To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] synchronizator 4 biegu

matfiej - 06-04-2011, 08:14
Temat postu: [Cari 1.6] synchronizator 4 biegu
Witam, mam nagminny problem ze skrzynią biegów, co jest typowe dla Carismy'98.
Chodzi o to, że w momencie wyrzucania 1 biegu, w skrzyni rozsypuje się synchronizator 4 biegu i blokuje skrzynię na 3 biegu, nie mogę zmienić na żaden inny. Czy to jest problem związany z tulejkami mechanizmu wodzikowego, który jest tu opisywany dość często, czy coś innego? Pozdrawiam.

P.S. W którym miejscu przyznaje się punkty za podpowiedzi?

zbycho77 - 06-04-2011, 22:29

Cześć, raczej to nie jest synchronizator bo musiałbyś wymieniać całą skrzynię albo przynajmniej naprawiać. W Cari 1.6 z francuską skrzynią szybko zużywają się tulejki wybieraka (to co właśnie jest często opisywane na forum). Wystarczy wymienić te tulejki i robi się OK.
Rozumiem, że potem ten trzeci bieg jakoś potrafisz wyłączyć ...

matfiej - 06-04-2011, 22:47

Cze, Skrzynię wymieniłem w sierpniu zeszłego roku, razem ze sprzęgłem. I od tego czasu mam ten problem. Mechanik który mi ją wymieniał poprawiał to 3 razy, wyciągając całą skrzynię. Udaje mi się zrobić 100-300 km i znowu jest to samo. Po kolejnym razie dałem sobie spokój z nim i pojechałem do innego. Ten stwierdził, że źle był zamontowany synchronizator 4 biegu, przez co wypadały jakieś tulejki tego synchronizatora i ją blokowały, niestety znowu po jakimś miesiącu jest ten sam problem. Zawsze jest tak samo, przy wyrzucaniu 1, skrzynia się blokuje na 3, na sztywno, mogę tylko wcisnąć na niby wsteczny, ale i tak jest 3. Samochód jeździ, nic nie stuka w skrzyni, raz zrobiłem 100 km, tylko na 3. Obecnie robi mi znowu to ten drugi mechanik. Zastanawiam się czy ten wybierak/wodzik i tulejki od tego mechanizmu, mogą mieć coś z tym wspólnego? Biegu tego nie da się wyłączyć bez wyjęcia skrzyni, (chyba, że znasz jakiś sposób)?
zbycho77 - 06-04-2011, 22:56

Jeśli tak mówisz, to nie ten mechanizm od wodzika. Tamto to była by prosta i tania sprawa.
Niestety muszę cię zmartwić, że to może być coś ze skrzynią :( . Trudno mi radzić tak zdalnie, ale obawiam się, że może cię czekać finalnie jeszcze jedna wymiana skrzyni. Na naprawach skrzyń się nie znam, ale ogólnie jest taki trend, żeby jednak ich nie naprawiać, często koszty są większe od wymiany na inną (niestety nie zawsze pewną - jak widzisz, sam to teraz przerabiasz).
Może nowy mechanik coś więcej ci powie. Swoją drogą powiedz ile biorą od ciebie za te naprawy synchronizatora?

matfiej - 06-04-2011, 23:06

Za pierwszym razem za używaną skrzynię, nowe sprzęgło i robociznę zapłaciłem 1500, temu drugiemu za wyjęcie i poprawienie i wymianę oleju, 550 (250 policzył sobie za samo wyjęcie.
Na pewno nie będę wymieniał już tej skrzyni. Jeśli temu się znowu "nie uda", to jadę na działkę i z ojcem (nie jest mechanikiem ale zna się na tym) będę robił.

By the way, czy są tu jakieś schematy tej skrzyni? Znalazłem jakieś rysunki ogólne, ale to raczej za mało.

zbycho77 - 06-04-2011, 23:21

Popatrz tutaj: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/mi2.mycat
są tam wykazane wszystkie elementy skrzyni, ale raczej manuali do napraw nie ma. Ewentualnie jak znasz angielski, tutaj znajdziesz informacje jak wymieniać skrzynie itp: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448

W sumie mnie rok temu wyniosło trochę taniej za cała wymianę, póki co chodzi dobrze, choć zaraz po wymianie posypały mi się przeguby wewnętrzne. Działaj i pisz jak rozwiązałeś problem.

Pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group