Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Problem z hamulcem ręcznym
Damian_Eclipse - 14-03-2011, 19:00 Temat postu: [1G 90-94] Problem z hamulcem ręcznym Siema! Wymieniłem tylne zaciski i obie linki od hamulca ręcznego, a efekt taki sobie... Co może być przyczyną? Ręczny niby trzyma ale wg mnie to powinno być tak że jak zaciągnę przy 20km/h to koła powinny ,,piszczeć'', a u mnie auto po prostu powoli zwalnia...
reloop7 - 14-03-2011, 19:07
Spróbuj jeszcze odpowietrzyc zaciski moze poprawi się
zenek_bb - 14-03-2011, 23:02
pozostaje sprawdzić zaciski jak reloop7 ale nie tylko pod kątem zapowietrzenia ale też działania mechanizmu ręcznego, skontroluj czy klocki pracują na całej szerokości swojej na tarczy, naciąg linki ręcznego regulujesz przez dziurę w schowku konsoli środkowej
[ Dodano: 14-03-2011, 23:48 ]
zapomniałem dodać, że ręczny w 1G jest tępy, służy do parkowania, a nie do wyrzucania dupy z zakrętu ;p
kicek86 - 15-03-2011, 08:49
W 1G też są tarczobębny jak w 2G? Bo w 2G, żeby wyregulować ręczny to tak jak zenek napisał. W samej tarczy mam zaślepkę (gumkę), którą się ściąga, a następnie przez tą dziurkę szukasz zębatki w środku obracając piastą. Jak znajdziesz zębatkę to musisz włożyć śrubokręt płaski i popychać zęby tak, żeby element ten się rozkręcał i rozpychał szczęki. Tak długo odkręcasz to, aż nie złapie koła. Potem lekko luzujesz i masz zrobioną jedną stronę. Potem z drugą to samo. Musi Ci ładnie łapać.
zenek_bb - 15-03-2011, 12:13
Niestety nie, tu nie ma tarczobębnów jak w 2G
viader - 15-03-2011, 14:07
Fakt, że ręczny w ecli nie jest rewelacyjny ale przy dobrych tarczach, klockach i prawidłowym naciągu linek (które nie mogą być zapieczone w pancerzach) idzie spokojnie nawrócić na ręcznym nawet na suchym asfalcie.
Niestety linki z czasem się wyciągają i nie da się ich wystarczająco naciągnąć.
Damian_Eclipse - 15-03-2011, 23:07
no wlasnie dlatego myslalem ze to wina wyciagnietych linek, ale po wymianie na nowe nie widze znacznej poprawy. Nie chce palic gumy, czy zawracac na recznym tylko chce zeby wszystko bylo na swoim miejscu i dzialalo poprawnie. Dzieki za odpowiedzi, jak bedzie czas to pobawie sie z tymi zaciskami albo oddam mechanikowi.. chociaz juz coraz bardziej boje sie oddawac auto komukolwiek bo coraz czesciej jestem zawiedziony z efektow ,,napraw''. Gdyby znalazl sie ktos ogarniety z okolic Złotowa (Piły) to chetnie bym sie spotkal.
zenek_bb - 15-03-2011, 23:39
Dobre podejście do sprawy
Daj znać kiedy coś porobisz, czy jest lepiej i jak to działa.
Pytanie do Ciebie za 100p. gdzie kupiłeś i ile dałeś za nowe linki ręcznego?
viader - 16-03-2011, 09:18
Ja ok rok temu kupowałem lewą linkę na allegro, kosztowała 110zł. Damian_Eclipse, a naciągnąłeś dobrze te linki regulacją w podłokietniku?
U mnie na badaniu technicznym wydajność ręcznego jest podobna jak nożnego z tyłu. Fakt, że ogólnie hamulce w ecli z tyłu to porażka. Z tego co pamiętam, mają zaledwie 20% udziału w sile hamowania, pewnie dlatego jest częsty problem z przegrzewaniem przednich tarcz, które muszą wykonywać większość pracy.
Damian_Eclipse - 16-03-2011, 16:42
za 2 linki zaplacilem 200 zl, znalazlem na allegro. Moge dac nr gg tej osoby jesli ktos potrzebuje. No wydaje mi sie ze sa dobrze naciagniete, ale jeszcze dla pewnosci sprawdze.
zenek_bb - 16-03-2011, 21:13
Damian_Eclipse napisał/a: | za 2 linki zaplacilem 200 zl, znalazlem na allegro |
a to te linki widziałem, myślałem, że masz lepsze/tańsze źródło
|
|
|