[XX-92]Lancer C6x i starsze - Dolot 4G67 a 4G63
R-Man - 11-04-2011, 17:58 Temat postu: Dolot 4G67 a 4G63 Mam do wymiany przepustnice z kolektorem ssącym
Czy podpasują te części od silnika 4G63? (eclipse 1g)
Czy wałki rozrządu w silnikach 67 i 63 są takie same?
rosomak1983 - 13-04-2011, 00:21
R-Man, mam auta z tymi silnikami i wyglada na to ze przepustnica i kolektor jest taka sama.
W zasadzie mam nawet po dwa takie silniki jak nie wiecej.
Właki moge poróznac wizualnie mam sciagnieta pokrywe zaworów. Kolktor i przepustnice tez porównam.
[ Dodano: 13-04-2011, 20:44 ]
Kolektor dolotowy jest bardzo podobny ale nie identyczny, w 4g63 kanały sa szersze przynajmniej tak to wyglada na zewnatrz bo jeden kolektor mam założony na silniku. (w 4g67 głebsze wciecia na zewnatrz.)
Akurat przepustnice mam w róznych miejscach ale podejrzewam ze tez jest delikatnie wieksza w 4g63.
Generalnie wiadome powszechnie jest ze to blizniacza konstrukcja wałki ciezko powiedziec...
R-Man - 14-04-2011, 10:32
rosomak1983 napisał/a: | w 4g63 kanały sa szersze przynajmniej tak to wyglada na zewnatrz bo jeden kolektor mam założony na silniku. (w 4g67 głebsze wciecia na zewnatrz.) |
Czyli wystarczy, że wyfrezuje delikatnie otwory w głowicy i powinno być si?
Nie rozumiem zbytnio tego:
rosomak1983 napisał/a: | (w 4g67 głebsze wciecia na zewnatrz.) |
czyli żę otwory szersze, czy co?
Z przepustnicą głównie mi chodzi o TPS, i silnik krokowy, czy co tam w niej jest. Czy zabangla dobrze z elektroniką z 4g67.
Jeśli kolektor jest większy, przepustnica również, to powinno dodać mi jakiegoś kunia do tego? Czy jakbym dodał do tego wtryski z 4G63 to by dobrze działało, czy trzeba by było coś przerabiać w elektronice, aby więcej paliwa podawał?
Wałki jestem ciekaw czy nie są chociaż odrobinę ostrzejsze, bo jakby były, to też teorytycznie powinno mi to coś dodać.
rosomak1983 - 14-04-2011, 11:04
R-Man napisał/a: | Czyli wystarczy, że wyfrezuje delikatnie otwory w głowicy i powinno być si? |
tak jak dopasujesz wielkosc kanału i uszczelki to wszystko bedzie grac.
R-Man napisał/a: | rosomak1983 napisał/a:
(w 4g67 głebsze wciecia na zewnatrz.)
czyli żę otwory szersze, czy co? |
dolot 4g67 mam założony i nie mam jak porównac srednicy kanałów od wewnatrz , natomiast patrzac na zewnatrz z tyłu rowki pomierzy kanałami w 4g63 sa niemal płaskie natomiast w 4g67 głebsze stad wnioskujkuje ze w 4g63 sa szersze kanały.
R-Man napisał/a: | Z przepustnicą głównie mi chodzi o TPS, i silnik krokowy, czy co tam w niej jest. Czy zabangla dobrze z elektroniką z 4g67.
|
elektronika jest identyczna, wiec wszystko bedzie działać.
R-Man napisał/a: | Jeśli kolektor jest większy, przepustnica również, to powinno dodać mi jakiegoś kunia do tego? |
przepływ powinien sie polepszyc ale duzej roznicy nie bedzie (wyczuwalnej)
chyba ze rozwiercisz porzadnie kanały na hardcorze, no ale trzebaby zdejmowac głowice itp...
R-Man napisał/a: | Czy jakbym dodał do tego wtryski z 4G63 to by dobrze działało, czy trzeba by było coś przerabiać w elektronice, aby więcej paliwa podawał? |
wtryski mozesz wymienic i beda działac tylko po co skoro w obu maja taka sama pojemnosc 240cm R-Man napisał/a: | Wałki jestem ciekaw czy nie są chociaż odrobinę ostrzejsze, bo jakby były, to też teorytycznie powinno mi to coś dodać. |
no tego Ci nie zmierze ewentulanie mozna spróbowac cała głowice przełożyć bo ta z 4g63 ma lepsze przepływy (choc autoR twierdził ze ta z 4g67 ma lepsze) Acha własnie jesli kolektor z 4g63 ma szersze kanały przy wejsciu do głowicy to zaburzy to przepływ i wtedy koniecznie porting (rozwiert) głowicy. Bo w sumie to planujesz chyba ale to bedzie trzeba glowice zdjać...
R-Man - 14-04-2011, 20:05
Głowicę i tak muszę zdejmować, bo uszczelka powoli zaczyna lecieć
rosomak1983 - 14-04-2011, 20:16
R-Man, mozesz go odpalic na kompie z 4g63 6 bolt jak chcesz mu dolac benzyny ale to raczej nie ma sensu.
|
|
|