Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Dziwne zachowanie GDI
Lucenty - 29-03-2011, 18:57 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Dziwne zachowanie GDI Witam mam taki problem
Gdy auto się rozgrzeje to zaczyna wariować obrotomierz, zawiesza sie przy ruszaniu na ok 1,5tys i po chwili wskazuje ok 4 tyś. dzieje się tak tylko na rozgrzanym silniku, dodam też ze w czasie tych anomalii gdy stoję na skrzyżowaniu wskazówka obrotomierza spada do tej cieniutkiej kreski przed zerem a silnik chodzi normalnie.
Czy ktoś mi pomoże
[ Dodano: 29-03-2011, 19:00 ]
Ogolnie to kupiłem tą Cari z tą przypadłością o której sprzedający mnie nie poinformował. I szukając rozwiązania problemu natknąłem się na jego posty
[ Dodano: 29-03-2011, 19:01 ]
http://forum.mitsumaniaki...ozrzedzony+olej
[ Dodano: 29-03-2011, 19:02 ]
dodam że czyściłem krokowy i przepustnice ale nie nauczałem obrotów bo nie wiedziałem
i9i - 30-03-2011, 08:00
Zapewne magicy powiedzieli: remont silnika i poprzedni właściciel podumał chwilę poszperał po necie i ... sprzedał. Na początek poszukaj kogoś z Evoscanem, podepnij, pojeździj, zgraj sobie logi i na spokojnie je przejrzyj i porównaj z tymi na forum to tak na początek. Ja sam ma benzynę w oleju i jeszcze nie doszedłem co i jak.
pawelsonx - 30-03-2011, 09:24
jak sam obrotomierz a nie silnik to czujnik zapłonu chyba md374437 poszukaj na forum jest.
Co do benzyny w oleju leje wtrysk.
Lucenty - 30-03-2011, 16:52
co to jest ten Evoscan
a co do tego lejącego wtrysku jak sprawdzić czy faktycznie któryś leje
zbycho77 - 31-03-2011, 01:13
pawelsonx napisał/a: | jak sam obrotomierz a nie silnik to czujnik zapłonu chyba md374437 poszukaj na forum jest. |
też bym od tego zaczął. Zrób tak: na czujniku położenia wałka rozrządu (chyba, bo nie mam GDI, a w zwykłym 16V tak jest) znajduje się ten czujnik - taki jak na tej stronie:
http://www.myvirtualpaper...01/634.html#634 druga kolumna trzeci od góry).
Steruje on zapłonem, ale i obrotomierzem. Nie pali ci się Check Engine? Jeśli tak to pewnie błąd P0300 ..., podjedź na diagnostykę komputrową, jeśli to wykaże to śmiało wymieniaj ten czujnik, koszt w granicach 150zł, w ASO ponad 400 i będzie dobrze.
Przerabiałem to w 16V, ale wiem, że w GDI zastosowali ten sam czujnik.
|
|
|