Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Nierówna praca silnika auto gasnie
Artii1984 - 06-03-2011, 12:29 Temat postu: [1G 90-94] Nierówna praca silnika auto gasnie Witam
Na początek chciałbym się przywitać ze wszystkimi ,ponieważ jestem tu nowy. Rok temu kupiłem Eclipsa 1g 2.0 Do tej pory nic się z nim nie działo wszystko chodziło jak ta lala. Aż do czasu ,gdy przepaliła mi sie uszczelka pod głowicą pomiędzy drugim i trzecim cylindrem. Samochód oddałem do warsztatu w celu wymiany wlasnie tej uszczelki. Mechanicy splanowali głowice ,wymienili uszczelniacze na zaworach ,na wałkach niby wszystko tak jak sie należy ,ale.... Przy odbiorze auta silnik chodzi jak traktor do 1500 obr. powyżej nagle wszystko elegancko wkręcasi na obroty tak jak należy. Zacząłem się kłócić ,że jak to daje samochód do naprawy i odbieram coś czego nie było wcześniej. Oni na to uszczlke wymieniliśmy samochód pali na 4 gary coś musi być z elektroniką pozatym Pan na cholu ten samochód przyprowadzil i skad mamy wedziec jak on chodzil wczesniej .... Myslem ze mnie kur.... strzeli. Wcześniej nie miałem takiego problemu przed przepaleniem uszczelki. Auto chodziło jak malina zero problemów. Wymieniłem kable wn ,świece ,cewke zapłonową i nic dalej kuleje. Podkręcilem śrubą obroty żeby mi nie gasł na 1200 obr po zagrzaniu bo inaczej nie darady jeździć ,ciąge ganie. Może jest ktos mi w stanie pomóc i podpowiedziec co można sprawdzić na własna rękę bo nie ma gdzie tak narawde tego samochodu dac ,żeby jakis elektryk czy mechanik naprawił tą usterkę. Dzięki z góry za pomoc.
zenek_bb - 06-03-2011, 13:05
Kolejny przykład mechaników w polsce robiących eclipsa
Silnik nie ma wibracji przy 2000-3000obr? Jak przyspiesza ponad 3000? Jak wykręciłeś świece wszystkie były jednakowo wypalone? Obydwie odmy są podpięte (wężyk między rurą dolotu i pokrywą głowicy, oraz między pokrywą a kolektorem ssącym (krótki przy przepustnicy też gruby)?
Porób dokładne zdjęcia silnika w dużej rozdzielczości, postaram się pomóc.
Barteski prowadzi warsztat koło wrocławia, na pewno by pomógł poprawić po "mechanikach", zajmuje się Eclipse i Hondami, sam ma 3 eclipsy
barteski - 06-03-2011, 13:59
Artii1984, jak bys jechal na wrocław albo był w poblizu zapraszam zuce okiem morze jakias duperelka z jelonki nie jest tak daleko , nie wymieniaj tam wszystkiego po kolei naprawa metoda prób i błędów jest nieopłacalna . z tym ze auto na lince przyjechało maja racje nie znaja auta . jak cos napisz na priw gg
zenek_bb, daj nr konta
zenek_bb - 06-03-2011, 14:17
kurde ale offtop będzie teraz... po co Ci numer konta?
lombard - 06-03-2011, 14:35
Mi to śmierdzi przestawionym (źle ustawionym) rozrządem o jakieś 2 zęby .Przerabałem to w swoim aucie - po wizycie w jednym z Koszalińskich warsztatów ...Kolego tak jak zenek pisze ciśnij do kolegi Barteski - nie znam osobiście ale nigdy złego słowa nie słyszałem na temat jego pracy tylko same superlatywy więc polecam.
barteski - 06-03-2011, 14:56
zenek_bb, bo zes mnie tak zareklamował ze musze zapłacic
ja tam moge kuknac co jest grane w tym autku zebys tak niejezdził bo jeszcze cos sie uszkodzi
lombard, tez miałem taka akcje 2 ząby wzgledem dolnego koła ale nie w mitsu
HONDA CRX 4 MIECHY CHŁOPAK ZWIEDZAŁ WARSZTATY ROZRZAD NA ZNAKACH OKAZAŁO SIE ZE BEZ KLINA ZAŁORZYLI DOLNE KOŁO NIE MAM SŁOW
Artii1984 - 06-03-2011, 17:21
Do zenek_bb Silnik ma wibracje do około 1500 obr. wyżej zaczyna chodzić jak żyleta. Przyspieszenie jest ok takie jakie powinno byc. Z świecami wszystko ok. Odmy musze obczaić bo własnie tego nie patrzyłem i szczerze powiedziawszy w tych odmach ,wężykach i kabelkach to się mocno gubie.... W czwartek lub piątek porobie zdjęcia silnika to może coś tam sie zobaczy. Jak nic nie wskuram to wybiore się do kolegi barteskiego bo widze ,że mozna liczyc na jego pomoc Dzięki za rady i wsparcie techniczne. A tak apropo rozrządu to mi sie wydaje ,że jak by byl przestawiony to silnik przez cały zakres obrotów by źłe pracował czy się myle ??
lombard - 06-03-2011, 20:19
Kolego u mnie były dokładnie takie same objawy jak u ciebie (w 100%) - powód tak jak pisałem kilka postów wyżej - przestawiony rozrząd o 2 zęby ( było to dość dawno i nie pamiętam na którym kole - chyba koło balansu ).Ustawiłem rozrząd poprawnie (już bez "magików" Koszalińskich mechaników) i auto zaczęło chodzić normalnie .Więc możesz się mylić ...
zenek_bb - 07-03-2011, 00:19
źle ustawiony balans nie powoduje gaśnięcia silnika, stąd mniewam nieszczelność lub źle ustawioną przepustnicę lub odmy/ew. egr czyli źle podpięte spowrotem podciśnienia przepustnicy
barteski bądź ze mną w kontakcie kiedy przyjmiesz auto, sprawdź czy nie urwali przewodu knock sensora dziady jedne... często tą usterkę spotykam w autach po podnoszeniu głowicy przez, jak by tego nie nazwać po imieniu, debili a nie mechaników...
gdyby był źle ustawiony rozrząd główny (wał-wałki rozrządu) nie przyspieszał by dobrze w ogóle, rozrząd wał-wałki balansowe wpływa na wibracje, jednak pośrednio powodują błędne odczyty z knock sensora czyli opóźniony zapłon przez ECU i spadek mocy, więc z tego powodu bardziej podejrzewam nieszczelność wpływającą na błędne odczyty z przepływki czyli gaśnięcie, brak momentu w niskich, czasem braki mocy na wyższych ale to przy dużej nieszczelności, no chyba że jest to silnik USA czyli tłoki 9.0, brak knock sensora, wtedy wałki balansu nieprawidłowo jak najbardziej wchodzą w rachubę
zanim usterka nie zostanie usunięta nie radzę kręcić silnika za ostro, kto wie co tam jest, jeżeli balans to zbytnie obciążenie ich panewek może poskutkować wiadomo czym... papa panewki balansów...
|
|
|