To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - Dolot 4G67 a 4G63

R-Man - 11-04-2011, 17:58
Temat postu: Dolot 4G67 a 4G63
Mam do wymiany przepustnice z kolektorem ssącym
Czy podpasują te części od silnika 4G63? (eclipse 1g)

Czy wałki rozrządu w silnikach 67 i 63 są takie same?

rosomak1983 - 13-04-2011, 00:21

R-Man, mam auta z tymi silnikami i wyglada na to ze przepustnica i kolektor jest taka sama.
W zasadzie mam nawet po dwa takie silniki jak nie wiecej.
Właki moge poróznac wizualnie mam sciagnieta pokrywe zaworów. Kolktor i przepustnice tez porównam.

[ Dodano: 13-04-2011, 20:44 ]
Kolektor dolotowy jest bardzo podobny ale nie identyczny, w 4g63 kanały sa szersze przynajmniej tak to wyglada na zewnatrz bo jeden kolektor mam założony na silniku. (w 4g67 głebsze wciecia na zewnatrz.)
Akurat przepustnice mam w róznych miejscach ale podejrzewam ze tez jest delikatnie wieksza w 4g63.
Generalnie wiadome powszechnie jest ze to blizniacza konstrukcja wałki ciezko powiedziec... :P

R-Man - 14-04-2011, 10:32

rosomak1983 napisał/a:
w 4g63 kanały sa szersze przynajmniej tak to wyglada na zewnatrz bo jeden kolektor mam założony na silniku. (w 4g67 głebsze wciecia na zewnatrz.)

Czyli wystarczy, że wyfrezuje delikatnie otwory w głowicy i powinno być si?
Nie rozumiem zbytnio tego:
rosomak1983 napisał/a:
(w 4g67 głebsze wciecia na zewnatrz.)

czyli żę otwory szersze, czy co?

Z przepustnicą głównie mi chodzi o TPS, i silnik krokowy, czy co tam w niej jest. Czy zabangla dobrze z elektroniką z 4g67.

Jeśli kolektor jest większy, przepustnica również, to powinno dodać mi jakiegoś kunia do tego? Czy jakbym dodał do tego wtryski z 4G63 to by dobrze działało, czy trzeba by było coś przerabiać w elektronice, aby więcej paliwa podawał?

Wałki jestem ciekaw czy nie są chociaż odrobinę ostrzejsze, bo jakby były, to też teorytycznie powinno mi to coś dodać.

rosomak1983 - 14-04-2011, 11:04

R-Man napisał/a:
Czyli wystarczy, że wyfrezuje delikatnie otwory w głowicy i powinno być si?

tak jak dopasujesz wielkosc kanału i uszczelki to wszystko bedzie grac.
R-Man napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
(w 4g67 głebsze wciecia na zewnatrz.)

czyli żę otwory szersze, czy co?

dolot 4g67 mam założony i nie mam jak porównac srednicy kanałów od wewnatrz , natomiast patrzac na zewnatrz z tyłu rowki pomierzy kanałami w 4g63 sa niemal płaskie natomiast w 4g67 głebsze stad wnioskujkuje ze w 4g63 sa szersze kanały.
R-Man napisał/a:
Z przepustnicą głównie mi chodzi o TPS, i silnik krokowy, czy co tam w niej jest. Czy zabangla dobrze z elektroniką z 4g67.

elektronika jest identyczna, wiec wszystko bedzie działać.
R-Man napisał/a:
Jeśli kolektor jest większy, przepustnica również, to powinno dodać mi jakiegoś kunia do tego?

przepływ powinien sie polepszyc ale duzej roznicy nie bedzie (wyczuwalnej)
chyba ze rozwiercisz porzadnie kanały na hardcorze, no ale trzebaby zdejmowac głowice itp...
R-Man napisał/a:
Czy jakbym dodał do tego wtryski z 4G63 to by dobrze działało, czy trzeba by było coś przerabiać w elektronice, aby więcej paliwa podawał?

wtryski mozesz wymienic i beda działac tylko po co skoro w obu maja taka sama pojemnosc 240cm :wink:
R-Man napisał/a:
Wałki jestem ciekaw czy nie są chociaż odrobinę ostrzejsze, bo jakby były, to też teorytycznie powinno mi to coś dodać.

no tego Ci nie zmierze ewentulanie mozna spróbowac cała głowice przełożyć bo ta z 4g63 ma lepsze przepływy (choc autoR twierdził ze ta z 4g67 ma lepsze) Acha własnie jesli kolektor z 4g63 ma szersze kanały przy wejsciu do głowicy to zaburzy to przepływ :( i wtedy koniecznie porting (rozwiert) głowicy. Bo w sumie to planujesz chyba ale to bedzie trzeba glowice zdjać...

R-Man - 14-04-2011, 20:05

Głowicę i tak muszę zdejmować, bo uszczelka powoli zaczyna lecieć
rosomak1983 - 14-04-2011, 20:16

R-Man, mozesz go odpalic na kompie z 4g63 6 bolt jak chcesz mu dolac benzyny ale to raczej nie ma sensu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group