[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Zasada działania kontroli wtrysku w TD
Owczar - 02-03-2011, 18:14 Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Zasada działania kontroli wtrysku w TD Ostatnio przychodzą mi do głowy głupie pomysły. Tak więc narodziło się kolejne pytanie.
W TD 4D68 pompa jest sterowana elektronicznie przez ECU, które ustala czas wtrysku i kąt wtrysku na podstawie odczytów z czujników. M.in. z czujnika temp paliwa, temperatury powietrza i temp. silnika i chyba czujnika próżni.
Zastanawiam się, jak operując danymi z czujników, zmniejszyć dawkę paliwa wtryskiwaną do cylindrów. Chodzi o krótszy czas wtrysku z zachowaniem korekcji kąta. ECU dobiera czas względem powietrza, które jest dostarczane. Tutaj rodzi się pytanie. Czy im wyższa temp powietrza w dolocie, tym mniejsza dawka paliwa? Wydawało by się to logiczne... Powietrze o wyższej temp ma w tej samej objętości mniej cząstek tlenu, więc ECU powinno ograniczać dawkę paliwa. Jak sądzicie?
Andrew - 02-03-2011, 18:41
Ja się na tym nie znam, ale ciekawe właśnie czy istniałaby taka opcja, żeby zmniejszyć spalanie Jak to przestawić, żeby to zadziałało
Owczar - 02-03-2011, 18:44
Mam pomysł jak to zrobić. W zasadzie to większy projekt i żałuję, że nie wpadłem na to wcześniej bo bym z tego magisterkę robił
Zrobię analizę. Przydałby się tylko oscyloskop, a skoro nie ma to może pokuszę się o kompa pokładowego
Andrew - 02-03-2011, 18:48
Działaj działaj, na zlocie i mi zrobisz
milo - 02-03-2011, 20:35
odnośnie spalania hmm....
sveno - 03-03-2011, 11:16
Owczar napisał/a: | Tutaj rodzi się pytanie. Czy im wyższa temp powietrza w dolocie, tym mniejsza dawka paliwa? | wydaje się logiczne, ale z drugiej strony prawdą też jest, że im uboższa mieszanka (mało paliwa) w komorze spalania, tym temperatura spalania jest większa, a wiadomo, ze temperatura ogólnie jest zła, błee i wogóle, więc majstrując przy ECU w celu zmniejszenia dawki paliwa, możesz narazić silnik na zbyt łatwe przegrzanie, a co za tym idzie uszkodzenie głowicy itp. Jeśli jednak chcesz się z tym bawić, to po co majstrować z "oszukiwaniem" ECU (bo podejrzewam, że będziesz próbował podwyższyć wskazania czujki temp) nie lepiej pogrzebać w mapach wtrysku??
Owczar - 03-03-2011, 18:34
W galancie nie da się grzebać w mapach.
Chciałem oszukać mapy, bo planowałem wtrysk mgły wodnej.
Obmyśliłem już nawet układ sterujący wtryskiem i pracą silnika, ale narazie muszę się zająć innymi sprawami.
Wszyc - 03-03-2011, 18:42
Rozumiem że próbujesz zamulić zamulony już i tak samochód obejrzyj lepiej Owczar schematy śmie wątpić że to takie proste głupie świece żarowe u mnie biorą dane z 2 selenoidów, selenoida na pompie wtryskowej z czujników temperatury z czujnika rotacji silnika a to tylko świece żarowe Najlepiej było by się jakoś podpiąć pod ECU i zbadać jak to działa sądzę że to bardziej skomplikowany układ i że dane zachowanie układu wtryskowego jest uzależnione od więcej niż nawet 3-4 informacji trafiających do ECU na raz
Owczar - 03-03-2011, 19:01
Wszyc, to wszystko jest opisane w service manualu Nie zapominajmy, że to pompa mechaniczna z korekcją czasu i kąta wtrysku, więc prosta konstrukcja.
milo - 05-03-2011, 09:44
większe ciśnienie doładowania i większe ciśnienie wtrysku i zimne powietrze dolotu do silnika = mniejsze spalanie i lepsza dynamika ( w poprzednim galancie 1.8 td 1989 r zastosowałem intercooler i zwiększyłem ciśnienie doładowania turbiny spalanie trasa 5 l i autko dużo bardziej żwawsze )
|
|
|