To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - [1.6] Głośność silnika benzynowego?

mat777 - 27-03-2011, 21:41
Temat postu: [1.6] Głośność silnika benzynowego?
Interesuje mnie hałas w środku generowany przez silnik benzynowy. W wielu testach piszą, że jest głośno. Ale co to oznacza?

Czy użytkownicy wersji benzynowej 1.6 mogą wypowiedzieć się w tym temacie i ewentualnie przyrównać do innych samochodów. Opisać swoje subiektywne wrażenia. Szczególnie przy prędkościach około 110-130km/h.

Ile obrotów ma silnik przy takiej prędkości? Czy wersja z silnikiem Diesla jest cichsza?

Czy naprawdę jest w środku [1.6] głośno?

jan1994 - 27-03-2011, 22:07

Ja uważam, że nie jest głośno, ale to moje subiektywne odczucie. Myślę, że stwierdzenie że "jest głośno" należy odnieść do porównania z innym autem. Najlepiej jak wybierzesz się do dealera przejedziesz się i sam subiektywnie ocenisz.
Trik - 28-03-2011, 00:13

Z racji tego że silnik 4A91 (1,5) i 4A92 (1,6) to ten sam sianc. podpowiem, że głośno robi się w przedziale 3200 do ok. 4000 obr/min, prędkość wówczas oscyluje w tych magiczych granicach 110-130. Powdem tego jest "przejście" faz rozrządu, z tej ekonomicznej do tej dynamicznej. Powyżej 130 hałas silnika słabnie ale daje o sobie znać opór powietrza. Z tym że dla mnie ASX z 1,6 to szafa gdańska i jak ktoś gdzieś napisał do ekonomicznej jazdy po mieście ibardzo ekonomicznej na trasie w zupełności wystarczy. Np przy 90km/h "prawie" tego silnika nie słychać, a spalanie oscyluje na poziomie 5,5-7,5l/100km, w zaleznosci od rozmiaru buta. :wink:
rabacik - 28-03-2011, 11:05

Jeździłem wcześniej 407 dislem, teraz ASX 1.6 jeśli chodzi o głośność w ASX nie jest dużo głośniej niż w peugeocie, są inne dźwięki, ale tam był disel, a tu benzynka. Silnik przy prędkościach ok 130 jest słyszalny, ale do zaakceptowania - wg. mnie. Zużycie paliwa w mieście średnio ok 7l , w trasie w zasadzie jeszcze nie wiem.
Najlepjej samemu się przejechać i sprawdzić czy auto odpowiada.

Buli2 - 28-03-2011, 21:51

jak przesiadam się z golfa III 1.9TDI to wydaje mi się że jest cicho, ale jak już trochę pojeżdże ASX-em mam wrażenie że jest "głośnawo". żona przez tydzień jeździła do pracy z koleżanką 10-cio letnim Oplem Omegą i mówi że bez porównania w Omedze jest ciszej.
Moim zdaniem głośne są również seryjne opony (Yokohama).

cefaloid - 01-06-2011, 12:11

Buli2 napisał/a:
jak przesiadam się z golfa III 1.9TDI to wydaje mi się że jest cicho, ale jak już trochę pojeżdże ASX-em mam wrażenie że jest "głośnawo". żona przez tydzień jeździła do pracy z koleżanką 10-cio letnim Oplem Omegą i mówi że bez porównania w Omedze jest ciszej.
Moim zdaniem głośne są również seryjne opony (Yokohama).


Uuuu toś mnie rozczarował ASXem. Przecież Golf 3 to istny czołg jeśli o hałas chodzi. Ja się przesiadłem z trójki do lancera (i to na dodatek z cichszego, benzynowego) i to nie było "wydaje mi się". To była istna ulga dla uszu... ulga i miód. A przecież jest on kiepsko wyciszony w porównaniu do konkurencji.

Jeśli w ASX hałas jest porównywalny z Golfem 3 to ja przestałem nim być w ogóle zaintersowany. Te konstrukcje dzieli przecież 20 lat!
Serio takie jaja są z hałasem w ASX? O ile wiem 1.6 jest tylko w opcji 2WD więc jeśli mialbym kupować czołga za > 70 tys dla lansu posiadania pseudo SUV (bo pod spodem nic nie dający napęd 2WD) to sorry, ale są lepsze auta.

tomekrvf - 25-06-2011, 14:32

cefaloid napisał/a:
Ja się przesiadłem z trójki do lancera (i to na dodatek z cichszego, benzynowego) i to nie było "wydaje mi się". To była istna ulga dla uszu...

