[XX-92]Lancer C6x i starsze - Cewka zapłonowa-gdzie szukac?????
Karol-13 - 28-03-2011, 07:59 Temat postu: Cewka zapłonowa-gdzie szukac????? witam tak jak w temacie, gdzie mam szukac cewki zapłonowej?? wrzucam foto, moze ktos podpowie?
 http://img215.imageshack.us/i/p3250115.jpg/
plecho1 - 28-03-2011, 08:28
Jeśli do aparatu wchodzą a raczej wychodzą z niego tylko 4 kable wysokiego napięcia, to cewka jest w aparacie.
Karol-13 - 28-03-2011, 09:09
no to mechanik, u którego byłem najwidoczniej albo chciał mnie przerobić na jakąś kase albo nie ma za bardzo pojęcia dla tego wolałem najpierw zapytać tutaj:) i teraz to juz nie wiem, ponieważ mam taki prpblem ze jak przejade kilka kilometrów i auto sie nagrzeje do swojej normalnej temperatury to samo gaśnie i nie chce przej jakies 15-20 minut zapalić...;/ alo zapala obroty wskocza ta 1500 i od razu gaśnie..;/ nie wiem co to może być:(
plecho1 - 28-03-2011, 13:35
Z tego zdjęcia jednoznacznie to nie wynika, ale jeśli jest jak pisałem to napewno cewka jest w aparacie.
Kiedyś miałem podobne objawy w maździe 626, padł mi moduł zapłonowy więc za taka awarie może wiele rzeczy odpowiadać.
A czy zapala ci się kontrolka silnika bo jeśli tak to może lepiej sprawdzić błędy silnika, będzie wtedy więcej wiadomo.
Karol-13 - 28-03-2011, 13:58
nie kontrolka się nie swieci, tylko przy odpaleniu kilka sekund i gaśnie, silnik pracuje ladnie cicho, równi odpala "na dotyk" ale jak wiekszy kawałek sie przejedzie to dzieje sie tak jak pisalem wcześnie, w takim razie mogę postawić na moduł, a z tego co się orientuję to drogawa sprawa...da sie to jakos naprawić??
plecho1 - 28-03-2011, 14:16
Może być i cewka i moduł, ale bardziej stawiam na moduł, najlepiej podmienić na próbę.
Jeśli chodzi o naprawianie to w niektórych autach da się to zrobić (ford, mazda) ale w twoim nie wiem. Jeśli moduł i cewka są zamontowane w aparacie to wysoka temperatura niezbyt im służy. Czasem z powodu rozszerzalności metalu rozrywają się połączenia w module. Można spróbować go rozebrać i wszystko przelutować ale jeśli to wina modułu.
idas - 28-03-2011, 16:31
plecho1 napisał/a: | Można spróbować go rozebrać i wszystko przelutować ale jeśli to wina modułu. |
Nie polecam jeśli nie masz porządnego osprzętu do lutowania małych układów. Gdzieś miałem zdjęcia jak wygląda moduł po rozebraniu (a raczej rozerwaniu bo jest jakoś zaklejona obudowa) to byś zobaczył że nie ma żartów z tym, jak znajdę to wrzucę:-) Odnośnie cewki to tak jest w aparacie zapłonowym (wyjście wysokiego napięcia to ten mini komin w który wchodzi długi styk kopułki), nowa kosztuje jakieś 100zł. Cewkę można dość łatwo pomierzyć (moduł niby też, ale już znacznie trudniej) więc jak wykluczysz cewkę to bym na Twoim miejscu kupił używany aparat, koszt jakieś 200zł (a tyle biorą za samą regenerację modułu-i nie wiesz na jak długo to wszystko będzie sprawne) jako bonus zostanie Ci zapasowa cewka ze starego (o ile sprawna:-)).
Z objawów ja bym obstawiał jednak moduł zapłonowy, on właśnie sprawia problemy po zagrzaniu silnika.
plecho1 - 28-03-2011, 19:01
Faktycznie jeśli aparat można kupić za 200zł to może i nie warto się w to bawić. Ja do mazdy za aparat dałem 500zł a moduł nie bardzo dało się rozebrać bo był razem z czujnikiem Halla co utrudniało jego rozebranie.
Ale ja i tak bym go rozebrał, chociażby z czystej ciekawości. Jeśli nie poradziłbym stacją lutowniczą to oddał bym go do warsztatu RTV lub komórkowego na przelutowanie.
idas - 28-03-2011, 19:14
plecho1 napisał/a: | a moduł nie bardzo dało się rozebrać bo był razem z czujnikiem Halla co utrudniało jego rozebranie. |
Ten też chyba jest;-) tu masz zdjęcia takiego modułu jak to mniej wiecej (bo dokładnie jaki jest w 1.5 to nie wiem, ale budowa podobna) wygląda:
plecho1 dobrze radzi w sumie nic nie stracisz, spróbować możesz. Wydobądź spróbuj rozebrać (u mnie PT siedzi pod tą klapką z dwoma brzuszkami wysokimi-widać na zdjęciu) i jak stwierdzisz, że przelutowanie Cię przerasta zanieś do serwisu. Zapłacisz grosze, a być może uratujesz moduł. Tylko potem nie wolno tego kleić klejem na gorąco bo temperatura od silnika Ci go rozpuści.
plecho1 - 28-03-2011, 19:51
U mnie cały moduł był sporo mniejszy a czujnik Halla znajduje się bezpośrednio nad układem modułu.
Niektórzy moduł montują na zewnątrz aparatu na radiatorze aby nie rozgrzewał się jak silnik, a nawet montują małe wentylatorki od kompa ale nie wiem czy warto się tak bawić.
Karol-13 - 29-03-2011, 01:07
Dziekuje panowie:) jak zwykle pomoc Mitsumaniaków przerasta wszystko:) w takim razie w wolnym czasie wezme sie za wyjecia aparatu, i chyba wymienie cały, tylko to drogawa sprawa....
Krzyzak - 29-03-2011, 06:51
te aparaty zapłonowe NIE MAJĄ CZUJNIK HALLA!!! - piszę to nie wiem, który już raz
wszystko, co Cię interesuje jest w aparacie zapłonowym - jest tam zarówno cewka + tranzystor mocy, jak i rozdzielacz (palec+kopułka), a także czujnik położenia wału i wałka rozrządu mylnie nazywany czujnikiem halla tudzież hallotronem
aparat masz na zdjęciu po lewej stronie głowicy, pod wężem chłodnicy, wychodzą z niego - przydługie u Ciebie - przewody zapłonowe
na próbę sugeruję Ci podmienić aparat, bo możesz wydać 200 zł - a tyle kosztuje czujnik wału/wałka - i nic nie zyskać
podobnie z modułem cewka+tranzystor
aparatów szukaj od Colta/Lancera 1.5 12V (ważne, że 12V) na złomach/allegro itd.
Karol-13 - 01-04-2011, 00:23
Krzyżak jak zwykle służy nieocenioną pomocą:) a co do przewodów to wiem że przydługie:) szukałem aparatu, ceny wahają się w granicach 300 zł, patrzyłem na szrotach w swojej okolicy ale nic nie znalazłem...dzieki wielkie za pomoc jeszcze raz:) pozdrawiam:)
|
|
|