[XX-92]Galant E3xA i starsze - Jaki olej?do galanta
Anonymous - 04-11-2006, 17:35 Temat postu: Jaki olej?do galanta Jaki powinien być olej w galancie
2.0 16V GTi 4x4 4WS rok 90 chodzi mi o oznczenie na opakowaniu
Bazz - 07-11-2006, 22:59
Witam. Oznaczenie na opakowaniu nie ma znaczenia, wazne jest co w tym silniku było (co poprzedni właściciel zalał) syntetyk, połsyntetyk czy mineralny do tego dochodzi jeszcze klasa smarowania no i oczywiście przebieg samego silnika...jaki olej zaleca producent samochodu to juz inna sprawa. Jezeli bedziesz wiedział co w nim wcześniej było postaram się pomóc bo jak na razie to niewiele mogę pozdro
Anonymous - 08-11-2006, 00:28
..tak zebym wiedział jaki olej niebyło by pytania:/ niewim jaki jest zupełnie, zakladam ze syntetyk jesli troche myslacy własciciel a jesli zmieszam mineralny z syntetykiem naprzyklad ,albo zalozmy ze syntetyk i wleje o innych oznaczeniach myslalem 0W40 syntetyk wlac przebieg 180.000km
nimam pojecia jaki tam jest olej
Bazz - 08-11-2006, 18:05
na pewno NIE MOŻNA mieszac oleju o róznej klasie lepkości... syntetyku z polsyntetykiem tez nie. najprosciej byłoby wymienic olej na mineralny. Jezeli takowy jest wlany a zmienisz na syntetyk czy polsyntetyk (te oleje mają własciwosci czyszczące) mogą zacząc sie wycieki oleju z silnika. ja sam jezdze na mineralnym tedexie i jak na razie nie narzekam (nie polecam olei z lotosu i orlenu) tyle moge poradzić...
Anonymous - 18-11-2006, 15:38
...a jaki producent zaleca olej?? do tego modelu Mitsubishi Galant 2.0 GTi 16V 4WD(4x4) 4WS hackbeak
Rok 1990
Model E39A
Silnik 4G63
Anonymous - 18-11-2006, 16:48
Bazz napisał/a: | (nie polecam olei z lotosu i orlenu) tyle moge poradzić... |
A jak dla mnie Lotos syntetic dobry jest i basta. 50tyś km przejechał mój silnik z odwrotnie przykręconą stopą korbowodu właśnie na tym oleju (pii...iip w pii...iip mechanik).
Metodę na przejście z mineralnego na syntetyk opisywał kiedyś Grzegorz Grabowski. Zalać syntetyk przejechać 1000km, wymienić znów na syntetyk i jeździc normalnie. Chodzi o zlanie z silnika rozpuszczonych w oleju nagarów. Nie wiem tylko czy znajdzie sie ktoś chętny do przetestowania tej metody.
Może krakowskim targiem zalej go półsyntetykiem, albo odkręć pokrywę zaworów, może miskę olejową też i zobacz jak wygląda silnik w środku. Jesli są warstwy nagaru to nie ryzykuj, a jeśli silnik jeździł na dobrym oleju i dłuższych odcinkach to jest czyściutki i z wdzięcznością połknie syntetyk.
Anonymous - 18-11-2006, 17:11
...a jaka klasa lepkosci??
[ Dodano: 18-11-2006, 18:39 ]
....samochód stoi i niewiem co robic z tym olejem:[[[[[[[[[[[[[[[[[[fuckkk
ktos może pomóc konkretnie jak zrobic żeby było dobrze??????????
|
|
|