Eclipse - Techniczne - Rozrusznik ?
krzypolo - 23-03-2011, 15:31 Temat postu: Rozrusznik ? Otóż mój 1G od grudnia stał w remoncie ( uszczelka pod głowicą ) jak juz w tym tygodniu zacząłem nim jeździc jets niby OK ale jest mały problem .............. otóz jak jest zimny to odpala jednak mjak ujade pare kilometrów ... pochodz z 10 minut i go zgaszę to nie mogę go odpalic .... rozrusznik jakby się wieszał ..... jednak gdy auto chwile odstoi .... jakies 5 minut zńów odpala .......... a jak mi zgasnie na światłach ? Poruta
Czy to rozrusznik walniety ?
kicek86 - 23-03-2011, 15:42
zapoznaj się z tym tematem. Może powtórzyło się coś, co koledzy opisują
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=57227
bo brzmi to jak czujnik położenia wałków
krzypolo - 23-03-2011, 16:23
Nie to co innego to tak jakby nie było prądu ale ładowałem akumulator i to samo ..... więc wydawało mi się ze to rozrusznik się wieszał jakby nie miał siły uciągnąc .... kontrolki przygasają ale nie gasną jak przy rozładowanym akumulatorze ....
... ktoś mi powiedział ze jest za suchy rozrusznik , cokolwiek to znaczy nie kumam
*kub@* - 23-03-2011, 18:37
Jak masz auto z immobilaizerem wciśnij sprzęgło, ale zapewne to wiesz. Może szczotki się zawieszają albo o wieniec masz wyrobiony w rozruszniku...
plecho1 - 23-03-2011, 20:35
Jeśli kontrolki nie przygasają zupełnie tylko delikatnie to albo szczotki się zawieszają, albo nie łączą styki w elektrowłączniku albo nie dochodzi napięcie z akumulatora do rozrusznika albo jest słaba masa pomiędzy silnikiem a karoserią auta.
Jeśli to wina szczotek lub elektrowłącznika to jak nie chce odpalić można puknąć czymś w rozrusznik, jeśli po tym odpali to będzie znaczyło że raczej problem jest w rozruszniku.
zenek_bb - 24-03-2011, 07:48
ja stawiam na przewody masowe lub klemy, sprawdź czy po odpaleniu pierwszym zimnego silnika po chwili się gdzieś kabel/klema nie grzeje (upłynność), gdyby np. kabel masowy miał kiepskie łącze lub był gdzieś przyłamany to podczas ładowania/poboru podczas pracy silnika będzie się nagrzewać, im wyższa temp. przewodu tym większy opór, kiedy próbujesz potem odpalić jest problem... sprawdź wszystkie połączenia masy aku-masa oraz silnik-masa
kamil4711 - 24-03-2011, 09:50
Cytat: | kontrolki przygasają ale nie gasną jak przy rozładowanym akumulatorze |
A więc prawdopodobnie zamiast szczotek w rozruszniku masz już same kabelki robiące zwarcie , rozrusznik do wyjęcia , bodajże dwie śruby , przerwa na kablach odpada , można sprawdzić przy okazji elektrowłącznik przy rozruszniku ale o ile pamiętam jak jest padnięty to nie przygasają kontrolki , po rozebraniu i złożeniu sprawdź czy wszystko działa bez przykręcania rozrusznika do silnika , pamiętaj że jest jeden minus i plus i jedne połączenie zapłonowe , tak to się chyba nazywa , zwierasz + z poł. zapł i hula .
shorty1988 - 25-03-2011, 15:56
podpinam się pod temat na forum MEKP zadałem to pytanie, ale nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi więc moze tutaj ktoś mi pomoże:
-zna ktoś może wymiary szczotek do rozrusznika lub numer rozrusznika do Eclipse 2g 97r 4g63 ???
kamil4711 - 25-03-2011, 19:07
Jeżeli to ci pomoże to :
4g63 , turbo i 2.4
420A 2.0
To by było coś takiego , 4g63 , turbo i 2.4 są chyba takie same ale nie jestem na 100% pewny .
Czyli u ciebie by było :
M1T70483 - MD17286 , oczywiście numery rozrusznika
zenek_bb - 28-03-2011, 06:02
shorty1988, jeżeli mogę spytać, po co Ci wymiary szczotek? Przy wymianie/regeneracji dobiorą odpowiedni zestaw naprawczy, jest to integralna część wraz z regulatorem napięcia i mostkiem prostowniczym, samych szczotek nie da się dorobić ani wymienić osobno, nie da się mam na myśli, że są rzeczy których nie powinno się drutować, tylko naprawiać zgodnie z zaleceniem producenta - w komplecie.
plecho1 - 28-03-2011, 06:26
A dlaczego nie próbować naprawić same szczotki, jeśli regulator jest ok i kosztuje czasem kosmiczną kasę. Nie we wszystkim należy tak do końca ufać producentom bo tu każdy chce zarobić jak najwięcej.
Ps. Zresztą koledze chodziło o szczotki do rozrusznika a nie alternatora i tu rzeczywiście nie ma co kombinować bo to same szczotki.
zenek_bb - 28-03-2011, 06:29
Ale gafa o szóstej rano... sry ;p Jeżeli chcecie dorobić szczotki, zróbcie to po demontażu oryginalnych, albo kupcie po prostu nowe po numerze OEM części zamiennej.
shorty1988 - 28-03-2011, 18:37
zenek_bb napisał/a: | Ale gafa o szóstej rano... sry ;p Jeżeli chcecie dorobić szczotki, zróbcie to po demontażu oryginalnych, albo kupcie po prostu nowe po numerze OEM części zamiennej. |
no właśnie-mała gafa
szczotki ze szczotkotrzymaczem już kupiłem-muszę tylko wykręcić rozrusznik i włożyć nowe części-nie widzę potrzeby kupowania nowego skoro jest możliwość regeneracji...
krzypolo - 20-06-2011, 11:52
Rozrusznik wymieniłem przy okazji postoju auta na wymianie sprzęgła i dalej to samo .... czyli akumulator do du..... więc mam prośbę jaki akumulator kupić ? ...... 50AH czy 60AH ?
silnik 1,8 4G37
plecho1 - 20-06-2011, 13:55
Jeśli odpala po dłuższym odpoczynku to akumulator jest ok. Jeśli był by padnięty to była by odwrotna sytuacja, czym dłużej by stał to byłby bardziej rozładowany. A rozrusznik wymieniłeś na nowy czy stary reperowałeś?
|
|
|