To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Silnik - dziwny dzwiek

grzesiek75 - 21-03-2011, 20:09
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Silnik - dziwny dzwiek
Witajcie,

Mam Carisme 1.9 DID 2003 rok z przebiegiem 177 000 - glownie jezdzona na autostradzie (sam zrobilem 64 000 w ciagu ostatnich 2ch lat)

Pojezdzilem troche ostrzej w miesicie (na ile 1.9 moze jezdzic ostrzej) na ostatnim weekendzie i wydaje mi sie ,ze dziwne dzwieki zauwazylem na nastempny dzien (aczkolwiek pewny nie jestem)

Do rzeczy, na tyle na ile moge opisac objawy:

Odpalam silnik, (zimny czy cieply) i slysze nieregularne chrupotanie/szuranie krotkie i dlugie w odstempach 5 do 45 sekund w okolicach lewej i tylnej czesci od silnika (czyli tam gdzie pasek rozrzadu) (stojac przedem do maski)

WAZNE! - jak przygazuje, i obroty juz spadaja to slychac (na tyle na ile moglem sie wychilic i nadal wciskac gaz) swist bardzo podobny do bardzo szybko zchodzacego powietrza dlugosci 3-4 sekund - od glosnego do cichego (ale zdecydowanie nie tak szybki jak sie pompuje opony). Moglby byc to tez dzwiek slizgania sie czegos.

Zande kontrolki sie nie pala, slinik pracuje normalnie i bez strat mocy.
(sprawdzilem czy cos sie zminia jak wciskam sprzegla i nie ma to zadnego znaczenia)

Olej wymieniany regularnie, poziom stabilny, nie pali oleju
Pasek powininem wymienic w ciagu kolejnych 5000, ostantio jak mial przeglad, gosc powiedzial ze jest nadal ok.

Jakies sugestie ?
Mozna z tym jezdzic ?
Ile moze kosztowac naprawa ?

dziekuje za szybka odpowiedz
Grzesiek

robertdg - 21-03-2011, 20:26

Może rozsypuje się rolka prowadząco napinająca, albo pompa wodna wysiada - ciężko zgadnąc na wyczucie
grzesiek75 - 21-03-2011, 20:40

Dzieki Robert,

czy moglbym cos sprawdzic, opisac, zeby dac wiecej uzytecznych infromacji aby mozna bylo zawezyc opcje ?

Czy jest to niebezpieczne dla silnika czy moge jeszcze jezdzic po miescie tak do 10 km na dzien ?

robertdg - 21-03-2011, 20:53

Trzeba mechanicznie sprawdzić rozrząd, bo jeżeli rolka się zatrze i stanie to będzie nieciekawie.
grzesiek75 - 21-03-2011, 21:07

droga zabawa ?
tu gdzie mieszkam - atuo jest warte z 4000

Andrew - 21-03-2011, 21:14

U nas rozrząd do tego silnika z pompą wody na markowych częściach to koszt ok. 500 zł.
Na Twoim miejscu zajrzałbym do rozrządu, do objawy wskazują na to, że coś się w nim kończy tak jak wcześniej napisał Robert.

Saqu - 21-03-2011, 21:17

tym bardziej, że...
grzesiek75 napisał/a:
Pasek powininem wymienic w ciagu kolejnych 5000

zbliża się termin wymiany, trzeba pomyśleć czy nie warto przyśpieszyć ten termin i mieć spokój w tej kwestii

grzesiek75 - 21-03-2011, 21:20

dzieki,
ale jak dobrze rozumiem, to nie bedzie tylko wymiana samego paska przzy tych objawach tak ?

robertdg - 21-03-2011, 21:25

Pasek, rolka prowadząco-napinająca, pompa wody, pasek osprzętu, płyn chłodniczy.
Ewentualnie: rolka lub napinacz paska osprzętu, zimering wału/wałka, sprawdzenie koła pasowego wału korbowego.

grzesiek75 - 21-03-2011, 21:39

auc, brzmi drogo :(

[ Dodano: 13-04-2011, 11:22 ]
update :)

pompa wody robila dziwny dzwiek,
niestety jest jakis maly wyciek z jednego trybu kolo alternatora (nie pamietam czy to pompa paliwa) wiec wyminilem p wody - paski i tensionery i idze na sprzedaz bo naprawa tej uszczelki przy pompie paliwa (cokolwiek to bylo) moze kosztowac kolejne £500

Dobre autko bylo, zrobilem nim sporo kilometrow, raz komputer zfiksowal jak mieszalem shell diesel z shell power diesel, klocki hamolcowe wymienilem, kleszcze od hamolcow, wsumie tyle przez 2 lata z czego wiekszosc zaczela sie sypac w ostatnim roku - no ponad 60000 zrobilem wiec nie najgorzej.

Nastempna chyba jakas mnijesza Toyota, bo colt mi sie az tak bardzo nie podoba z wygladu :)
Pozdrawiam i mielgo.
Grzesiek

Maaciek - 18-08-2011, 00:13

Witam, troche odgrzewam temat. Od kilku dni cos mi tykalo przy pasku klinowym, ale tylko na wolnych obrotach co jakis czas, zawsze jak podjezdzalem do mechanika to akurat nic sie nie dzialo, dzisiaj juz zaczelo stukac caly czas ciezko opisac ten dzwiek, definitywnie przy pasku kliowym, albo przy rozrzadzie bo wsumie blisko. Nie udalo mi sie pojechac juz do mechanika bo pozno juz ale sprobuje jutro podjechac bo brzmi niepokojaco. Dodam ze ostatnio wymienialem pasek rozrzadu, pompe, rolki itd. jakies 6-7tys km temu.
Silnik 1.9DiD.

robertdg - 18-08-2011, 08:40

Sprzęgło alternatora najprawdopodobniej
Maaciek - 18-08-2011, 20:23

Mechanik zdiagnozowal mi to jako kolo zamachowe od walu, jutro ma sie dowiedzieć ile to bedzie kosztowac, ale chyba droga sprawa. Jezeli to jest faktycznie to, to czy nie powinno chrobotac cały czas a nie tylko na niskich obrotach? Jak delikatnie dodaje gazu to przestaje. Miał ktoś może problem z tym?
robertdg - 18-08-2011, 20:55

Najzwyczajniej w świecie się rozwulkanizowało - zdarza się, jeżeli dobrze mechanik zdiagnozował, koszt to około :twisted: 700zł nowy oryginał, radze na tym nie oszczędzać
pawelsonx - 18-08-2011, 21:02

chodzi o koło zamachowe czyli dwumas a nie pasowe
Za dwumas to około 2000zł plus robocizna



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group