Nasze nieMiśki ;-) - Toyota Corolla T-sport
Energo - 20-03-2011, 22:39 Temat postu: Toyota Corolla T-sport Rocznik 2003 kupiłem jako pełną serię (bez modyfikacji). Zakochałem sie w nim jeszcze zanim kupiłem, poszukiwania egzemplarza który spełniał moje oczekiwania trwały ponad rok.
Modyfikacje:
Dolot K&N Typhoon Intake 69-8751TP
Uszczelka termoizolacyjna kolektora Hondata
Sprężyny zawieszenia TTE
Rozpórka przód TTE
Drążek stabilizatora tył
Opony letnie Yokohama C drive AC01
Oraz inne drobne, jak np mały akumulator 20 Ah itp, o których nie warto wspominać
Oleje:
Olej silnikowy Motul 300V 5W40
Olej skrzynia biegów Motul Gear300
Kilka fotek:
Wykres moc/moment, hamownia V-tech
Podsumowanie:
Samochód bezawaryjny, odporny na korozję, dobrze wyposażony, szybki, wygodny, po kilku modyfikacjach zawieszenia dobrze się trzyma w zakrętach (fabryczne sprężyny dawały komfort, ale było to kosztem radości ze sportowej jazdy).
Spalanie miasto (kraków) 11 - 12 L w zależności od natężenia korków oraz od ciężaru nogi kierowcy.
Dynamiczna jazda w trasie - ok 8,5 litra, oszczędna jazda w trasie - nawet 6,5 L.
Auostrada ze stała prędkością 160 km/h - 9,5 do 10 L
Silnik Yamaha wyprodukowany na zamówienie Toyoty (2zz-ge), kilka razy został wybrany silnikiem roku na świecie, w kategorii do 1,8 L
Oprócz Corolli TS, był również wsadzany do Lotusa Elise 111R oraz Celiki TS (w USA Celica GTS)
mkm - 20-03-2011, 22:44
Niepozorna bestia
robertdg - 20-03-2011, 22:44
Energo, TS w Corolli, to tak samo jak w Yarisie - produkcja JP
Energo - 20-03-2011, 22:46
robertdg napisał/a: | Energo, TS w Corolli, to tak samo jak w Yarisie - produkcja JP |
Nie, Corolle TS były produkowane tylko w Anglii. Jedynie silniki w całości przyjeżdżały z Japonii.
Saqu - 20-03-2011, 22:57
tam na wykresie doobrze widze? 192KM i 186NM??
radości z użytkowania
robertdg - 20-03-2011, 23:00
Energo, tak czy inaczej, życzę dalszego zadowolenia z nabytku
Energo - 20-03-2011, 23:04
Dzięki
Muciek - 20-03-2011, 23:17
Fajna bardzo maszyna, niby taka niepozorna, a jednak i całkiem całkiem
Gratuluję i powodzenia życzę.
marexi - 21-03-2011, 10:07
Ładna jest:) zycze wiele frajdy i radochy z jazdy:)
mystek - 21-03-2011, 10:55
kurde, kupiłeś samochód moich realnych marzeń!! w taką Corollę będę celował za kilka lat! Niesamowicie mi się podoba, jest mega niepozorna i jest konkurencją dla Type-Ra Piękne są te Corolle, ale tylko Tsporty
Anonymous - 21-03-2011, 14:45
a moim skromnym zdaniem -jesli mozna sie wtacic- fajnie sie pwenie jezdzi ale... babskie
Energo - 21-03-2011, 15:34
DEDOOR napisał/a: | babskie |
Tym bardziej niejednemu chłopu rzednie mina gdy przyjdzie co do czego. Corolla waży 1200 kg, nawet jeśli ktoś ma 250 kucy ale masę ponad 1,5 tony, to najczęściej zostaje w tyle
PS
To nie jest hardcorowy sportowy samochód. Równie dobrze można nim jechać do pracy, na zakupy, albo poszaleć na torze. I wszędzie sprawdzi się dobrze, choć z drugiej strony nigdzie nie będzie najlepszy (na zakupy lepsze kombi, a na tor lepszy bedzie Subar, EVO albo choćby CTR)
pyjte - 21-03-2011, 17:44
Energo, trzeba było brać corolle cts . Jechałem Ts'em, wóz fajny, ale kurde ma kiszkowaty czas do 100
sebekColt97 - 21-03-2011, 18:09
Gratuluje zakupu, kolejna toyka na forum
Silnik oczywiście sprawdzony w modelach Celica(7generacja 2000-2005), w których dość dobrze sprawuje, choć przez wielu krytykowany, że ma mało mocy z dołu, a kręci na bardzo wysokich obrotach. Ale można do tego przekonać i przyzwyczaić, a zaletą silników jest bezobsługowy łańcuch i pozostaje życzyć koledze bezawaryjnej jazdy, fajne auto, silnik w sumie też, no i jakość toyoty powszechnia znana jeszcze w tamtych modelach, bo dziś to jest jedna wielka lipa.
Energo - 21-03-2011, 20:15
pyjte napisał/a: | Energo, trzeba było brać corolle cts . Jechałem Ts'em, wóz fajny, ale kurde ma kiszkowaty czas do 100 |
CTS to skrót od Corolla T-sport to jest jedno i to samo auto. Czas do setki w okolicach 6.5 - 7,2 sek (zależy od kierowcy) , jak dla mnie jest ok.
sebekColt97 napisał/a: | przez wielu krytykowany, że ma mało mocy z dołu, a kręci na bardzo wysokich obrotach. |
To prawda, taka jego specyfika że na dole jeździ jak cywilne auto, nic nadzwczajnego się nie dzieje. Od 4 tyś rpm zaczyna fajnie ciągnąć, od 6200 do 8200 robi się samolot
|
|
|