Carisma - Techniczne - Booster w 1.9 TD
Anonymous - 02-11-2006, 18:56 Temat postu: Booster w 1.9 TD Witam mechaników diesli.
Z tego co wiem to na każdym Turbo jest dźwignia kierownicy. Nakierowuje ona powietrze pod odpowienim kątem na łopatki tyrbiny. Dźwignią tą kieruje urządzenie zwane bosterem. Gdy dodajemy gazu powstaje podciśnienie w kolektrorze ssącym i kierownica turbiny się przestawia. Mój problem polega na tym że owa dźwignia się nie rusza, nawet nie drgnie gdzy go przegazowuje. Tym nie mniej musze dodać że reką moge ruszyć tą dzwignie na turbinie, co prawda z dużym wysiłkiem ale bez użycia narzędzi.
Mam pytanie czy dzwignia ta, rusza sie u was gdy przegazowujecie silnik?
Anonymous - 02-11-2006, 22:05 Temat postu: Z tego co wiesz.... A skąd kolega ma takie wiadomości? delikatnie mówiąc nieprawdziwe.
Anonymous - 04-11-2006, 20:01
Wdziałem kiedyś twoje posty Carisma1.
I wnioskuję po nich że sie znasz na tych silnikach. Więc, wytłumacz mi, i reszcie ludzi, jak to działo, to turbo i jego kierownica,proszę. Będę wdzięczny.
Anonymous - 04-11-2006, 20:13
nakla masz jakis problem z turbo lub moca samochodu, czy poprostu sie czepiasz
Hubeeert - 04-11-2006, 20:16
nakla napisał/a: | Z tego co wiem to na każdym Turbo jest dźwignia kierownicy |
No to jest nieprawda - nie na każdym. O ile wiem z tego rozwiązania korzysta GRUPA VAG czyli VW i Spółka w dieslach oraz ostatnio Porsche w benzynówkach.
nakla napisał/a: | Nakierowuje ona powietrze pod odpowienim kątem na łopatki tyrbiny. | OK
nakla napisał/a: | Dźwignią tą kieruje urządzenie zwane bosterem. | Aktuatorem nakla napisał/a: | Gdy dodajemy gazu powstaje podciśnienie w kolektrorze ssącym i kierownica turbiny się przestawia. | Mniej więcej - trochę to bardziej skomplikowane
nakla napisał/a: | Mój problem polega na tym że owa dźwignia się nie rusza, nawet nie drgnie gdzy go przegazowuje. | Aktuator do wymiany i podciśnienia do sprawdzenia.
U Ciebie ta dźwignia steruje WG (Waste Gate) czyli klapą wewnątrz muszli częsci gorącej wypuszczjącą na zewnątrz nadmiar spalin.
jak jest zablokowana zamknięta - samochód lepiej jedzie ale można szybko zamordowac silnik jak otwarta - nie jedzie jest słaby. nakla napisał/a: | Tym nie mniej musze dodać że reką moge ruszyć tą dzwignie na turbinie, co prawda z dużym wysiłkiem ale bez użycia narzędzi. | Normalne - znaczy że klapa chodzi.
Co do ostatniego pytania - nie pamiętam ale bez obciążenia (na postoju) z tego co mi sie kojarzy nie rusza się.
Anonymous - 05-11-2006, 10:05 Temat postu: Re: Booster w 1.9 TD
nakla napisał/a: | Witam mechaników diesli.
Z tego co wiem to na każdym Turbo jest dźwignia kierownicy. Nakierowuje ona powietrze pod odpowienim kątem na łopatki tyrbiny. Dźwignią tą kieruje urządzenie zwane bosterem. Gdy dodajemy gazu powstaje podciśnienie w kolektrorze ssącym i kierownica turbiny się przestawia. Mój problem polega na tym że owa dźwignia się nie rusza, nawet nie drgnie gdzy go przegazowuje. Tym nie mniej musze dodać że reką moge ruszyć tą dzwignie na turbinie, co prawda z dużym wysiłkiem ale bez użycia narzędzi.
Mam pytanie czy dzwignia ta, rusza sie u was gdy przegazowujecie silnik? |
Ty masz stary motor F8Q- tam nie ma zadnej kierownicy spalin. Wspomniana dźwignia poruszana przez West gate actuator otwiera swojego rodzaju zawór bezpieczeństwa który nie pozwala na uzyskanie nadciśnienia większego niż zadane-przez fabrykę. Acha west gate sterowane jest nadciśnieneim a nie podciśnieniem-tak na marginesie- przecież turbina jest tam chyba po coś?. Przy normalnej przegazówce west gate nie otwiera klapki, działa przy skrajnych przypadkach gdy nadmiar spiętrzonych spalin chce zbytnio rozpędzić wirnik turbiny.
Krzyzak - 06-11-2006, 13:45 Temat postu: Re: Booster w 1.9 TD
carisma1 napisał/a: | West gate |
pytanie kontrolne: West gate (brama zachodnia ) czy Waste gate (zawór upustowy)?
saphire - 06-11-2006, 13:51
Waste Gate ( Marnotrawna Brama )
Anonymous - 06-11-2006, 18:38 Temat postu: west-waste-westa muuu, meeee, miał- kurcze jak to było?
tomekrvf - 10-11-2006, 09:42
Turbina z kierownicą jest w F9Q, Pajero Sport/L200 4D56 Euro3
|
|
|