To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Okopcone świece GDI 98r

Kedzior181 - 06-04-2011, 22:14
Temat postu: Okopcone świece GDI 98r
Witajcie Mitsumaniacy!


Od początku borykam się z problemami silnika GDI.
Nie chciałbym się rozpisywać zbytnio bez potrzeby więc opiszę pokrótce.

Ostatnimi czasy poszła mi pompa wysokiego ciśnienia. Szczęście w nieszczęściu kupiłem na giełdzie w Gliwicach dobrą (sprawdzałem w ASO w Opolu) za ok 450zł. Bardzo tanio moim zdaniem. Wymienił mi domorosły mechanik, autko śmigało jak trzeba. Niestety, po ok 3 miesiącach znów się zaczęło. Brak mocy spadek obrotów na jb itp.Znajomy sprawdzał fajkocewki i okazało się że 2 z nich są walnięte(stwierdził to przekładając je na inną świecę).Zamówiłem nowe lecz to nie pomogło.Serwis ASO wyregulował mi ww. pompę, wymienili mi filtry paliwa i okazało się, że nagle zaczęły kopcić wszystkie świece. Chcieli zdejmować głowicę, sprawdzać katalizator i jeszcze kilka propozycji padło z ich strony. Niestety jak zaśpiewali cenę to macki mi opadły. Co mam teraz diagnozować? Czy przepustnica może mieć znaczenie w tej zabawie ?

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam Adam

Edit. Zapomniałem, że w ASO powiedzieli mi o ssaniu lewego powietrza gdzieś w okolicach przepustnicy. Nie wiem jednak dlaczego nie naprawili tej usterki. Znajomy mechanik uszczelnił to tymczasowo sylikonem i cari jakoś się kula. Straciłem zaufanie do ASO :evil:

SHARK1979 - 06-04-2011, 22:26

Kedzior181 napisał/a:
że w ASO powiedzieli mi o ssaniu lewego powietrza gdzieś w okolicach przepustnicy.

Jeśli jest nieszczelność to będzie łykał lewe powietrze i pracował nierówno :roll: więc wypada to uszczelnić

Co do świeczek moje też były okopcone, ale od zakupu auta z niemczech nie były ruszane przez 30 tyś jazdy w kraju, tam nie wiem przez ile km i taki efekt

Kedzior181 - 06-04-2011, 23:01

@SHARK1979 ,

Ta nieszczelność została zatkana sylikonem dla sprawdzenia. Chyba nawet osadził przepustnicę na sylikonie. Świeczki mają przejechane ok 14000km, są to oryginały.

Grahamos - 07-04-2011, 11:55

Okopcone na czarno świece w Gdi to chyba standard, czytałem że to efekt pracy na ubogiej mieszance. 2 lata temu wymieniałem i stare były czarne, po wymianie na nowe zrobiłem kilka tyś km i było to samo.
Kedzior181 - 07-04-2011, 17:56

Wszystko byłoby w porządku kolego, jeżeli nie odczuwałbym spadku mocy i falujących obrotów. Wydaje mi się, że to przez te świece. Po przejechaniu kilkunastu km samochód gaśnie i ciężko go zapalić :cry:

Edit.

Czy po wymianie przepustnicy potrzebna jest ingerencja w komputer i ustawianie czegoś ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group