To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - amortyzatory

killerbb - 25-03-2011, 21:46
Temat postu: amortyzatory
witam moje amory sie wyrobily w jednym miejscu bo wymiana poduszek nic nie dala i pukaja ale sprawnos maja duza bo na stacji pokazalo 80procent amam pytanko jak bym zmienil sprezyny na nisze to by pracowal w innym miejscu to dalo by cos pozdrawiam
fuegos - 25-03-2011, 23:05

Zaloz amortyzatory KYB i problem zniknie. Fabryczna zawiecha jest dosc twarda. Zalozenie nizszych i sztywniejszych sprezyn spowoduje dramatyczne obnizenie komfortu jazdy. Poza tym, jedynie wymiana uszkodzonej czesci zagwarantuje Ci 100% usuniecie usterki. Nie stosuj polsrodkow bo to nigdy nie dziala na dluzsza mete.
Saqu - 26-03-2011, 20:17

fuegos napisał/a:
spowoduje dramatyczne obnizenie komfortu jazdy.

jednym spadnie komfort innym wzrośnie, bo będzie się bardziej podobało, auto będzie lepiej szło po zakrętach itp itd.
jest wiele za jak i przeciw,

killerbb napisał/a:
zmienil sprezyny na nisze to by pracowal w innym miejscu to dalo by cos


Ludzie zmieniają i działa to.. ;)

kamilas1990 - 02-04-2011, 11:28
Temat postu: Zawieszenie komplet do Cari
Witam jako nowy użytkownik z góry przepraszam jeśli nie trafiłem w temat...
sprawa wygląda tak chciałbym zrobić remont zawieszenie a mianowicie chodzi mi o wymianę amorków i sprężyn ewentualnie wszystkie pozostałe podzespoły. Wymiana miał by być na zawieszenie sztywniejsze niż orginalne i na pewno niższe.. Prosił bym o jakieś propozycje co do firm produkujących zawieszenie i konkretnych części... NO i przybliżony koszt... Próbowałem znaleść coś na allegro ale powiem szczerze że słabo mi to wyszło :)
Z góry wielkie dzięki :)

Monday - 07-04-2011, 14:25

A czemu chcesz mieć niższe i sztywniejsze zawieszenie? :) Co do firm to jak koledzy wcześniej pisali Kayaba jest najlepszym rozwiązaniem dla Cari, w każdym porządnym sklepie motoryzacyjnym je dostaniesz, dla przykładu amortyzatory kayaba , sprężyna zawieszenia kayaba.

Jeśli chcesz wymieniać całkowicie układ zawieszenia, to musiałbyś też pamiętać o wahaczach, tulejach, sworzniach, końcówkach drążka, stabilizatorach i innych.

Natomiast w Twoim przypadku piszesz tak jakbyś chciał mieć sportowe zawieszenie, to wtedy najlepiej jakieś KONI, musisz raczej pisać na forach tuningowych żeby coś Ci poradzili

chicken20091986 - 16-04-2011, 16:35

z amortyzatorem mam podobny problem tez sa wybite trzymaja dobrze ale stukaja nic ci nie da ze obniżysz je trochę bo one stukają na calej dlugosci jak przeszkadza stuk,puk to juz tylko wymiana ci pozostala
SHARK1979 - 16-04-2011, 19:53

fuegos napisał/a:
Zalozenie nizszych i sztywniejszych sprezyn spowoduje dramatyczne obnizenie komfortu jazdy.

Tak jest jak ktoś się nie zna i pisze :lol:
Weź się przejedź takim czymś na samych sprężynach to sobie zobaczysz, zmienia się środek ciężkości auto nie nurkuje i lepiej zbiera zakręty.
Za sprężyny np firmy Jamex z Holandii dajesz kole 360zł i bez porównania do standardu :twisted:
Monday napisał/a:
Natomiast w Twoim przypadku piszesz tak jakbyś chciał mieć sportowe zawieszenie, to wtedy najlepiej jakieś KONI,

Takie coś deczko kosztuje jest tego bardzo mało do Cari, w tamtym roku zawieszka dedykowana do Cari używka 1700zł

[ Dodano: 16-04-2011, 19:57 ]
Monday napisał/a:
Kayaba jest najlepszym rozwiązaniem dla Cari,

Jak do większości Mitsu oraz innych, jedna z lepszych firm

[ Dodano: 16-04-2011, 20:08 ]
Tu macie coś na szybko do Cari
http://www.tuning1.com/ka...sma,zawieszenie

Adamo02 - 10-07-2011, 17:53

Podepnę się pod temat...

Ile wynosi serynie wysokość zawieszenia? bo mam do wymiany amorki z tyłu, ale sprężyny Eibach i nie wiem czy muszę kupować amortyzatory sportowe, czy mogę zwykłe KYB dedykowane do Carismy! bo z tego co się orientowałem to do sprężyn obniżających o 45mm nie trzeba sportowych amortyzatorów.

Pozdrawiam

SHARK1979 - 11-07-2011, 19:25

Adamo02 napisał/a:
bo z tego co się orientowałem to do sprężyn obniżających o 45mm nie trzeba sportowych amortyzatorów.

Najczęściej obniżają o 40mm :wink: i dają radę tu normalne amory do tej wartości

Adamo02 - 11-07-2011, 21:03

Dziękuje za odpowiedź :)
wichura1 - 13-07-2011, 13:26

SHARK1979 napisał/a:
fuegos napisał/a:
Zalozenie nizszych i sztywniejszych sprezyn spowoduje dramatyczne obnizenie komfortu jazdy.

Tak jest jak ktoś się nie zna i pisze :lol:
Weź się przejedź takim czymś na samych sprężynach to sobie zobaczysz, zmienia się środek ciężkości auto nie nurkuje i lepiej zbiera zakręty.
Za sprężyny np firmy Jamex z Holandii dajesz kole 360zł i bez porównania do standardu :twisted:
Monday napisał/a:
Natomiast w Twoim przypadku piszesz tak jakbyś chciał mieć sportowe zawieszenie, to wtedy najlepiej jakieś KONI,




Pisał o komforcie jazdy, nie o precyzji prowadzenia i szybkiego pokonywania zakrętów. Mogę potwierdzić, że po wywaleniu tuningowych sprężyn i założeniu opon o wyższym profilu komfort jazdy w mojej Carismie drastycznie wzrósł. Przejeżdżanie po nierównościach, przejazdach kolejowych, dziurach jest o wiele bardziej komfortowe.

Ale żeby nie było, że są same plusy, samochód buja się w zakrętach i nie jest w stanie przejechać ich tak szybko jak poprzednio, bo go wynosi. (zamontowałem fabryczne sprężyny a opony 195/60/15 zamiast 205/50/15). Zawieszenie podniosło się o 4,5cm.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group