To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] Wymiana pompki paliwa przy baku

pioczu - 23-03-2011, 23:02
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Wymiana pompki paliwa przy baku
Witam jestem zmuszony do wymiany pompki paliwa tej przy baku, czy ktoś może napisać gdzie mniej więcej się znajduje i jak ją wymienić. Czy sam sobie poradzę czy musi się tym zająć mechanik. Chętnie jakieś foto, albo opis wymiany. Z góry dzięki :)
robertdg - 23-03-2011, 23:06

Podnosisz tylną kanape, ściągasz dekiel co zakrywa luke zbiornika, odpinasz przewody elektryczne, odpinasz przewody paliwowe, odsuwasz na bok, specjalnym kluczem odkrecasz ogromna nakretke, zdejmujesz ja, wyciągasz zespól pływaka i pompki paliwa, demonrujesz ten zespól na 2 części, rozpinasz przewód głowny pompki i przewody elektryczne, wysuwasz starą pompke, wkładasz nową, montujesz w odwrotnej kolejnosci.

Gdzieś tutaj na forum była instrukcja nbawet chyba ze zdjęciami.

Maretzky85 - 23-03-2011, 23:34

robertdg napisał/a:
specjalnym kluczem

Oj tam oj tam, ja nigdy takiego nie miałem :P

robertdg napisał/a:
odpinasz przewody paliwowe

Uwaga na ciśnienie - sporo tego paliwa jednak wytryska z tych przewodów...

robertdg - 24-03-2011, 11:04

Maretzky85, nie wszystko musi być takie proste jakim się wydaje :P
Brion - 24-03-2011, 18:05

Małe pytanie przy okazji czy u was przy odpalonym silniku pompkę cały czas słychać tzn głośno "bzyczy"?? Carisma 1,8GDI '97r
pioczu - 24-03-2011, 22:25

I wszystko poszło idealnie odkręcone już prawie kupione ale coś mnie tknęło i podłączyłem ją pod zewnętrzne źródło prądu i działała, więc postanowiłem sprawdzić czy prąd jest podawany do pompki i niestety okazało się że niestety brak prądu. Zacząłem szukać ale niestety nie mogę nigdzie znaleźć bezpiecznika albo przekaźnika odpowiedzialnego za dostarczanie prądu do pompy paliwa. Więc jakby ktoś był jakoś w miarę dokładnie opisać. Please
pawelek_krak - 24-03-2011, 22:43

O ile dobrze pamietam to przekaźnik pompy paliwa jest pod konsola środkową z prawej lub lewej strony.
plecho1 - 24-03-2011, 22:52

pawelek_krak dobrze pisze, przekaźnik pompy paliwa jest pod konsolą środkową po prawej stronie przy nogach pasażera.

Chodzi o B-97


pioczu - 24-03-2011, 23:14

Jutro to sobie sprawdzę. A pewnie ja będę miał po przeciwnej stronie gdyż mam "anglika" Dzięki plecho1 :lol:
plecho1 - 24-03-2011, 23:21

Spoko.
Do przekaźnika dochodzą chyba dwa plusowe grube czarne przewody z białym paskiem na których napięcie pojawia się po włączeniu na zapłon. Sterowanie przekaźnika odbywa się za pomocą masy podawanej najprawdopodobniej przez ecu. Ale z tym czy ecu steruje tym bezpośrednio to pewności nie mam.

pioczu - 25-03-2011, 16:07

Witam, właśnie skończyłem z sprawdzaniem przekaźników które dzięki wam odnalazłem i niestety nadal cari nie odpala podmieniłem przekaźniki nawet podczas odpalania zwarłem na chwile ten od pompki i nic, ale dziwna rzecz jak odpalam to nie słyszę pompki ale jak zwarłem przekaźnik to ją usłyszałem czy tak ma być. A może ktoś miał podobny przypadek że mu cari nie chciała odpalić. :( please help me
plecho1 - 25-03-2011, 18:29

A sprawdziłeś czy do przekaźnika dochodzą dwa plusy po przekręceniu na zapłon i czy przy kręceniu rozrusznikiem dochodzi masa do przekaźnika i czy czwarty kabel ma przejście do pompy paliwa?
Niedawno brata Cari 2 tylko 1.6 miała podobny problem, u niego nie było właśnie tej masy załączającej przekaźnik ale po sprawdzeniu i złożeniu wszystkiego pompka zaczęła działać a że nie mieliśmy za bardzo czasu to nie szukaliśmy przyczyn.

pioczu - 25-03-2011, 18:33

A jak mam to wszystko sprawdzić?
plecho1 - 25-03-2011, 18:53

Dwa w sumie już sprawdziłeś :) a może i 3. Jak zwarłeś styki w przekaźniku to pompka zadziałała więc do styku przekaźnika napięcie dochodzi jak również z przekaźnika dochodzi do pompki. Możliwe że na cewkę przekaźnika napięcie też dochodzi bo kolor kabla jest taki jak kabla dochodzącego do styku przekaźnika. Żeby sprawdzić czy napięcie jest na nim na pewno wystarczy jakaś żarówka samochodowa, jeden kabel od żarówki podłączamy do masy a drugi do tego kabla przy przekaźniku i włączamy na zapłon. Jeśli żarówka się zapali to jest ok. Żeby sprawdzić czwarty ostatni czyli masę cewki przekaźnika to najlepiej poszukać w schematach instalacji i sprawdzić po kolei cały przewód ale ja na razie nie mam na ten temat wiedzy tylko nie poparte niczym domysły.
Ale w sumie jak zwarłeś styki przekaźnika ręcznie to auto powinno odpalić, U brata właśnie tak odpaliliśmy i dalej pompa działała już właściwie.

pioczu - 25-03-2011, 20:35

Wszystko po sprawdzane według mnie prąd dochodzi wszędzie przynajmniej tak jak pisałeś. Jutro jestem umówiony u elektryka zobaczymy co on powie. Wszystko oczywiście opisze co robił dla potomnych. :lol:

[ Dodano: 26-03-2011, 17:48 ]
I już wszystko jasne został stwierdzony błąd przepustnicy, w poniedziałek biorę się za czyszczenie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group