To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Stozek

MorenoKuba - 27-03-2011, 23:37
Temat postu: [1G 90-94] Stozek
Witam wszystkich, jestem swiezakiem na forum
jak i swiezakiem z moim miskiem, ktorego na dniach wam przedstawie... ;)

Aaaa wiec do rzeczy... Wczoraj zerknalem do puszki,
gdzie znajduje sie filtr powietrza... Mam kilka pytan...
Chce zalozyc jakis pozadny stozek... Zeby byl dobry efekt,
mam wyrzucic puszke... ? Co do samego flitra, chce
zainwestowac w jakas dobra firme... Nie wiem, co mam
zrobic z przeplywka... Myslalem, ze jest ona bezposrednio
w stozku... Musze kupic identyczny stozek, jak stary filtr,
zeby nie bawic sie w przerabianie, omijanie czy wyrzucanie
przeplywki... ? Czy mozna to jakos obejsc, bez konsekwencji... ?

Z gory dziekuje za pomoc...

zenek_bb - 28-03-2011, 06:26

Wywalenie puszki niesie ze sobą konsekwencje w postaci zasysania ciepłego powietrza z komory silnika (spadek mocy), syfieniem się samego filtra od strony chłodnicy, a często problemem z wolnymi obrotami lub gaśnięciem na nagrzanym silniku (włączony wentylator chłodnicy dmucha gorącym powietrzem prosto w filtr powodując błędne odczyty z przepływki oraz gwałtowny wzrost temp. zasysanego powietrza).

Stożek możesz zamontować po modyfikacji dolotu polegającej na montażu przepływomierza z 2G lub użycia MAP->MAF translatora (wolny dolot). Potem trzeba zbudować oddzieloną grodzią od silnika komorę dla filtra i zadbać o doprowadzenie tam powietrza z zewnątrz. Przy tego typu próbach poprawy fabryki eliminuje się również FIAV żeby nie podgrzewał przepustnicy i kolektora, wywala się odmy i EGR oraz montuje izolującą termicznie uszczelkę pod kolektor ssący, w połączeniu z wolnym dolotem daje do efekty.

Idąc po mniejszej linii oporu/inwestycji kup mokry filtr K&N wraz z zestawem czyszczącym i olejem, wywal EGR i będziesz miał ok :) Filtr tego typu daje wzrost ciśnienia w kolektorze przy wysokich obrotach (sprawdzone MAP sensorem), mówiąc po ludzku, silnik dostanie odrobinę więcej powietrza. Trzeba jednak pamiętać o konserwacji filtra co najlepiej 5tys. km, zwykły filtr się zapcha, a ten wyschnie i przestanie filtrować krzemionkę, co spowoduje szybką degradację cylindrów/pierścieni.

viader - 28-03-2011, 09:00

Trudno będzie wymyślić coś lepszego od ori puszki dlatego obstawiałbym za wsadzeniem wkładki K&N. Też myślałem nad dolotem i ten ori jest całkiem nieźle zaprojektowany, chroni przed ciepłem z silnika a jednocześnie ma doprowadzone zimne powietrze z zewnątrz. Wszelkie modyfikacje domowymi sposobami mogą tylko zaszkodzić. Już samo zdjęcie tłumika szumów spowodowało u mnie pływanie wolnych obrotów a w zimę po załączeniu wentylatora i wdmuchnięciu ciepłego powietrza silnik sobie najnormalniej w świecie zgasł :lol:

Nie chcę myśleć co by było po całkowitym usunięciu puszki, wiem tylko, że napewno nic się nie poprawi, no może poza dźwiękiem, bo ten na stożku potrafi być naprawdę miły :wink:

P.S. Ja mam właśnie wkładkę i myślałem nad usunięciem części puszki od strony nadkola dla poprawy dźwięku ale właśnie z tamtej strony ma nadmuch zimnego powietrza z ori dolotu i trochę bez sensu to psuć...

