To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Opozniony rozruch auta (pompa paliwowa)

mixfm - 03-03-2011, 08:32
Temat postu: Opozniony rozruch auta (pompa paliwowa)
Witam wszystkich ....moze ktos miał taki przypadek ...auto (benzyna) odpala nie na dotyk lecz po około 2 sekundach chełtania...wymieniłem filtr paliwa ....nic to nie zmieniło...co moze byc tego przyczyna , czy pompa paliwowa zaczyna pompowac razem z rozrusznikiem czy po przekreceniu stacyjki...jesli po przekreceniu stacyjki to co moze byc przyczyną ze pompuje dopiero przy starcie rozrusznika ...dodam ,ze sytuacje ta mam od początku (2lata)...przekłada sie to mi niestety na zywotnosc aku....no i rzecz jasna na utrudniony rozruch w duze mrozy....licze na podpowiedzi
Kamil_Ziomek - 03-03-2011, 17:29

Z tego co się orientuje to pompa paliwa pompuje po przekręceniu kluczyka a przestaje jakieś 10-20 sekund po wyłączeniu zapłonu ( to tyknięcie po zgaszeniu to przekaźnik od pompy)
Tomii - 03-03-2011, 17:51

a tak przy okazji tematu, czy jest jakiś zaworek zwrotny na przewodach paliwowych bo u mnie silnik ciepły zapala na rys, a zimny trzeba trochę dłużej pokręcić ok 2-sek. W Mondeo 1.6 akurat było odwrotnie-zimny zapalał szybciej niż ciepły - nie spotkałem jeszcze auta które by tak szybko zapalało przy zimnym silniku, wystarczło dotknąć stacyjkę (ułamek sekundy).
m6riano - 03-03-2011, 18:55

U mnie na zimnym(na ssaniu) pali na dotyk
Pieraś - 04-03-2011, 10:40

u mnie na cieplym odpala znacznie szybciej i uznaje to za normalne - kto wie, moze masz MIXFM swiece o niewlasciwie dobranej cieplocie co moze meic wplywa na iskre
Tomii - 04-03-2011, 11:00

Pieraś napisał/a:
kto wie, moze masz MIXFM swiece o niewlasciwie dobranej cieplocie co moze meic wplywa na iskre


świece mam nowe Denso IK20 więc odpada.

m6riano - 01-04-2011, 19:21

No i mnie dopadła chyba wymiana pompy paliwa.
Mianowicie czy na zimnym czy ciepłym silniku czy na benzynie czy lpg muszę zachechłać od kilku do czasem kilkunastu sekund.
Czy na lpg na ciepłym silniku odpala się bezpośrednio z gazu czy jednak z benzyny na ułamek sekundy a potem ECU przerzuca na gaz?
Pytam ponieważ ten problem jest i na benzynie i na gazie (wcześniej myślałem że po zmianie reduktora muszę podjechać na zmiane mapy wtrysku gazu, natomiast reduktor zmieniony 25.01 a to się dzieje od dość niedawna)
Czy jeśli pompa jest uszkodzona to w momencie przełączenia na lpg paliwo cofa się do zbiornika i dlatego przy następnym odpaleniu muszę zachechłać żeby zassało paliwo?

[ Dodano: 01-04-2011, 19:21 ]
Trudna jest wymiana takiej pompy?

[ Dodano: 01-04-2011, 19:22 ]
Czy od anglika lub ew.2,5litra będzie pasować?
Lub od innego modelu?

robertdg - 02-04-2011, 17:38

m6riano, chyba sobie nieco zabardzo wyimaginowałeś problem, jezeli auto odpala i pracuje względnie, to pompa jest sprawna, winy musisz szukać w pozostałych elementach układu zapłonowego, może jakas nieszczelnośc, może czujnik ciśnienia na listwie paliwowej, może świece, może kable, jednym słowem jak chcesz sie upewnic czy to pompa, to w manualu 13.pdf jest opisana procedura check fuel pump, pressure etc.
Owczar - 02-04-2011, 23:04

m6riano, Ty nie czytaj tego forum, bo pół gala niedługo wymienisz ;)
m6riano - 03-04-2011, 16:46

świece niedawno wymienione...może rzeczywiście przewody..?wymieniałem w zeszłym roku jakoś...thx robert
Hugo - 04-04-2011, 08:35

m6riano napisał/a:
może rzeczywiście przewody..?wymieniałem w zeszłym roku jakoś...
Na jakiej firmy?
m6riano - 04-04-2011, 17:53

Seiwa
KaWu - 05-04-2011, 13:28

m6riano napisał/a:
Czy na lpg na ciepłym silniku odpala się bezpośrednio z gazu czy jednak z benzyny na ułamek sekundy a potem ECU przerzuca na gaz?


W sekwencyjnej instalacji odpalasz z Pb i przełącza po spełnieniu założonych parametrów (zależy co masz wpisane w ustawieniach ).

m6riano - 07-04-2011, 19:20

Przewody wymienione...dalej trzeba chechłać żeby odpalić..tak samo na Pb jak i LPG
Kamil_Ziomek - 08-04-2011, 09:09

m6riano, Może pojedz do warsztatu niech zmierzą ci ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach. Jeśli jest odpowiednia ilość paliwa , dobra iskra i ciśnienie w cylindrze to nie ma bata żeby nie chciał palić od razu. Sprawdź jeszcze czujnik temperatury.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group