To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Kontrolka ABS w Galancie

Anonymous - 07-11-2006, 13:45
Temat postu: Kontrolka ABS w Galancie
Witam Wszystkich na forum

Od niedawna jestem posiadaczem Galanta (więcej o nim + zdjęcia chciałbym pokazać na forum już wkrótce)

Mam natomiast prośbę o pomoc

Od niedawna świeci mi się na pomarańczowo kontrolka od ABS, zapala się przy ostrym skręcie (najczęściej na parkingu) w prawo) instrukcję mam po niemiecku i nie wiele mi ona pomogła.
Na forum szukałem ale takiego przypadku nie znalazłem.
Proszę o pomoc co może być przyczyną.

stani78 - 07-11-2006, 16:44
Temat postu: kontrolka ABS w galancie
Pewnie gdzieś przetarta izolacja od czujnika przy kole
Anonymous - 07-11-2006, 21:15
Temat postu: Re: kontrolka ABS w galancie
stani78 napisał/a:
Pewnie gdzieś przetarta izolacja od czujnika przy kole


zacznij wlasnie od sprawdzenia kabli dochodzacych do czujnikow - ja mielam ten sam problem i okazalo sie ze jeden kabelek jest przetarty

Marcino - 07-11-2006, 21:38

A mi sie zapaliła kiedy nie mogłem podjechać po śniegu u siebie pod górkę, stałem na ręcznym i pórobowałem, koła mieliły snieg, slizgajac sie po lodzie i mi sie ABS zaswiecił. Jak kawałek w koncyu przejechałem to zgasała. Czy to ABS głupiał gdy koło jedno stało a drugie sie slizgało??
POzdrawiam

Anonymous - 13-12-2007, 20:09
Temat postu: Naprawiłem ABS ?
Nie mogę znaleźć topicu, w którym pisałem o swoich problemach z kontrolką ABS i admin mnie przerzuci lub da minusa, ale do brzegu.
Otóż ok. miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka ABS i żaden miejscowy elektryk nie wykrył usterki. W ostatnią sobotę tj.08.12.2007 stwierdziłem, że nie świecą się światła STOP. Okazało się, że awarii uległ wyłącznik (tzw. automat), po usilnych poszukiwaniach znalazłem taki jak potrzeba w kilku miejscach ale w XEDOS był najtańszy. Firma szczecińska uratowała mnie przed utratą dowodu. Wspomniany włącznik do naszych rydwanów ma dwa złącza jedno 4-stykowe i drugie 3-stykowe i informacja o naciśniętym pedale hamulca jest przekazywana do komputera ABS.
Po założeniu nowego wyłącznika pojawiły się światła STOP i przestała świecić się kontrolka ABS. Czyli w wielu innych przypadkach to może być przyczyną zapalenia kontrolki ABS. Można zaoszczędzić parę złotych na serwisie.
A czasami świeci się bo poprzedni właściciel poszedł po prostej i założył inny automat tylko z 4-stykową kostką.
Pozdrawiam Paweł.

pipi_ja - 07-01-2008, 22:53

A właśnie jeśli chodzi o zabawny na sniegu. Dziś sie troche pobawiłem w zakrętach na ręcznym i coś mnie zastanowiło. Jak dłużej trzymałem zablokowane tylne koła(bez dotykania pedału hamulca) ABS zaczął "warczeć"i zapaliła sie żółta kontrolka. Po zgaszeniu auta i odpaleniu wszystko wracało do normy.
Potem ręcznym tylko wprowadzałem go w uślizg a potem puszczałem i jechałem bokeim już bez recznego i tu moje wielkie zdziwienie. Najpierw słuszałem stuk klocków z tyłu samochodu a po sekundzie z przodu po czym samochód sam wracał na wasciwy tor jazdy.(lampka ABS sie nie zapalała)
Powiedzcie koledzy czy to mozliwe żeby mój E55 z 93 roku miał cos takiego jak system stabilizacji jazdy?
Dodam, że robiłem to kilka razy i zawsze było tak samo.

Jeśli ktoś wie coś na temt to poproszę o odpowiedz bo bardzo mnie to zaciekawiło.


Wiem, że nie na temat ale mam nadzieje, że nie oberwę za to ;)

Pozdrawiam.

czekoladka_1981 - 08-01-2008, 08:57

Na temat kontroli trakcji wiele razy była już mowa opcja szukaj model E5xx, lub EA nie gryzie.
pipi_ja - 08-01-2008, 16:02

Suuuper podpowiedź!!!
Szukałem chwile przed napisaniem posta i nic ciekawego nie wyczytałem. Nie chodzi mi o model EA lecz E55 i to z początku produkcji bo 93 rok. Silnik 2.0 16V.
Na forum nic nie ma na temat takiego samochodu dlatego zadałem konkretne pytanie.
Dodam tylko, że nie mam żadnych przycisków TCL ani podobnych, jest tylko na desce rozdzielczej pomarańczowa lampka z symbolem samochodu w poślizgu.
Logcznie myśląc nie ma kontroli trakcji, dlaczego więc samochód sam sie wyciąga z poślizgu?