Kazber - 28-03-2011, 09:25

zenek_bb poruszyłeś temat wywalenia odmy i EGR. Na jakiej zasadzie to działa i jaki daje bezpośredni efekt? No i podstawowe pytanie, jak to zrobić?
Tiamat - 28-03-2011, 09:37

viader napisał/a:
obstawiałbym za wsadzeniem wkładki K&N.


do seryjnego dolotu zdecydowanie najlepsza opcja 8)

zenek_bb napisał/a:
silnik dostanie odrobinę więcej powietrza.


poza tym seryjnie nie ma w zasadzie jak "podrzucić" więcej tlenu z zewnątrz. Przy większych modyfikacjach dolotu tj. wywalenie przepływki, zmiana długości i ewentualnie średnicy rury dolotu można sobie dolot poukładac od nowa, natomiast w serii nie ma zbyt dużego pola manewru. W każdym radzie - co już zostało wyżej napisane - nie gotuj filtra bo będzie :butthead:

zenek_bb - 28-03-2011, 11:13

Tiamat napisał/a:
nie ma w zasadzie jak "podrzucić" więcej tlenu z zewnątrz

jest :) jeżeli przy 6k RPM na ori filtrze Mitsubishi ciśnienie w kolektorze było 92kPa wartość przepływki 1200Hz, na filtrze Filtrona było 90kPa i 1150Hz a na filtrze K&N 95kPa i 1300Hz to jasno pokazuje że silnik dostał więcej powietrza bo podciśnienie kolektora było mniejsze (inaczej ujmując ciśnienie większe), a wartość przepływki jest praktycznie wprost proporcjonalna do ilości zassanego powietrza, dla doczepliwych - ilość tlenu jeszcze zależy od temp. i ciśnienia przy przepływomierzu, na tym baro też było widać minimalną poprawę na K&Nie ale nie aż tak bardzo jak w samym kolektorze. Tak czy inaczej, efekt jest, ale ciężko go "pomacać" gdyż wzrost mocy będzie w górnym zakresie obrotów i będzie on raczej ciężko odczuwalny, ale widoczny na hamowni na pewno jakiś koń albo góra 2 będą ;) Lepszy efekt komplexowej przeróbki jak mówiłem, komora, doprowadzenie, odizolowanie, wywalenie odm i EGR, FIAVa, stożek i mod przepływki można sobie darować chyba że się idzie w grubsze plany typu doprężenie, reg kółka czy coś.

Wiem trochę o tym bo robiłem wiele prób, jeżdżę z laptopem i mam map sensor, wiem jak polepszyć mu dolot, mam projekty których na razie nie zdradzę. W każdym razie, K&N jest bdb filtrem, i nie wychodzi wcale drożej, gdyż zestaw czyszczący z olejkiem wystarczy na kilka czyszczeń, i po jakimś czasie się zwraca "inwestycja" względem wymiennych papierowych filtrów. Trzeba tylko pamiętać żeby nigdy nie był suchy, serwisować go okresowo/przebiegowo.
Kazber napisał/a:
temat wywalenia odmy i EGR

o ile wywalenie EGR nie jest wielką filozofią i jest opisane na forum (sprowadza się do małej modyfikacji podciśnień oraz aluminiowej uszczelce pod nim ale bez dziurek), o tyle wywalenie odm jest już trochę jak by to powiedzieć, niebezpieczne, odma kolektorowa z zaworkiem zwrotnym utrzymuje minimalne podciśnienie w skrzyni korbowej i całym silniku co służy jego szczelności, po jej usunięciu każdy niesprawny w 100% simering zacznie się mocno pocić lub nawet może ciec/puszczać. Uszczelniaczom zaworowym również to nie pomaga. Plusy z wywalenia EGR i odmy to:
- minimalnie mniejsza temp kolektora ssącego (tylko EGR)
- czystsze kanały, przepustnica
- czystsze komory krokowego i FIAV (tylko odmy)
- minimalnie szybsza reakcja na pedał gazu (po pracy na wolnych obrotach lub hamowaniu silnikiem) (tylko EGR)
- równiejsze wolne obroty
- łatwiejsza kalibracja wtryskowej instalacji gazowej (gazownicy źle się do niej zabierają bardzo często)
- minimalnie mniejszy apetyt na olej (odma, tylko w całkowicie sprawnych silnikach)
Ale są i minusy:
- minimalnie większy apetyt na paliwo przy małych obciążeniach (EGR)
- mniejsza szczelność zaworów ssących, gorsze smarowanie ich trzonków (odma)
- podatność na rozszczelnienia (odma)

Odmę wywalić profesjonalnie to odpiąć ori wężyki, zaślepić oba króćce (w kolektorze i w dolocie), zamontować Oil Catch Tank, doprowadzić do niego wężyki z obu króćców pokrywy zaworów, oraz wyprowadzić trzeci z niego pod samochód. Mniej profesjonalnie? Dwa wężyki z pokrywy pod auto... Ale może być syf, wprost proporcjonalny do tego jak bardzo puszczają pierścienie kompresyjne ;p Można również zamontować Oil Catch Tank na odmie między kolektorem, a pokrywką zaworów, uzyskamy wtedy efekty bez całkowitego jej wywalania.
viader napisał/a:
[...]zdjęcie tłumika szumów spowodowało [...] w zimę po załączeniu wentylatora [...] silnik sobie najnormalniej w świecie zgasł :lol:

o tym mówiłem, a niby głupia plastikowa ślepa kiszka ;p jak robie auto i jej nie ma, zatykam ;p wiele ecli tego nie ma, a potem głupie tematy typu "gaśnie mi czasem"...

