Carisma - Techniczne - płyn hamulcowy
Anonymous - 04-11-2006, 13:43 Temat postu: płyn hamulcowy Dostałem dzisiaj paczkę od Japaneze z tarczami i klockami hamulcowymi, zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić płynu hamulcowego
Jaki powinienem wlać
ile
i co ile km. powinna się go wymieniać ? (u mnie ostatnia wymiana była 40 ooo km temu)
Anonymous - 04-11-2006, 14:03
plyn co dwa lata o ile jest potrzeba tzn. kazdy zaklad ma miernik ktory powie ile wody jest w plynie i czy nalezy wymienic.
zreszta koszt plynu jest niewelki
jaki plyn, masz na korku
.
Anonymous - 04-11-2006, 14:18
arturro napisał/a: | jaki plyn, masz na korku |
o ile mnie pamięć nie myli nic tam nie pisze - chyba
od ostatniej wymiany mineło napewno 2 lata
Anonymous - 04-11-2006, 14:34
to ja Ci przypomne choc dawno nie zaglądałem tam
Only DOT-4
pozdro
Anonymous - 04-11-2006, 17:56
Czyli:
- DOT 4
- co 2 lata
- ile
Matejko - 05-11-2006, 01:44
ile kosztuje, a to juz mozna poszukac, lacznie z moim dokladnym opisem co i jak zrobic - jest bodajze w dziale galant
jestem dobry kolega
Anonymous - 05-11-2006, 10:07
Dzięki Dobry Kolego , dość to pracochłonne.
Pytając się ile? mieałem na myśli ilość
Matejko - 05-11-2006, 10:19
no to tam takze masz napisane, butelka styknie, chyba ze jeszcze w sprzegle zmienisz, to wtedy dwie, mozesz tez kupic DOT 5.1 ma wyzsza temperature wrzenia niz dot 4
Anonymous - 05-11-2006, 13:59
Wielkie dzięki, w tym tygodniu się za to wezmę.
Krzyzak - 06-11-2006, 11:36
Lałem DOT 5.1 Orlenu - 15 zł kosztuje 0.5 litra, na hamulce + sprzęgło wystarcza 1 litr.
michal_g84 - 06-11-2006, 19:23
Ja w swoim wlewałem Castrola DOT4, wylałem stary zalałem nowy, miałem kupiony 1 litr i wyszło mi że zostało jeszcze jakies 2/3 opakowania.
turek61 - 27-06-2007, 18:33
Podłączę sie do tego tematu bo czeka mnie wymiana płynów: hamulcowego i sprzęgła.
Otóż mechanik mój kolega (długoletni staż w dziedzinie mechaniki) twierdzi, że nie koniecznie trzeba odpalać silnika przy wymianie płynu hamulcowego z ABS-em.
Jest to sprzeczne z tym co pisze Mateusz w tym poście:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=5477
Nie wiem czy ma to związek z tym, że nie opróżnia on całkowicie układu tylko odciąga strzykawką ze zbiornika stary, dolewa świeżego i pompujemy aż ten stary spłynie odpowietrznikiem i pokaże sie czysty ten nowo zalany.
Czy powinienem zmienić mechanika
maxwell61 - 27-06-2007, 22:49
2 tygodnie temu wymienialem...pompowaniem na zgaszonym...jest ok..czuje lepsza siłe hamowania... może do końca nie wypompowało ale chyba to trzaba pod duzym ciśnieniem wypompować...kiedy sam wymienialem tarcze i klocki to pompowalem najpierw na zgaszonym pozniej na zapalonym..zadne powietrze juz nie wyszlo...pozdrawiam...dla sceptyków nadal jeżdze i żyje
Matejko - 27-06-2007, 23:22
turek61 napisał/a: | dolewa świeżego i pompujemy aż ten stary spłynie odpowietrznikiem i pokaże sie czysty ten nowo zalany. |
dlatego na odpalonym bo na zgaszonym omijasz pompe abs,
mam do wymiany plyn w htb - a mam ukrecony jeden odpowietrznik, jakie sa szanse ze odpowietrze uklad 3 kolami, a hamowac beda 4 ??(ukrecony mam lewy przod - najblizej pompy)
czy jest jakis sposob na odkrecenie ukreconego odpowietrznika ??
maxwell61 - 27-06-2007, 23:55
Matejko napisał/a: | ukrecony mam lewy przod - najblizej pompy | chyba prawy...szczerze wspolczuje odkrecania...ja wymontowalemm caly zacisk i jakoś wzruszylem zawór...jak niczym nie idzie to można czym malym rozwiercic z tym że powstanie problem z usuwaniem opiłków z ukladu... ale jest mozliwe ich cale usuniecie... a moze da sie cos w stylu imbusa wsdzić i poruszyć..pozdrawiam
|
|
|