[02-06]Lancer CS0 - światła dzienne
Bojar - 20-03-2011, 09:23 Temat postu: światła dzienne Postanowiłem troszkę rozruszać forum hehe
Jako że jeźdzę na żarówkach typu +60 +90 itp co roku żaróweczki mówią papa.
Fakt, że w lancerku zmiana łatwa ale nie zawsze się chce
Pomyslalem aby troszkę mu i sobie ulzyć i założyć diodowe światła dzienne
Niestety pomiedzy halogenami a tablicą rejestracyjną miejsca nie jest wiele i sprzedawane w wiekszosci ledy długości 17-18 nie wejdą a i do kitu wyglądają - przymierzałem
Ostatnio jednak pojawiło sie na allegro cosik takiego
http://allegro.pl/led-day...1503139063.html
Producent ok no i mają tylko 125mm długości. Pasowały by idealnie.
Macie może coś takiego lub podobne ?
lapass - 21-03-2011, 13:53
Mam dokładnie takie lampki, tyle, że w space starze. Z montażem nie było większych problemów (wybrałem zaślepki halogenów), ale mam jedną wątpliwość: jak je ustawić, żeby były w jednej płaszczyźnie, tzn. świeciły tak samo w pionie i poziomie.
Co do lampek to wszystko git, włączają się same i wyłączają przy włączeniu postojowych - właśnie z namierzeniem i wpięciem się w przewód od postojówek miałem trochę problemu.
Bojar - 21-03-2011, 21:11
No własnie z tym ustawieniem widzę, że problem jest.
Musze sprawdzić jak u mnie wejdzie to zderzak.
Jak świecą te lampki ?
plecho1 - 21-03-2011, 23:15
Nie chce was martwić ale homologacją świateł dziennych jest RL a nie DRL chociaż niektórzy policjanci z drogówki tego nie wiedzą
krzychu - 21-03-2011, 23:22
plecho1 napisał/a: | Nie chce was martwić ale homologacją świateł dziennych jest RL a nie DRL chociaż niektórzy policjanci z drogówki tego nie wiedzą |
Światła mają być DRL, a na kloszu (czego nie można za bardzo sprawdzić na aukcji) musi być wybite RL.
Myślałem o LED-ach, ale za bardzo mi podjeżdżają Golfem z pod strażnicy. Albo żółtą cuprą z niebieskimi zeonami.
W Lancerze CY ostatnio widziałem instalację okrągłych w miejsce halogenów i bardziej fabrycznie to wygląda. Tak się zastanawiam czy światła od ASX-a te halogeno-dzienne by nie pasowały. Tylko cena pewnie kosmos.
plecho1 - 22-03-2011, 00:15
Właśnie chodziło mi o homologacje która jest wytłoczona na kloszu RL i to jest ważne. Musi być jeszcze homologacja Exx dopuszczenia do użytku w Unii. Oraz lampy muszą mieć minimalną powierzchnię klosza 20cm kwadratowych każda.
To tyle co do samych lamp a resztę napisali już panowie na początku.
Bojar - 22-03-2011, 09:10
Znalazłem fotki na innej aukcji
http://allegro.pl/swiatla...1499903823.html
i światełka spełniaja wymagania
Wybite RL00 i E4 na kloszu a powierzchnia lampy to 45cm2
Ja się zdecydowałem. Założe i porobie fotki dla potomnych.
A co do lamp w miejsce halogenów to nie da rady gdyż mam fabryczne halogeny
lapass - 22-03-2011, 10:05
plecho1 napisał/a: | Nie chce was martwić |
ale czym chcesz nas martwić? że te lampy są niezgodne z przepisami?
Bojar napisał/a: | Jak świecą te lampki ? |
Świecą fajnie, ale właśnie to ustawienie... Dopiero kilka dni po montażu mogłem sprawdzić w ciemnym garażu jak rozchodzi się światło i okazało się, że za nisko.
Auto stało jakieś 1,5 m od ściany i najjaśniejsze światło było przy samej podłodze, a powinny świecić w miarę poziomo. Trza będzie regulować...
Jeśli się zdecydujesz na te konkretnie Philipsy to jest jeden patent, który mnie zaskoczył: byłem pewny, że będą świeciły po przekręceniu kluczyka do pozycji w której święcą się kontrolki na desce, a tu zonk - zapalają się dopiero z silnikiem. Trochę mnie to zmyliło
Aha i radzę nie wkładać lamp w te ich uchwyty tak 'żeby sobie włożyć', bo bardzo ciężko je po tym rozłączyć od siebie. Najpierw mocuj uchwyt do auta, potem lampka na 'klik' w uchwyt.
plecho1 - 22-03-2011, 11:26
plecho1 napisał/a: | Nie chce was martwić |
ale czym chcesz nas martwić? że te lampy są niezgodne z przepisami?
Przepraszam za błąd, ale nie do końca przeczytałem aukcje z linka z allegro, myślałem że na kloszach jest DRL.
krzychu - 22-03-2011, 16:42
lapass napisał/a: | że będą świeciły po przekręceniu kluczyka do pozycji w której święcą się kontrolki na desce, a tu zonk - zapalają się dopiero z silnikiem. |
Dla uroszczenia instalacji większość wykrawa jakieś 13V. Za pewne świecą chwile po wyłączeniu silnika? To też normalne. Nie zaświecą jak będzie problem z ładowaniem.
lexus - 22-03-2011, 16:57
http://img205.imageshack.us/i/picture162f.jpg/ to są te philipsy 5led
Bojar - 22-03-2011, 18:02
lapass napisał/a: | Aha i radzę nie wkładać lamp w te ich uchwyty tak 'żeby sobie włożyć', bo bardzo ciężko je po tym rozłączyć od siebie. Najpierw mocuj uchwyt do auta, potem lampka na 'klik' w uchwyt. |
Dzięki będę na to uważał. Wypoziomuje też uchwyty przed załozeniem lapek
A co do 5 ledowych to przymierzałem takie niby na Osramach-led i stanowczo obudowa za długa
mike_l - 23-03-2011, 19:50
Czy ktoś ma takie lampy (jak opisał Bojar) na Lancerze ?
Jeśli jest ktoś byłbym wdzięczny za zdjęcie.
lexus - 24-03-2011, 12:20
Ledów nigdy za mało i tak będą wam świecić długimi żebyście włączyli światła mijania
Bojar - 25-03-2011, 08:25
mike_l napisał/a: | Czy ktoś ma takie lampy (jak opisał Bojar) na Lancerze ?
Jeśli jest ktoś byłbym wdzięczny za zdjęcie. |
Dostaniesz zdjęcie jak uda mi się załozyć w przyszlym tygodniu.
Już się zdecydowałem tylko teraz znaleźć czas na montaż
[ Dodano: 25-03-2011, 08:27 ]
lexus napisał/a: | Ledów nigdy za mało i tak będą wam świecić długimi żebyście włączyli światła mijania |
Już coraz rzadziej się to zdarza. Coraz więcej led'ów ludzie mają.
Jestem przeciwnikiem jazdy na światłach w dzień ale że trzeba to zapodam led'y
Sam jestem ciekaw jak to bedzie wyglądało.
|
|
|