[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana kostek H7
wilk88 - 15-03-2011, 17:09 Temat postu: Wymiana kostek H7 Witam wszystkich!
Nasza forumowa szukajka znalazła mi dużo postów o kostkach w działach "nasze pupile" itp. nie zagłębiałem się w tematy bo przypuszczam, że nie chodziło o kostki H7
Wklejam tutaj PW do jednego z użytkowników, które wyjaśni problem:
Cześć!
Słuchaj, kiedyś nieświadomie używałem za mocnych żarówek (100W), na szczęście dość szybko zorientowałem się, że coś jest nie tak i lekko nadpaliły mi się kostki H7. Włożyłem normalne żarówki (55W) i jeździłem sobie spokojnie przez 2 lata, ale ostatnio jak było bardzo wilgotno zgasła mi jedna lampa później druga, okazało się że kostki są nadpalone konkretnie. Jedna jeszcze jeszcze działa ale trzeba poruszać żarówką żeby zaczęło stykać ( na dziurach przestaje), więc kupiłem nowe kostki h7, dzisiaj zamontowałem (na razie jedną, żeby zobaczyć czy będzie ok ), no i po włożeniu żarówki i odpaleniu świateł mijania efekt jest taki:
-żarówka h7 świeci bardzo słabo a równocześnie żarówki H1 od świateł drogowych w obydwu kloszach też się świecą (równie słabo)
-jak włączam światła drogowe, to żarówka h1 w przeciwległym kloszu świeci normalnie, natomiast w tym którym wymieniałem kostkę, nie świeci ani h1 ani h7 ( w ogóle)
Macie jakieś pomysły co to może być?
Z góry dzięki za pomoc.
pozdro
wilk88
komarsnk - 15-03-2011, 19:28
tak samo miałem w Fordzie Sierra jak zacząłem grzebać przy lampach gdzieś masa nie stykała dobrze lub było przebicie masy. Podejrzewam, że albo coś źle złożone albo właśnie instalacja przebija
ale to tylko domysły... jeszcze u Galu tego nie przerabiałem
m6riano - 15-03-2011, 20:49
Sprawdź bezpieczniki..mi ostatnio wywaliły(przetwornica do zenona zrobiła zwarcie) i tak właśnie było że "długie" świeciły na pół gwizdka.
Po za tym brak masy gdzieś też może wystapić.
wilk88 - 15-03-2011, 21:23
Kostkę podłączyłem dobrze, w końcu to nic trudnego Dzięki za podpowiedź Panowie. Możecie mnie jeszcze naprowadzić gdzie szukać tej masy? Tego kabla, czy czego tam?
plecho1 - 15-03-2011, 21:28
Wcześniej napisałem posta że to wina masy ale go usunąłem bo w Galu ze światłami jest chyba troszkę inaczej, + jest ciągle na żarówkach a masę załączamy przy włączaniu świateł i przez to sprawa się troszkę komplikuje.
tomrom - 15-03-2011, 21:38
plecho1 napisał/a: | Wcześniej napisałem posta że to wina masy ale go usunąłem bo w Galu ze światłami jest chyba troszkę inaczej, + jest ciągle na żarówkach a masę załączamy przy włączaniu świateł i przez to sprawa się troszkę komplikuje. |
więc tak..... Mijania (h7) i przeciwmgielne (h3) sterowane są +, a długie (h1) sterowane są masą
ostatnio przez przypadek coś pomieszałem (jak montowałem układ załączający światła po włączeniu silnika) i okazało się że podając + i masę na lewe długi światło prąd "dzielił się" na 2 lampy i się jedynie delikatnie żarzyły.
Wydaje mi się że długie są w jakiś sposób zmostkowane. Więc jak coś to zaczął bym od sprawdzenia wtyczki przy lewym kloszu
wilk88 - 03-04-2011, 14:49
Dzisiaj korzystając z pogody, postanowiłem pogrzebać przy tych żarówkach, możecie mnie naprowadzić gdzie jest połączenie z masą odpowiedzialne za reflektory (żarówki)? Znalazłem jakieś połączenie z masą, wykręciłem przeczyściłem papierem ściernym, bo było strasznie zaśniedziałe, no ale to chyba było inne bo nic się nie zmieniło.
[ Dodano: 03-04-2011, 14:54 ]
Chodzi mi o punkty masy oczywiście
|
|
|