To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - [2.5 TD] Problem z pierwszym i drugim biegiem, co zrobić?

miwax - 08-04-2011, 10:09
Temat postu: [2.5 TD] Problem z pierwszym i drugim biegiem, co zrobić?
Witam na forum, jak silnik jest zimny to bieg 1 i 2 wchodzą w miarę dobrze, potem jest różnie raz wchodzą dobrze a raz w ogóle i muszę ruszać z biegu 2. Może olej trzeba wymienić - nie wiem. Proszę o pomoc.
pawkas - 10-04-2011, 16:36

Czy biegi zgrzytają na ciepłym lub zimnym? Czy sprzęgło czasem nie bierze z samego dołu i trzeba mocno w podłogę wciskać pedał ?
jeśli sprzęgło bierze z samego dołu to prawdopodobnie wysprzęglik się zapowietrza.
Ewentualnie tarcza sprzęgła uszkodzona lub olej na nią cieknie i się klei dlatego problem z wysprzęglaniem a co za tym idzie nie można wrzucić biegu bo sprawny synchronizator nie pozwoli

zbyszekm2 - 11-04-2011, 22:36
Temat postu: Re: Problem z pierwszym i drugim biegiem, co zrobić?
miwax napisał/a:
Witam na forum, jak silnik jest zimny to bieg 1 i 2 wchodzą w miarę dobrze, potem jest różnie raz wchodzą dobrze a raz w ogóle i muszę ruszać z biegu 2. Może olej trzeba wymienić - nie wiem. Proszę o pomoc.

A sprzęgło jak bierze? Wysoko? Nisko?

miwax - 12-04-2011, 08:50

Sprzęgło właśnie działa elegancko, bierze na środku i dlatego nie mam pojęcia co to jest.
PiotrKw - 12-04-2011, 10:46

A masz jeszcze olej ? Czy tylko trochę na dnie ? Od spuszczenia i wymiany bym zaczął . Wiele to nie kosztuje. W jakim stanie jest aktualnie olej ? I sprawdził czy nie ma opiłków na korku. Przy niskim stanie oleju i jego dużym zużyciu , skrzynia może się grzać i zakleszczać.
miwax - 12-04-2011, 10:54

Masz racje od tego trzeba zacząć, gość od którego kupiłem auto mówił że oleju nie wymieniał.Dam znać jak wymienię. Pozdrawiam

[ Dodano: 12-04-2011, 10:55 ]
A powiedz jaki najlepiej zalać olej?

PiotrKw - 12-04-2011, 12:00

Każdy wg specyfikacji SAE 75W-85 lub 75W-90 i spełniający normę API GL-4 czyli dla przekładni z synchronizatorami z metali kolorowych.( nie powoduje ich korozji)
Można stosować spełniający równocześnie GL-4 i GL-5.
Może się również okazać że masz częściowo wodę w skrzyni jeżeli samochód był podtapiany. Wymiana oleju w skrzyni , reduktorze i mostach to właściwie pierwsza sprawa po zakupie tego typu pojazdu.

miwax - 20-04-2011, 09:19

Kolego -PiotrKw, wczoraj wymieniłem olej, oleju było tyle ile miało być, po przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów zauważyłem znaczną poprawę w zmianie biegów, dzisiaj jest jeszcze lepiej. Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam :D
PiotrKw - 20-04-2011, 19:14

Zaczynają normalnie pracować synchronizatory. Co w takim razie było w skrzyni ? Coś olejopodobne.? Cieszę się że pomogło .Powodzenia.
miwax - 22-04-2011, 07:53

W skrzyni o dziwo był olej i nie zauważyłem w nim wody, jak na moje oko to nawet był ok. Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group