Jeśli ktoś wie na ten temat coś mądrego to bardzo bym prosił o info.

Pozdrawiam.

Anonymous - 08-01-2008, 19:23

Bo to jest samochód a nie jakiś chłam.
Jak Ci Renata pisze, to należy jej słuchać a nie pyskować.
Zna E5XX od podszewki, w przenośni i dosłownie.
Ten model uratował jej Zycie.
A jak chcesz driftować to trzeba było kupić Lancera EVO.

pipi_ja - 08-01-2008, 19:42

Po pierwsze nikt tu nie pisał o driftowaniu, chodziło o delikatne zaciągnięcie hamulca recznego na śniegu. Wg mnie z driftem ma to niewiele wspólnego.

A po dwa z tego co wiem to forum jest od zadawania pytań i wymiany informacji. Robi sie to po to żeby ktoś kto potrafi odpowiedzieć zrobił to. Z całym szacunkiem odpowiedź Renaty nie pomogła mi w niczym bo szukajka w tym przypadku nie zdała egzaminu.
Zaimponowałaby mi wiedzą gdyby udzieliła mi odpowiedzi dlaczego tak sie dzieje pomimo, że nie mam żadnych lampek ani przycisków.
Każdy może napisać "użyj szukajki" niech to tylko w czymś komuś pomoże.

A tak na marginesie nie mów mi czym mam jeździć bo chyba nie wypada.

akbi - 09-01-2008, 09:47

czekoladka_1981, ptwardy, jak można zauważyć, kolegapipi_ja, jest raczej rzadkim bywalcem na naszym forum i nie wszystko musi znać na pamięć, aby zamiast konkretnej wskazówki odsyłać kolegę jedynie do szukajki. Poza tym odnośnie TCL w modelu E5x są jedynie dwa tematy, w których faktycznie nic nie ma odnośnie pytania zadanego przez pipi_ja,
ptwardy,
ptwardy napisał/a:
Bo to jest samochód a nie jakiś chłam.
Jak Ci Renata pisze, to należy jej słuchać a nie pyskować.
Zna E5XX od podszewki, w przenośni i dosłownie.
Ten model uratował jej Zycie.
A jak chcesz driftować to trzeba było kupić Lancera EVO.
Twój post zupełnie tu nic nie wnosi.

pipi_ja napisał/a:
Logcznie myśląc nie ma kontroli trakcji, dlaczego więc samochód sam sie wyciąga z poślizgu?

Ponieważ masz napęd na przód ... i bokiem sobie nie pojeździsz. Albo go wyciągniesz na prostą albo wypadniesz z drogi :D ... możesz jedynie sobie "gwałtownie" pozawracać na ręcznym :D

saphire - 09-01-2008, 11:36

ptwardy napisał/a:
A jak chcesz driftować to trzeba było kupić Lancera EVO.


No nie przesadzajmy :-)

pipi_ja napisał/a:
Logcznie myśląc nie ma kontroli trakcji, dlaczego więc samochód sam sie wyciąga z poślizgu?


akbi napisał/a:
Ponieważ masz napęd na przód ... i bokiem sobie nie pojeździsz. Albo go wyciągniesz na prostą albo wypadniesz z drogi :D ... możesz jedynie sobie "gwałtownie" pozawracać na ręcznym :D


Etam, zaraz nie podriftujesz :butthead: :wink: proponuję w tym względzie zmienić poglądy szczególnie po obejrzeniu np. tego filmiku :mrgreen:

akbi - 09-01-2008, 11:58

saphire napisał/a:
Etam, zaraz nie podriftujesz :butthead: :wink: proponuję w tym względzie zmienić poglądy szczególnie po obejrzeniu np. tego filmiku :mrgreen:

ta...na ręcznym :badgrin: zobacz 37 sekunde :P

saphire - 09-01-2008, 12:17

Nie ważne jak - ważne że to działa ;)
pipi_ja - 09-01-2008, 15:22

No ktoś sie za mną wstawił bo już myślałem, że jestem spalony na tym forum ;)
Fakt ostatnio nie logowałem sie zbyt czesto ale zamierzam to nadrobic :)
Jeśli chodzi o małą ilość postów to raczej z tego względu, że najpierw czytam i szukam zanim zadam jakieś bzdurne pytanie. Że nic nie znalazłem spytałem i powiem szczerze, że sie deczko wkurzyłem jak ktoś w taki sposób mnie odsyła do szukajki RRrrrrr

A jeśli chodzi o wyciąganie auta z poślizgu to spodobała mi sie ta odp :) )
Chodzi o to, że ja wiem o przednim napędzie :) Kłopot polega na tym, że samochód naprawdę zupełnie inaczej sie zachowuje jak sie załączy to "bzykanie" Momentalnie sie prostuje.

Ja to chyba poszukam gdzies zaśnieżonego placyku i to jeszcze potestuje bo nie sądzę żeby to były moje zwidy :) )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group