To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Głośny silnik =( 2003

Teozord - 06-04-2011, 22:28
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Głośny silnik =( 2003
Cześć!
Jestem tu nowy dlatego zwracam się do Was : starszych i bardziej doświadczonych motoryzacyjnie =) Rok temu odziedziczyłem po tacie Carismę 1.8 GDI 122km. Na przestrzeni tego krótkiego czasu auto spisywało się rewelacyjnie, bardzo je polubiłem! Niestety ostatnio nie daje mi spokoju to co się dzieje pod maską. Być może to tylko moje wymysły ale jednak ciągle mnie to nurtuje... Nie mam się kogo poradzić, a dopiero co poznaję arkana tego auta dlatego liczę na pomoc. Czytałem wiele wątków na tym forum jednak zdania są podzielone i nie do końca rozwiązują mój problem.

Mianowicie niepokoi mnie fakt głośności silnika. Przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu juz od 2500 obrotow jest bardzo glosny co prawda da się go rozchulać ale silnik zachowuje sie tak jakbym go strasznie pilowal... a to przeciez tylko 3000 obrotow. Ogolnie jest glosny i jak czytam posty innych ze ich silniki slychac dopiero przy 130km/h to krew mnie zalewa. Dodatkowo mam wrazenie ze stracil na przyspieszeniu szczegolnie 2 i 3 w zakresie 1500- 3000. Kolejnym aspektem jest fakt "klekotania" przy 1500-2000 ale tu juz wyczytalem ze ciezko sie tego pozbyc.

Moja Cari jest dopiero co po przeglądzie po zimie w Japan Service. Ogolnie stan oceniono na bardzo dobry. Zostały wymienione tam świece ( NGK Pt-Ir). Nie wiem co mam o tym myslec tymbardziej ze przez rok jezdzilo sie cicho i to dlugie dystanse. Przebieg to 113 km a auto jest z 2003.

Mechanik powiedzial mi cos o nienapelniajacych sie olejakach... jego kolega wspomnial cos o wymianie 16 ...(chyba baniek ale pewien nie jestem) a ogolnie mam wlaczyc radio i tak jezdzic. Prosze o porade. Moglbym sie nawet spotkac w Warszawie aby urzeczywistnic to co mnie irytuje.

Pozdrawiam Teo.

robertdg - 06-04-2011, 22:38

A rozrząd kiedy był robiony :?:
Teozord - 06-04-2011, 22:57

robertdg napisał/a:
A rozrząd kiedy był robiony :?:


Dokładnie przy 93 tys. a teraz auto ma 113...

robertdg - 07-04-2011, 07:50

A lata/okres :?: Kiedy wymiana filtrów :?:
Teozord - 07-04-2011, 08:14

robertdg napisał/a:
A lata/okres :?: Kiedy wymiana filtrów :?:


Luty zeszłego roku jeśli chodzi o rozrząd. Filtry zas oleju i powietrza wymienione zostaly tydzien temu.

robertdg - 07-04-2011, 08:17

Od dawna silnik bardziej wyje niż jedzie :?:
Teozord - 07-04-2011, 09:37

robertdg napisał/a:
Od dawna silnik bardziej wyje niż jedzie :?:


Silnik jedzie ale jest glosny no i slabiej przyspiesza, odczuwam to od okolo 2 miesiecy.

Zastanawia mnie jeszcze jeden fakt, mianowicie podobno silniki GDI maja to do siebie ze pracuja w 2 trybach : oszczednym i normalnym. Nie wiem czy moja Carisma jest po lifcie czy nie ( nie wiem jak to sprawdzic ) ale dopiero teraz wyczytalem w instrukcji z forum ze jest taka kontrolka GDI Eco... jesli wszystkie GDI to maja to u mnie aniu razu sie nie zaswiecila ani podczas jazdy ani przy rozruchu.

Robercie dopomóż =)

mefju - 07-04-2011, 12:24

Jak 2003 rok to po lifcie i kontrolke Eco na 100% powinieneś mieć. Wersje przed liftem nie miały tej kontrolki. A co do samego sedna problemu to na pewno Robert coś poradzi :)

pozdr

robertdg - 07-04-2011, 14:51

Teozord, pomogę Ci jedynie tyle, zrobic scan parametrów w trybie rzeczywistym, jeżeli pod kątem elektroniki wyjdzie wszystko OK, to szukac czegoś mechanicznego, w tym wypadku zacząłbym od kontroli ustawczej rozrządu. Wystarczy bowiem np. przeskok wałka wydechowego o 1 ząb i auto będzie słabsze, przy czym będzie odpalało, a będzie jeździło jakby chciało a nie mogło, w tym najlepiej na wyższych obrotach
Teozord - 07-04-2011, 21:49

robertdg napisał/a:
Teozord, pomogę Ci jedynie tyle, zrobic scan parametrów w trybie rzeczywistym, jeżeli pod kątem elektroniki wyjdzie wszystko OK, to szukac czegoś mechanicznego, w tym wypadku zacząłbym od kontroli ustawczej rozrządu. Wystarczy bowiem np. przeskok wałka wydechowego o 1 ząb i auto będzie słabsze, przy czym będzie odpalało, a będzie jeździło jakby chciało a nie mogło, w tym najlepiej na wyższych obrotach


Ok dziękuje. Mam tylko nadzieje, że to nie będzie nic poważniejszego ...

tomek_tom - 07-04-2011, 22:30

robertdg, a czy evoscan wykryje, że jest przeskok o jeden ząbek na rozrządzie. I czy jak ściągnę osłonę rozrządu (da się pod domem?) to bez większego problemu mogę to sprawdzić ( są jakieś znaki?)
robertdg - 07-04-2011, 22:40

To zalezy, jeżeli synchronizacja wałków będzie pomotana, to będzie zapłon głupiał, nie dam Ci natomiast 100% pewności, że ściągnięcie górnej części pomoże CI w ustaleniu zgodności markerów, bo jezeli będą przestawione wałki między sobą, to zauważysz to, a jezeli wałki będa zsynchronizowane a wał będzie przestawiony, to trzeba juz miec odwzorowanie do położenia GMP
Teozord - 07-04-2011, 23:07

A orientujecie się jeszcze jak sprawdzić czy wersja auta jest po liftingu? i czy bez wzgledu na to Carisma powinna posiadac kontrolke Eco?
tomek_tom - 07-04-2011, 23:14

Teozord napisał/a:
A orientujecie się jeszcze jak sprawdzić czy wersja auta jest po liftingu?
Cari przed liftem były produkowane do 1999 a po lifcie od 1999 :wink: a Ty masz cari z 2003 więc na 100% po lifcie (zresztą widać to też na awatarze)
Teozord napisał/a:
i czy bez wzgledu na to Carisma powinna posiadac kontrolke Eco?
raczej wszystkie cari po lifcie miały tą kontrolkę, może u Ciebie spaliła się żaróweczka podświetlająca kontrolkę (możesz to łatwo sprawdzić rozkręcając zegary)
Teozord - 07-04-2011, 23:17

A ciekawi mnie jeszcze jeden fakt, mianowicie ten klekot slysze przy 1500 obrotow ale dopiero po rozgrzaniu silnika, jak jest zimny po rozruchu jest w miare cichy ( w miarę ...)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group