Twój Lancer CS jest cichszy od nowego CY i na 100% cichszy od ASX.

jurekschroda - 27-06-2011, 00:36

Lancerek CSO... mniód malina.... na pewno jest cichszy od nowego.

W ASX-ie dieselek jest cichszy od benzynki. Zwłaszcza na trasie. W mieście natomiast ( typowe miasto z korkami ) wybrałbym jednak 1.6. Zależy kto co lubi i jak używa.
Tak czy siak, najlepszy odgłos silnika z dostępnych polskim śmiertelnikom to V6 w Galancie :P i tyle.

MartinMM - 16-03-2012, 22:58

Dzisiaj miałem okazje przejechac sie ASX 1.6. Niestety nie osiagnalem takich predkosci około 120 km/h natomiast podczas dynamicznej jazdy po miescie, stwierdzam ze w srodku jest cichutko.
tomekrvf - 17-03-2012, 20:39

jurekschroda napisał/a:
Tak czy siak, najlepszy odgłos silnika z dostępnych polskim śmiertelnikom to V6 w Galancie i tyle.

:thumbup:

jaca71 - 17-03-2012, 21:11

tomekrvf napisał/a:
jurekschroda napisał/a:
Tak czy siak, najlepszy odgłos silnika z dostępnych polskim śmiertelnikom to V6 w Galancie i tyle.

:thumbup:

Kwestia co się uważa za dostępny i za śmiertelnika.
Jednak nie ma to jak rzędowa szóstka i to najlepiej od BMW :)
I... stare dobre V ósemki ale to se ne wrati

Maciek111 - 19-03-2012, 07:14

Wracając do tematu ,mogę już jednoznacznie się wypowiedzieć na temat głośności pracy silnika. Mam porównanie do podobnego silnika z Toyoty Corolli 1.6 VVti i muszę napisac ,że silnik ASX-a jest cichszy bezwzględnie. Natomiast jeżeli chodzi o sam hałas w środku to duży wpływ mają opony zimowe Fuldy które dostałem w promocji. Różnica w oponach lato-zima jest około 2-3 decybele (mierzone przyrządem do hałasu ).
sh - 19-03-2012, 09:53

Maciek111 napisał/a:
Wracając do tematu ,mogę już jednoznacznie się wypowiedzieć na temat głośności pracy silnika. Mam porównanie do podobnego silnika z Toyoty Corolli 1.6 VVti i muszę napisac ,że silnik ASX-a jest cichszy bezwzględnie. Natomiast jeżeli chodzi o sam hałas w środku to duży wpływ mają opony zimowe Fuldy które dostałem w promocji. Różnica w oponach lato-zima jest około 2-3 decybele (mierzone przyrządem do hałasu ).


Nie wiem jak mozesz mowic ze tem samochod jest cichy, chyba ze masz egzemparz z roku modelowego '12 w ktorym cos zmienili.

Owszem, przy niskich obrotach jest super - czasem jak silnik jest cieply i na luzie ma 0.6k obortow to stojac sam nie wiem czy pracuje czy nie. I przy malych predkosciach tez jest calkiem przyjemny jak na benzyne. Ale powyzej 2k obrotow juz jest nieciekawe a przy 4k wyje nieslychanie.

Choc w sumie komu to przeszkada w miescie, ze wyje jak wciskasz gaz. Problem tak naprawde jest na trasie, bo jadac juz 120km/h i wiecej uwazam ze jest porownywalnie glosny do mojego poprzedniego 1.4 TDI (a ten silnik mial 3 cylindry wiec nawet jak na diesela byl glosny). I cokolwiek by tu nie mowic, meczy to troche, i zdecydowanie moglby byc cichszy.

Moja dziewczyna ma seata 1.4 MPI i jak w niego wsiadlem to zlapalem sie na tym ze gazuje go >5k zeby osiagnac dzwiekowy odpowienik >3k w ASX ...

Wolfix - 20-03-2012, 14:54

Zdjęcia poglądowe wygłuszenia ASX zapożyczone od braci ze wschodu. To może tłumaczyć dlaczego auto jest głośne LINK
lukjaw - 21-03-2012, 13:49

Moje osobiste odczucia są takie, że auto jest bardzo ciche. Nie jeżdzę po autostradach 140 km/h, ale przy jeździe 100-120 km/h jest dużo ciszej aniżeli np. w Lancerze Sportback 1.8 DID MIVEC DIESEL 6 MT (miałem okazję pojeździć) - głównie jeżeli chodzi o pracę silnika. Oczywiste jest, że czuć trochę bardziej opory powietrza, ale silnik pracuje bardzo kulturalnie. Jak wspomniano wcześniej , na postoju i obrotach do 2, 2,5 k jest prawie niesłyszalny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group