To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.8 TD] EGR 4M40 a 4D56

hajmanek - 11-03-2011, 16:36
Temat postu: [2.8 TD] EGR 4M40 a 4D56
Czy ktos moze mi powiedziec czy jest jakas roznica w EGR valve pomiedzy 4M40 a 4D56 w P2? Z gory dzieki
lukas 78 - 11-03-2011, 16:54

na schematach z ruskiej strony obydwa zawory mają taki sam nr 12400
czyli prawdopodobnie są takie same
ale na żywo nie porównywałem :wink:

[ Dodano: 11-03-2011, 17:44 ]
na zdjeciach też podobne
http://allegro.pl/mitsubi...1463870907.html
http://allegro.pl/pajero-...1468053588.html

hajmanek - 11-03-2011, 22:33

Mi sie tez tak zdawalo, po jakiego licha mieliby robic rozne modele skoro mozna je smialo wykozystac w innych silnikach. Jutro lepiej sie im przyjpatrze bo mam dostep do obu. Dzieki za pomoc jak sprawdze to dam znac. Mam okazje kupic tanio od 2,5 a ceny sa rozne co bardzo mnie dziwi jesli to te same czesci :?:

[ Dodano: 12-03-2011, 12:51 ]
Wlasnie sprawdzilem, te same oznaczenia na obudowie i te same rozmiary, czyli pasuja do siebie. Dzieki Lukas 78

lukas 78 - 12-03-2011, 17:28

na zdrowie :wink:
a co z tym twoim zaworem skończył się całkiem
można wyczyścić i uratować

hajmanek - 12-03-2011, 18:47

Czyscilem go gdy zmienialem glowice, byl tak zasyfiony ze nie bylo przejscia. Teraz zauwazylem ze puszcza mi cisnienie na zewnatrz (silnik jest pod nim usyfiony). Wlasnie kupilem na e-bayu uzywke, pisza ze testowany i wyczyszczony (kosztowal mnie majatek bo £7,50) :mrgreen: . Normalnie uzywki sa tu od £20 w zwyz.
Ciekaw jestem ile kosztuje nowka w Mitsu, bo na necie nigdzie nie moge znalec nowego, chyba ze zle szukam

lukas 78 - 12-03-2011, 19:28

numer ze schematów nie działa na ruskiej stronie
przeważnie pokazuje cenę w USD ale ten nr nie chodzi
podejrzewam ,że trochę kosztuje :lol:
jak chlapie olejem to faktycznie musiałeś zmienić bo go nie uratujesz
a kasa jaką zapłaciłeś nie majątek

Faraonix - 12-03-2011, 23:32

Teoretycznie nie moze chlapac olejem bo tam nie ma oleju. Jest sterowany podcisnieniem. Jesli jest olej to moze byc to olej z turbiny lub odmy. Uszczelka przy EGR nie trzyma i wypycha tamtedy powietrze z oparami oleju. Kiedys uzywalem pasty, pozniej go zaslepilem.

Jak zassiesz powietrze to powinien sie otworzyc.

lukas 78 - 12-03-2011, 23:45

zawsze będzie trochę oleju w odmie
jedni zaslepiają inni wymieniają egr na nowy :wink:

hajmanek - 13-03-2011, 01:03

Wg mnie to nie jest olej tylko sadza z syfu ktory przedostaje sie na zewnatrz zamiast zostac w ukladzie. A przez uszczelki nie dmucha tylko z samego egr
lukas 78 - 13-03-2011, 10:21

z egr potrafi kapać na połączeniu trzonka zaworu z korpusem
taka tłustawa maź olej z sadzą i nie świadczy to w żaden sposób o zużyciu silnika czy pobieraniu oleju tak to jest zbudowane

hajmanek - 13-03-2011, 12:29

no i wlasnie z tego miejsca kapie, prosto na oslone kolektora ktora sobie ladnie na czerwono pomalowalem
lukas 78 - 13-03-2011, 14:02

załozysz nowy egr będzie ok :wink:
hajmanek - 21-03-2011, 18:22

Wymienilem EGR i teraz wyglada ok. Ten oryginalny juz nie trzymal na grzybku i przepuszczal na uszczelnieniu przy prowadzeniu tloczka


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group