To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Sprzęgło carisma

Anonymous - 02-11-2006, 16:06
Temat postu: Sprzęgło carisma
W Cari 1.6 16V jest hydrauliczne sprzęgło...

I teraz do sedna, a pytanie brzmi:

Czy jest w tym modelu regulacja sprzęgła, jeżeli tak to jak to zrobić ?
(przepraszam, że nie ściagnąłem Service manual ale mam obecnie ograniczony dostęp do internetu)

Chodzi o to że po lekkim nacisnięciu sprzęgła już ono "bierze",
po zmianie biegu też pedał musi byc dosyć wysoko aby w pełni auto ciągnęło i nie było poślizgu, mniemam, że to normalne objawy zużycia tarczy.

I czy właśnie jest mozliwość regulacji tego czy zaczekać aż się całkiem zużyje i kupić nową tarczę ? W sumie sprzęgło jest sprawne tzn dobrze trzyma jak trzeba tylko chodziło mi o położenie pedału sprzęgła.

Matejko - 02-11-2006, 16:10

pociagnij jednak manual - przyda sie
co do sprzegla poszukaj tematow o wysprzegliku i pompce, sprawdz czy jak wcisniesz kilka razy pedal czy nie zlapie nizej, no i czy masz plyn w zbiorniczku

Anonymous - 02-11-2006, 16:46

Matejko napisał/a:
pociagnij jednak manual - przyda sie
co do sprzegla poszukaj tematow o wysprzegliku i pompce, sprawdz czy jak wcisniesz kilka razy pedal czy nie zlapie nizej, no i czy masz plyn w zbiorniczku


dzięki za chęci, ale nadal nie znam odp na pytanie.
płyn w normie, sprzęgło zawsze łapie tak samo (tzn w tym samym miejscu)
ponawiam - czy jest możliwość regulacji ?

jeżeli jest ściagnę manual i pomajstruję, jeżeli nie to zostanie jak jest,
choc przyznam, że lubie jak wszystko chodzi tip-top w moim autku :)

Matejko - 02-11-2006, 18:39

regulacja jest przy pedale, musisz poluznic srubke kontrujaca i kombinowac wkrecajac wykrecajac wg mnie to raczej wykrecic zeby podpombpowalo wiecej plynu, ale i tak bym sie przyjzal wysprzeglikowi i pompce - czy nie zaliczaja padaki, jaki przebieg auta i od jak dawna taki objaw??
Anonymous - 02-11-2006, 18:58

Matejko napisał/a:
regulacja jest przy pedale, musisz poluznic srubke kontrujaca i kombinowac wkrecajac wykrecajac wg mnie to raczej wykrecic zeby podpombpowalo wiecej plynu, ale i tak bym sie przyjzal wysprzeglikowi i pompce - czy nie zaliczaja padaki, jaki przebieg auta i od jak dawna taki objaw??


przebieg "oficjalnie" 150k, rzeczywisty - nie wiem :)

wszystko działało super do momentu aż potrzebowałem bardzo gwałtownie ruszyć, zaśmierdziało spalonym sprzęgłem, i pedał bierze troszkę wyżej, wiec podejrzewam, ze poprostu tarcza się trochę zjechała...

ehh ani w bmw ani w galancie (manualu) tak słabego sprzęgła nie widziałem, za przeproszeniem tandeta :) no chyba, ze ktoś nieoryginalne wsadził to zwracam honor ;)

PS o co dokladnie chodzi z tym wysprzęglikiem - co to za element ?

Matejko - 02-11-2006, 20:18

to element ktory wlasnie rusza sprzeglo po nacisnieciu pedala - co i jak uzywamy szukaj :)
Anonymous - 03-11-2006, 10:16

zerknąłem w okolice pedału

są tam 2 śruby,

jedna to ogranicznik - mogłbym go bardziej wykręcić
żeby się pedał cofał bardziej ale nie o to mi chodzi

druga to pręt z podłogi zakończony gwintem i wchodzący w pedał,

mniemam że trzeba by ten pręt obrócić tak aby w tym samym
położeniu pedału mniej wchodził w podłogę (dobrze rozumuję ?)

tylko jak go obrócić skoro wszędzie jest gładki,
jakimś zaciskiem typu klucz francuski ?

-edit-
a co do tej śruby kontrującej, może zabrać się do tego od drugiej strony ?

Krzyzak - 03-11-2006, 11:35

leser napisał/a:
tylko jak go obrócić skoro wszędzie jest gładki,
jakimś zaciskiem typu klucz francuski ?

przyjrzyj się dokładnie - pewnie zobaczysz lekkie spiłowania po bokach - tak, żeby klucz płaski włożyć; ale i to nie jest potrzebne, bo (przynajmniej w Galancie) obraca się nawet palcem, a jak nie dasz rady, to kombinerki wystarczą

Anonymous - 03-11-2006, 18:36

jest nakrętka kontrujaca spiłowana z 1 strony, drobna regulacja wykonana
wszystko działa cacy :D

dziękuję Panom 8)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group