Nasze Miśki - Eclipse 2g GS by Shorty1988
shorty1988 - 10-04-2011, 13:49 Temat postu: Eclipse 2g GS by Shorty1988 Posiadaczem Eclipse'a 2giej generacji stałem się 30 stycznia 2011r. Samochód jest z roku 1997 ma przejechane niecałe 143tys km (udokumentowane) pod maską drzemie silnik 4G63 o mocy 147KM. Auto to czysta seria, a w planach jest doprowadzenie go do takiego stanu jaki będzie mnie zadowalał. Podaję listę rzeczy zrobionych i do zrobienia.
Zrobione:
-klocki hamulcowe i tarcze wentylowane brembo, opony sportowe dunlopa 205, alufelgi 16", radio Pioneer deh 2200ub, filtr oleju K&N, olej silnikowy półsyntetyk millers oils 10W40, sprzęgło kompletne exedy, olej w skrzyni valvoline DuraBlend ( Gear Oil) GL-4 75W-90 syntetyk, filtr powietrza k&n, nowe świece i kable WN, wymienione szczotki rozrusznika,
Do zrobienia:
-rdza na kielichach(typowa dla tego modelu), tylna klapa do pomalowania i maska do polerki
Oto parę zdjęć:
m6riano - 10-04-2011, 20:27
Masz 143tkm i zalałeś mu półsyntetyka? nie szkoda ci go?
shorty1988 - 11-04-2011, 14:37
m6riano napisał/a: | Masz 143tkm i zalałeś mu półsyntetyka? nie szkoda ci go? |
nie wiem na jakim oleju jeździł wcześniej w każdym razie lepiej zalać półsyntetyk niż pełen syntetyk gdy nie wie się co wcześniej było lane-taka teoria krąży po sieci-silnik dobrze się sprawuje (ba, nawet po zalaniu tego oleju przestał "pukać" jeden z popychaczy)
Hugo - 11-04-2011, 14:48
shorty1988 napisał/a: | lepiej zalać półsyntetyk niż pełen syntetyk gdy nie wie się co wcześniej było lane-taka teoria krąży po sieci | No niestety takie brednie wciąż będą krążyć, nie tylko po sieci...
m6riano - 11-04-2011, 18:51
Jeśli masz 4g63 to lepiej następnym razem zainwestuj w jakiś dobry syntetyk.
Nie wiem..Motul, Valvo, Liqui, Amsoil...
(Ja jak kupowałem swojego gala miał 205tkm i gdybym wiedział to od razu(że lepszy synt. niż pół)...od razu bym przeszedł na 5w40 valvo lub motul)
shorty1988 - 11-04-2011, 20:45
nie wiem czy dla mojego miśka będzie dobry przeskok z pół syntetyka na full... trochę się boję takiej operacji
btw. co dałaby taka zmiana ? nie wiem dlaczego tak bardzo zwróciliście uwagę właśnie na ten olej
m6riano - 11-04-2011, 20:54
Nie słuchaj teorii z netu..tylko słów praktyków którzy jeżdżą na tym konkretnym silniku.
Do 250-300tkm spokojnie możesz jeździć na syntetyku.
Jak nie wiesz co było wcześniej lane to zrób płukanke.
Hugo - 11-04-2011, 22:23
shorty1988 napisał/a: | nie wiem czy dla mojego miśka będzie dobry przeskok z pół syntetyka na full... |
Cytat: | Dołączył: 02 Paź 2010 | Na forum nie od dziś, a nie czytał tematów o olejach silnikowych w tym silniku?
mystek - 11-04-2011, 22:58
felga średnio mi się na nim widzi. Będziesz go glebił?
viader - 12-04-2011, 08:41
Ja zalałem syntetyk przy 170k km, przy czym wiem, że conajmniej od 70k km jeździł na półsyntetyku. Nie żałuję zmiany choć nie powiem, że w międzyczasie nie musiałem wymienić sporo uszczelnień w silniku i kilka popychaczy.
shorty1988 - 12-04-2011, 14:41
mystek napisał/a: | felga średnio mi się na nim widzi. Będziesz go glebił? |
mi tam felga pasuje nie będę go glebił bo uważam że i tak wisi nisko od ziemi, a miski olejowej nie chcę potem szukać
shorty1988 - 23-04-2011, 13:21
ostatnie zmiany/poprawki dokonane w miśku:
-pomalowane ramiona wycieraczek przednich i tylnej
-przepłukanie chłodnicy środkiem czyszczącym (usuwa rdzę i kamień)
-zalanie nowym płynem chłodniczym
-odpowietrzenie układu wspomagania
-czyszczenie alumów
Do zrobienia zostało naprawdę niewiele (myślę nad LPG-ale się boję założyć bo nie wiem jak będzie na tym chodził, a chcę BRC)
m6riano - 23-04-2011, 17:05
Mi tam 4g63 na LPG chodzi bezbłędnie...;-)
shorty1988 - 15-05-2011, 17:06
Zacząłem malowanie komory silnika: na pierwszy ogień poszły uchwyty na płyny, pręt podtrzymujący maskę, zaciski na filtrze powietrza śróby na kielichach-a to dopiero wiechrzołek góry lodowej (kolejnie pójdzie obszar pod kolektorem wydechowym oraz skrzynia biegow)
shorty1988 - 16-09-2011, 15:28
pomalowane wszystkie elementy które wymagały nowego lakieru tj. przednia maska, tylna klapa, kielichy-całość wypolerowana wymienione wycieraczki, klocki hamulcowe, świece i kable zapłonowe NGK (auto odżyło na nowo)
|
|
|