czyżby odczyt z zasysanego powietrza ? cofnąłem się do czasu jak zmieniałem zestaw naprawczy turbiny po tym czasie tak myślę problem błąd 41 niewiem czy to ma związek z tym może za małe ciśnienie doładowania jest regulacja na kierownicy przy turbo ,kupię chyba wskaznik doładowania ( tak jak miałem w poprzednim galancie 1.8 td cisnienie dochodziło do 0,8 bara po podkręceniu nawet 2 bary ale miał kopa ) :roll:

[ Dodano: 05-03-2011, 10:00 ]
błąd 41 . Kontrolka silnika nigdy nie zapaliła się podczas jazdy ,tylko po którymś odpaleniu przeważnie co 3 -dzień co dziwne jak wyciągnę wtyczkę z elektrozaworu co steruje przepustnicą ( throtle solenoid valve system ) na pracującym silniku nie zapala mi się kontrolka nawet jak zgaszę i znowu odpalę .Czy w dieslu należy przeprowadzać procedurę uczenia ecu?

[ Dodano: 09-03-2011, 15:22 ]
dalej nic pomocy !!!!

Owczar - 15-03-2011, 16:31

EGR mam zaślepiony, ale on nie powoduje błędu. Błąd 41 pojawiał się w identycznych okolicznościach jak u Ciebie, gdy odłączyłem zawór sterowania przepustnicą i zaślepiłem przewód podciśnienia.

Możliwe, że źle podpiąłeś przewody podciśnień. Gdy miałem odpiętą przepustnicę to właśnie błąd pojawiał się zaraz po którymś odpaleniu. Mogłem jeździć tydzień i nic, a czasem po 3 odpaleniu już się pojawiał błąd. Nie wiem jak ECU to wykrywa, ale domyślam się, że przez czujnik podciśnienia.

milo - 15-03-2011, 21:06

Owczar napisał/a:
EGR mam zaślepiony, ale on nie powoduje błędu. Błąd 41 pojawiał się w identycznych okolicznościach jak u Ciebie, gdy odłączyłem zawór sterowania przepustnicą i zaślepiłem przewód podciśnienia.

Możliwe, że źle podpiąłeś przewody podciśnień. Gdy miałem odpiętą przepustnicę to właśnie błąd pojawiał się zaraz po którymś odpaleniu. Mogłem jeździć tydzień i nic, a czasem po 3 odpaleniu już się pojawiał błąd. Nie wiem jak ECU to wykrywa, ale domyślam się, że przez czujnik podciśnienia.
wszystkie przewody podciśnieniowe są dobrze podpięte

z tego co wiem to czujnika PODCIŚNIENIA nie ma ,jest czujnik ciśnienia BOOST SENSOR i czujnik ciśnienia atmosferycznego w ecu BAROMETRIC PRESSURE SENSOR :lol:

Owczar - 15-03-2011, 21:48

Miałem na myśli czujnik ciśnienia, a w zasadzie czujnik zmian ciśnienia, czyli boost sensor. To on może odczytać problem z położeniem przepustnicy. Bynajmniej tak wynika ze schematu. Innego układu któy by to wykrył nie widzę. Eweidentnie coś jest nie tak, bo błąd bez powodu nie powraca.
milo - 15-03-2011, 22:11

może to wina turbosprężarki która przeładowuje ciśnienie i wyskakuje błąd po tym jak zrobiłem regenerację turbiny zaczęło się dziać, od 1700 obr słychać delikatnie świst turbiny, czekam na przesyłkę wskaznika ciśnienia doładowania wszystko się okaże :?:
berlov - 17-03-2011, 19:57

Podpinam się pod temat. Do tej pory myślałem że chodzi o błąd 14 czyli czujnik temperatury paliwa, ale dzisiaj na diagnostyce wyszło że jest to błąd 41. Objawy mam identyczne czyli co 3 dni po odpaleniu silnika wyskakuje błąd, ja go resetuję, 3 dni spokoju i tak w kółko, tak więc jak tylko znajdziecie rozwiązanie, dajcie znać bo już siły do tego samochodu nie mam :(
milo - 17-03-2011, 21:26

właśnie dziś założyłem wskaznik doładowania 0,6 bara to max czyli turbina nie przeładowuje ,co dziwne 5 dni spokoju zawsze było 3 dni ,wystarczy odłączyć od ecu trzecią wtyczkę na parę minut czyli reset ,radio się nie resetuje w końcu i tak dojdę co to jest zwiększę ciśnienie na turbinie do 0,8 bara może błąd 41 nie wyskoczy :?: :?: :?:
berlov - 17-03-2011, 23:39

u mnie standardowo co 3 dni. Zastanawiałem się nawet czy błąd ma związek z ilością odpaleń czy też z czasem ale jakoś nigdy nie udaje mi się policzyć ilości odpaleń albo przejechanych kilometrów.
A tak na dobrą sprawę to wiecie może gdzie dokładnie znajduje się ten throttle solenoid valve ? Bo nie mogę go odnaleźć na żadnym ze schematów.

milo - 18-03-2011, 15:37

liczyłem ilość odpaleń 12 razy i pojawiał się błąd ilość przejechanych kilometrów niema wpływu spróbuj odpiąć wtyczkę od ecu jest w konsoli środkowej od kierowcy jest trochę trudny dostęp metalowa obudowa ecu i 3 wtyczki ,u mnie po odpięciu na parę minut dopiero po 5 dniach wyskoczył błąd 41 a zawsze było po 3-dniach po odłączeniu klemy, wczoraj odpiąłem na 1- godz zobaczymy po ilu dniach wyskoczy błąd throttle solenoid valve. manual 13E-60 13E-61 wszystko opisane berlov jak u ciebie pojawia się błąd czyli kontrolka silnika podczas jazdy czy po odpaleniu
Owczar - 18-03-2011, 15:45

Panowie, odpinanie wtyczki ECU nie ma sensu. Chyba, że chcecie obrobić wtyki w kostce żeby potem nie łączyła. Odpięcie klemy to najprostszy sposób. Odpięcie na dłużej niż 15 sek mija się z celem, bo to tak jakby zabijać martwego.

Sprawdźcie płynność działania zaworu. Czy domyka i otwiera do końca, obejrzyjcie przewody podciśnienia i sterowanie EGR.

milo - 18-03-2011, 15:52

po odpięciu wtyczki od ecu jest zdecydowanie lepiej dłuższy czas do pojawienia się błędu i silnik ma lepszego kopa lepiej się wkręca na obroty co do przewodów są szczelne wszystkie zaworki otwierają się jak powinni rezystancja taka jak w manualu przyczyna leży gdzie indziej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group