To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana kostek H7

wilk88 - 15-03-2011, 17:09
Temat postu: Wymiana kostek H7
Witam wszystkich!
Nasza forumowa szukajka znalazła mi dużo postów o kostkach w działach "nasze pupile" itp. nie zagłębiałem się w tematy bo przypuszczam, że nie chodziło o kostki H7 ;)
Wklejam tutaj PW do jednego z użytkowników, które wyjaśni problem:

Cześć!

Słuchaj, kiedyś nieświadomie używałem za mocnych żarówek (100W), na szczęście dość szybko zorientowałem się, że coś jest nie tak i lekko nadpaliły mi się kostki H7. Włożyłem normalne żarówki (55W) i jeździłem sobie spokojnie przez 2 lata, ale ostatnio jak było bardzo wilgotno zgasła mi jedna lampa później druga, okazało się że kostki są nadpalone konkretnie. Jedna jeszcze jeszcze działa ale trzeba poruszać żarówką żeby zaczęło stykać ( na dziurach przestaje), więc kupiłem nowe kostki h7, dzisiaj zamontowałem (na razie jedną, żeby zobaczyć czy będzie ok ), no i po włożeniu żarówki i odpaleniu świateł mijania efekt jest taki:
-żarówka h7 świeci bardzo słabo a równocześnie żarówki H1 od świateł drogowych w obydwu kloszach też się świecą (równie słabo)
-jak włączam światła drogowe, to żarówka h1 w przeciwległym kloszu świeci normalnie, natomiast w tym którym wymieniałem kostkę, nie świeci ani h1 ani h7 ( w ogóle)

Macie jakieś pomysły co to może być?
Z góry dzięki za pomoc.

pozdro
wilk88

komarsnk - 15-03-2011, 19:28

tak samo miałem w Fordzie Sierra jak zacząłem grzebać przy lampach ;) gdzieś masa nie stykała dobrze lub było przebicie masy. Podejrzewam, że albo coś źle złożone albo właśnie instalacja przebija ;)
ale to tylko domysły... jeszcze u Galu tego nie przerabiałem

m6riano - 15-03-2011, 20:49

Sprawdź bezpieczniki..mi ostatnio wywaliły(przetwornica do zenona zrobiła zwarcie) i tak właśnie było że "długie" świeciły na pół gwizdka.
Po za tym brak masy gdzieś też może wystapić.

wilk88 - 15-03-2011, 21:23

Kostkę podłączyłem dobrze, w końcu to nic trudnego ;) Dzięki za podpowiedź Panowie. Możecie mnie jeszcze naprowadzić gdzie szukać tej masy? Tego kabla, czy czego tam?
plecho1 - 15-03-2011, 21:28

Wcześniej napisałem posta że to wina masy ale go usunąłem bo w Galu ze światłami jest chyba troszkę inaczej, + jest ciągle na żarówkach a masę załączamy przy włączaniu świateł i przez to sprawa się troszkę komplikuje.
tomrom - 15-03-2011, 21:38

plecho1 napisał/a:
Wcześniej napisałem posta że to wina masy ale go usunąłem bo w Galu ze światłami jest chyba troszkę inaczej, + jest ciągle na żarówkach a masę załączamy przy włączaniu świateł i przez to sprawa się troszkę komplikuje.


więc tak..... Mijania (h7) i przeciwmgielne (h3) sterowane są +, a długie (h1) sterowane są masą

ostatnio przez przypadek coś pomieszałem (jak montowałem układ załączający światła po włączeniu silnika) i okazało się że podając + i masę na lewe długi światło prąd "dzielił się" na 2 lampy i się jedynie delikatnie żarzyły.

Wydaje mi się że długie są w jakiś sposób zmostkowane. Więc jak coś to zaczął bym od sprawdzenia wtyczki przy lewym kloszu

wilk88 - 03-04-2011, 14:49

Dzisiaj korzystając z pogody, postanowiłem pogrzebać przy tych żarówkach, możecie mnie naprowadzić gdzie jest połączenie z masą odpowiedzialne za reflektory (żarówki)? Znalazłem jakieś połączenie z masą, wykręciłem przeczyściłem papierem ściernym, bo było strasznie zaśniedziałe, no ale to chyba było inne bo nic się nie zmieniło.

[ Dodano: 03-04-2011, 14:54 ]
Chodzi mi o punkty masy oczywiście



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group