[XX-92]Lancer C6x i starsze - sterownik centralnego zamka
Karol-13 - 03-03-2011, 16:50 Temat postu: sterownik centralnego zamka witam, wiem ze tematy juz byly ale tylko o carismach itd, o lancerze/protonie nic nie znalazlem...a wiec, kupilem sterownik zamka centralnego z pilotami, i mam takie pytania:
1.gdzie znajduje sie sterownik centralki
2.ktore kable odpowiadaja za OTWORZ/ZAMKNIJ
3.jak podlaczyc te diody do kierunków i z ktorymi kablami je połączyć
może ktoś z was już kiedyś coś takiego zakładał w taki akurat autku?? pozdrawiam
[ Dodano: 03-03-2011, 17:20 ]
poprawiam pytanie:) który kabel w centralnbym zamku odpowiada za:
1.zamknij
2.otwórz
3. światła awaryjne, ponieważ stwierdziłem że z diodami za dużo zabawy i chyba nie bede potrafił tego zrobic...;/
4.plus z aku
5. gdzie podłączyć minus???
mikomik - 03-03-2011, 22:45
Zakładałem ale nietypowe sterowanie centralnym zamkiem i podpinałem sie pod zaciski przekaźnika który jest w kabinie obok skrzynki bezpiecznikowej
ale nie powiem Ci pod które przewody, bo sam je wyszukiwalem metodą prób i błędów najpierw słuchając i dotykając który przekaźnik odpowiada za centralny
tylko uważaj i nie narób zwarć
lepiej najpierw posprawdzać troche miernikiem
tylko moje sterowanie nie współdziałało z żadnymi światłami było najprostsze z możliwych
plus oczywiście dokładnie z aku a minus z śrubki wkręcanej w metal nadwozia - ale wcześniej dobrze oczyszczonej
plecho1 - 03-03-2011, 23:30
mikomik napisz tylko czy zamek jest sterowany masą czy plusem.
Jak się nie ma pewności w jakie przewody się wpiąć to najlepiej rozebrać drzwi kierowcy, gdzieś przy wkładce lub przy siłowniku centralki lub w nim samym (zależy od wersji) jest włącznik sterujący do którego idą 3 kable. Jeśli jest sterowanie masą to jeden z tych trzech kabli to masa a dwa pozostałe to sterujące. Przy otwieraniu kluczem masa styka się z jednym ze sterujących i wszystkie drzwi się otwierają a przy zamykaniu z drugim... Należy prześledzić drogę tych sterujących kabli do kabiny i podłączyć się do nich koło bezpieczników. To najbezpieczniejsza metoda jeśli nie znasz kolorów kabli.
Kable od kierunków najlepiej szukać przy wyjściu z przełącznika kierunków a kolory będą takie jak przy lampach więc też łatwo namierzyć. Dla sprawdzenia wystarczy zwykła żarówka z kablami, jeden do masy auta a drugim ze szpilką nakłuwać podejrzane kable na włączonych kierunkach.
Jeśli z zakupionego sterownika wychodzi jeden kabel do kierunków to i tak trzeba zastosować diody bo nie ma takiego miejsca by wystarczyło podłączyć tylko jeden kabel.
Jeśli stop w aucie działa bez włączania stacyjki to plus można wziąć z kabla idącego do czujnika przy pedale hamulca, można też podłączyć się pod kabel idący do radia czy do światła w kabinie, poco ciągnąć aż od akumulatora.
mikomik - 04-03-2011, 05:34
o wyszukaniwaniu kabli to wiem, ale ja robiłem takie uproszczone sterowanie pilotem od systemów alarmowych i podpinałem się pod wspomniany przekaźnik centralnego zamka
a czy plusem czy minusem to własnie do tego użyłem miernika by to sprawdzic w czasie zamykania co się pojawia na przekaźniku
na razie z uwagi na remont nie mogę tego sprawdzić na zywca wszystko podemontowane:)
plecho1 - 04-03-2011, 07:22
Najprawdopodobniej zamek jest sterowany masą, jest tak w Galantach i w Carismach. Ale jeśli nie ma się miernika to najlepiej to sprawdzać przez bezpiecznik. Trzeba jeden koniec kabla podłączyć do masy auta a drugim końcem przez jakiś mały bezpiecznik (np.5A) dotykać do przewodów sterujących, Auto raz powinno się zamknąć a raz otworzyć. Jeśli się pomylimy (zamek będzie sterowany plusem lub dotkniemy do jakichś innych przewodów pod napięciem) to spali się tylko ten nasz bezpiecznik.
Do mikomik
Jeśli chcesz to możesz dorobić mignięcie kierunkami w swoim aucie ale będzie migało tylko po razie przy zamykaniu i otwieraniu. Wystarczą do tego 4 diody prostownicze pięcio amperowe.
mikomik - 04-03-2011, 07:52
Niestety u mnie świeciłyby kierunki na stałe - wina zastosowanego odbiornika radiowego do pilota
a poza tym nie mam czasu za dużo muszę z synem ganiać po klinikach i lekarzach
plecho1 - 04-03-2011, 07:55
Współczuję i Życzę zdrowia dla syna!
mikomik - 04-03-2011, 08:00
w jego przypadku trzeba ratowac to co jest
wszystko pisze w poście wyżej o pmocy dla mikołaja
Karol-13 - 07-03-2011, 00:56
ok, podłączyłem już ten sterownik. w szukaniu odpowiednich przewodów pomogla metoda z bezpiecznikiem( dwa pierwsze okazaly sie prawidlowe haha:) ), tylko pozostaje problem kierunkowskazów..;/ czytałem posty o podłączaniu przez jakies diody, ale nie mam bladego pojęcia jak sie za to zabrac....a i czy nie można tego podłączyć pod awaryjne??
plecho1 - 07-03-2011, 11:52
Jeśli ze sterownika wychodzi tylko jeden przewód do sygnalizacji kierunkami to trzeba zastosować takie diody bo bezpośrednie połączenie zmostkuje obydwie strony przez co po włączeniu któregokolwiek kierunku będą migały obydwie strony. Nie ma możliwości podłączenia bez tych diod albo przekaźnika (ale przekaźnik to niepotrzebna zabawa).
Karol-13 - 07-03-2011, 17:06
wszystko dziala:) diody kosztowały mnie 3,60zł i 15 minut roboty:) wielkie dzieki:)
mikomik - 10-03-2011, 23:03
i jak zwykle okazało się, że pomoc innych i myslenie własne zaprocentowało dobrym rezultatem:)
a zawsze twierdziłem, że myslenie nie szkodzi:)
gratuluję sukcesu
i mówiąc szczerze trochę podziwiam bo coraz rzadziej spotyka się takich co chcą pomyslec i rozwiązac problem częściej idą na łatwiznę i .... do "mechaniora"
pozdro:)
Karol-13 - 12-03-2011, 01:38
Dokladnie:) myslenie ani nie boli ani nie szkodzi:) a sprawa okazala sie bardzo proste, jedyną trudność sprawiały krótkie przewidy przy przekaźniku(gimnastyka), pozatym wszystko bardzo proste.....a tak z innej beczki to nie wiecie koledzy gdzie moge znaleźć kabelek od czujników otwartych drzi( jak otworzymy drzwi to swieci się kontrolka nad licznikami), wyjąłem jeden z "czujników" w progu i wiem ze jest to tski ciemno zielony przewód z czerwonym paskiem, i szukałem za kolumna kierownicza i po lewo od pedału sprzęgła, ale nici z poszukiwań;/;/
|
|
|