Tiamat - 28-03-2011, 15:12

zenek_bb napisał/a:
to jasno pokazuje że silnik dostał więcej powietrza


nie zrozumieliśmy się :P nie kwestionuje większej wydajności k&n'a. Może źle to ująłem. Chodziło mi o to, że do tego k&n'a nie bardzo jest jak dorzucić więcej tlenu. Ciasno, gęsto i wszędzie tłumiki szumów. Bez cięcia, rozwiercania, przekładania i wyrzucania dalekosiężnego ze zderzaka lipa :D

zenek_bb - 29-03-2011, 01:09

nie taka lipa, wystarczy zrobić ujęcie powietrza z puszki rezonansowej znajdującej się za nadkolem i wykożystać ori puszkę i ori otwór w karoserii, co do dalekosiężnego nie polecam, dwie zasady:
- możliwie chłodne powietrze
- możliwie czyste powietrze

Nad asfaltem w lecie powietrze ma bardzo dużą temp, i nic nie poprawi jego zassanie tylko pogorszy, z samego nadkola zaś syf który szybko zabije filtr.

MorenoKuba - 29-03-2011, 16:53

Czyli wnioskuje, po waszych wypowiedziach, ze najprosciej bedzie mi kupic wkladke i nie bawic sie w zadne modyfikacje... Bede obstawal za K&N'em... Powiedzcie mi jeszcze, czy bede mogl kupic wkladke, ktora bedzie idelanym zamiennikiem filtra, czy bede musil sie z nia pobawic... :D ?
viader - 29-03-2011, 22:09

Jest dedykowana wkładka do 1G, pasująca idealnie chyba numer E2875, np.
http://allegro.pl/mitsubi...1506076253.html

MorenoKuba - 30-03-2011, 01:00

viader napisał/a:
Jest dedykowana wkładka do 1G, pasująca idealnie chyba numer E2875, np.
http://allegro.pl/mitsubi...1506076253.html



Wielkie dzieki byku... :) ) Zamawiamy... ;)

zenek_bb - 31-03-2011, 21:10

http://www.mtuning.pl/pro...category_id=118

[ Dodano: 31-03-2011, 21:17 ]
i jeszcze to

http://mtuning.pl/o-firmi...bic-dobry-dolot

MorenoKuba - 01-04-2011, 00:25

Stozek zamowiony... ;)

Powiedz mi Zenku, jesli wloze wkladke w puszke, bede mial jakis efekt,
czy musze ja wywalic i odgrodzic stozek od cieplego powietrza, ktore
dadza wentylatory, a tazke zrobic nowy dolot zimnego powietrza... ?

viader - 01-04-2011, 09:49

Nieważne co zrobisz i tak jakiegoś zauważalnego efektu nie poczujesz, aby poczuć zmiany trzeba pozbyć się przepływomierza bo on stanowi najwęższe gardło całego dolotu. Moja rada jest taka, abyś wsadził wkładkę i nic więcej nie kombinował, ewentualnie zastanowiłbym się nad usunięciem tych wszystkich tłumików szumu i komór rezonansowych ale to tylko ze względu na dźwięk. Z drugiej strony może to zaburzyć sposób wypełniania komór spalania, co może ale nie musi pogorszyć osiągi.

P.S. Ta wkładka wymaga, przynajmiej częściowo oryginalnej puszki, inaczej nie dasz rady jej poprawdzie i szczelnie zamontować...

zenek_bb - 03-04-2011, 20:23

pamiętajcie, że przepływomierz powinien być chroniony przed wibracjami, oryginalnie jest przykręcony poprzez gumowe tuleje a dolot jest gumowy, przeróbka puszki i przykręcenie jej do blachy w sposób bezpośredni przeniesie wibracje z karoserii, nie mówiąc co się dzieje kiedy zaoszczędzimy na elastycznych (porządne są drogie) łącznikach montując "chromowany tłuninkowy" dolot, który tylko podgrzewa w sumie powietrze bez żadnych izolacji


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group